A Unity a nyílt levélben azzal kezdi, hogy "sajnáljuk", elismerve, hogy "több visszajelzést kellett volna beépítenünk". Meghallgatva az aggályokat, a Unity Personal csomag továbbra is ingyenes marad és az erre épített játékok után nem kell majd fizetni, a felső határt 100 ezer dollárról 200 ezerre emelik és megszüntetik a "Made with Unity" screen használatának követelményét.
Azokra a játékokra, amelyeknek "12 hónapra visszamenőleg kevesebb mint egymillió dollár bevétele" van, nem vonatkozik majd a díj. A Unity Enterprise és a Unity Pro tekintetében a jelenleg szállított, vagy fejlesztés alatt álló játékokra nem vonatkozik a díj, kivéve, ha a fejlesztőjük úgy dönt, hogy a Unity új verziójával frissíti őket.
A díjfizetés alá eső játékok esetében a fejlesztők dönthetnek, "vagy 2,5 százalékos bevételrészesedést, vagy a játékkal havonta kapcsolatba lépő új emberek száma alapján kiszámított összeget" fizetnek be. A Unity azzal fejezi be közleményét, hogy "továbbra is a legjobb motort szeretné építeni az alkotók számára" - a bejelentés óta a játékfejlesztők első reakciói pozitívnak tűnnek.
Here is an open letter to our community:
— Unity (@unity) September 22, 2023
https://t.co/qadAWzdGkb