Ebből kiderült, hogy egy sandbox stílusú nyílt világú alkotás van készülőben, amely realisztikus keretek között kíván még nagyobb tárházat biztosítani lehetőségek tekintetében, mint ezen zsáner átlag darabjai. Éppen ezért Greene szerint több száz kilométeren keresztül végezhetnek tevékenységeket a játékosok, interakcióba léphetnek, felfedezhetnek, alkothatnak.
Mivel ekkora területet kvázi lehetetlen tartalommal feltölteni, Greene-ék a gépi segítséghez nyúltak, mely folyamatosan tanul és óriási, valósághű nyílt világokat teremtenek valós időben.
A játék nem fogja majd a kezünket, nem lesz konkrét célunk, minden rajtunk múlik. Ezenfelül Greene a Prologue-ot echte egy tech demóként kezeli, és ami az igazán érdekes benne, hogy igazából azért kell majd csak fizetnünk, amiért szeretnénk - a játékosra bízza, hogy költ-e a cím egyes aspektusaira, vagy sem.
— PLAYERUNKNOWN (@PLAYERUNKNOWN) September 3, 2021