Viszonylag tisztességes kihagyás után (a Judgement epizód 2013 elején jelent meg) úgy döntöttek, hogy itt az idő folytatni Marcus Fenix kalandját, de ha úgy tetszik, akkor visszahozni a játékosok tudatába a franchise-t. Több változás is érintette a készülő művet. Ebből talán a legnagyobb, hogy egy új stúdió, a The Coalition szállítja majd le Októberben a játékot.
A második dolog, hogy számozott epizódot kapunk, ami miatt nagyon remélem, hogy elfelejtik a Judgement aréna szerű harcait és inkább a harmadik részhez térnek vissza, már ami a kampányt illeti. Természetesen a multi is képviselni fogja magát, hiszen mégiscsak ez volt az egyik alappillére az egésznek. Lehetőségünk volt kipróbálni a GoW 4 ezen részét, így most jól élménybeszámolunk nektek.
Kicsit viszket a vállam, megvakarnád?
A grafikai meg technikai döccenések ecsetelésétől természetesen eltekintek, hiszen éppen fut egy nyílt béta (bár a teszt a zárt béta alapján készült). Egyébként már most is egészen stabilan fut a cucc, mert a képfrissítést felvitték 60-ra, ami miatt nagyon stabilan és gyorsan fut az akció. Lag meg kifagyások felfedezhetőek voltak, de nem vészes mennyiségben, a Fallout 4 után egészen üdítő a szinte folyamatos játék.
Ami ennél sokkal nagyobb baj, az a radikális újdonságok teljes hiánya. Úgy érzem, hogy a fejlesztők ezzel a szegmenssel kapcsolatban a biztonságra törekednek, így csak apróbb dolgokat mertek behozni, az esszenciát nem merték felrúgni és újra alkotni. 10 perc játék után pontosan úgy éreztem magam, mintha a GoW 3-mal játszanék, újra és újra.
Minden menet pontosan úgy kezdődik, mint régen: eldobod a Lancert, felrántod a Gnashert aztán rohangálsz körbe-körbe, amíg felbukkan előtted valaki és darabokra lövöd, vagy pedig eléred az egyik power weapon-t, aztán azzal küldöd a másvilágra ellenfeleid. Mindenhol görnyedten rohangáló, illetve bukfencező COG katonákat, illetve Swarm lényeket fogsz látni. Ez utóbbi amúgy egy új faj, viszont majdnem teljesen megegyeznek a Sáskákkal, így a durva változtatások csak nyomokban felfedezhetőek, sajnos. Remélem majd a szingli részben jobban is megismerkedünk ezekkel a kedves teremtésekkel. Három játékmódot és ugyanennyi pályát kaptunk a bétában.
A Team Deathmatch pontosan azt nyújtja, mint ami a neve sugall. Összeáll két 5 főt számláló brigád, aztán megkezdődik az eszelős rohanás a durva puskákért, majd pedig a már megszokott rohanok - bukfencezek kombó. Az esetek nagyobbik részében az a csapat győzött, akik egymást fedezve nyomultak, mert szinte mindig több irányból lehet lecsapni valakire.
Nna, merre rohanjak?
A kooperatív TDM szinte ugyanez, csak pepitában. Itt a barátainkkal alkotunk egy csapatot, aztán a gép által irányított bandát kell likvidálnunk. A Dodgeball, magyar nevén Kidobós, már egy jóval izgalmasabb szösszenet. Itt az azonos nevű labdajáték szabályai a mérvadóak, azaz ha kilőnek valakit, csak akkor tud újra becsatlakozni, amikor a csapatunk szintén hidegre tesz valakit a másik csapatból.
Először azt hittem, ez így nem működhet, mert ki a jó élet akar perceket várni a kvázi respawnra? Később kiderült, tévedtem, jó kis móka ez, kis túlzással szinte ez menti meg a bétát. A három pálya (név szerint Dam, Foundation és Harbour) sem nyújt túl sok újdonságot. Stabilan hozzák az előző GoW szintet, de nem tesznek hozzá igazából semmit. Sőt, a Dam még el is vesz, mert baromi rosszul van balanszolva a dolog, aztán ha egy kicsit ügyesebbek vagyunk, simán be tudjuk szorítani az egyik csapatot a kezdő pozíciójukra.
Ezen kívül szinte minden újonnan bevezetett dolog a folytonos, magas oktánszámon pörgő akciót hivatott fenntartani. Kapunk, pontosabban választhatunk egy úgynevezett Bounty kártyát minden kör előtt, amit ha teljesítünk, extra jutalom üti a markunkat. Akad itt egy új skill rendszer, ami elkülöníti a kezdőket a profiktól, tehát nem fogunk belefutni az első online meccseinkben teljesen felbuffolt veteránokba, akik láncfűrésszel aláznak meg minket, hátulról.
Találkoztam még egy-két új mozdulattal, amik a brutalitást és a folyékony harcokat hivatott még tovább pumpálni, de igazából totál feleslegesek egyelőre, mert túl könnyű előlük kitérni, ráadásul kacifántos előhozni is. A fejlesztők szeretnék a GoW franchise-t is közkedvelt e-sporttá tenni, legalábbis az átdolgozott Spectator mód erre enged következtetni.
Szerintetek a köd leple alatt lerohannak? Á, sosem!
Bevallom, egy picit csalódott vagyok, mert abban a hitben voltam, hogy jobban bele fognak nyúlni a készítők az egész multiba. Egyelőre túl sok az ismerős dolog és túl kevés, sőt, minimális az újdonság. Persze ha kedveled, hogy 2006 óta nem sokat változott ez a szegmens és imádod shotgunnal halomra lőni az ellent, akkor a nagyon jó szórakozásod már borítékolható is. Mivel nagyon messzi a megjelenés, gyanús, hogy alakítanak még bőven ezen. Az alap stabil, lehetne rá sokkal bátrabban építkezni kedves Coalition.