A vállalat egyik alkalmazottja, Erik.P vázolta fel az új szisztémát: amint egy játék eléri a 10 millió dolláros bevételt, onnantól kezdve az összeg 75 százaléka a fejlesztőt illeti, a maradék a Valve-et, 50 millió dollár után pedig ez az arány 80/20 százalékká formálódik, és bár hivatalos közleményben nem hozták le, a SteamSpy szerint 10 millió alatt 70/30 százalékban történik az elosztás.
A bevételbe természetesen beleszámolják a DLC-ket, a mikrotranzakciókat és minden egyéb forrásból származó bevételt, a Valve pedig nem is titkolja, hogy ezzel az egésszel az a céljuk, hogy még vonzóbbá tehessék a Steamet a fejlesztők számára, mint platform.
Eddig ugyebár az elosztás úgy zajlott, hogy fixen 30 százalék illette a céget, ami megmagyarázza, hogy az utóbbi pár évben miért indított több stúdió is saját platformot a játékaiknak.