Mint kiderült, a játékosok Chicago egy elhagyatott részén kalandozhattak volna, ahol minden lángokban állt, mindenütt idegenek mászkáltak, sőt még magas fű is volt, amely lehetővé tette, hogy az ellenfél egészen közel kerülhessen anélkül, hogy észrevettük volna.
Hogy miért módosítottak ezen a nagyszerű koncepción, azt nem tudtuk meg, de Brian annyit még kiemelt, hogy a játékmódot a The Mist ihlette, így voltak benne olyan részek, amikor a köd mindent eltakart, csak az idegenek szeme látszott és a játékosoknak csapdákat kellett lerakniuk a túlélésért.
This was the original 2012 Neversoft pitch video for Extinction. We eventually got a killer concept for the default cryptid from IW, but early on they looked a bit more??. This map, from IW, had a "life without people" vibe to it, which was awesome. pic.twitter.com/avwe2RjL1O
— Brian Bright (@BrianBright) May 30, 2025