Szó szerint, merthogy a Ubisoft konferenciája egy elképesztően beteg intróval vette kezdetét, amiben többek között egy pandamackó táncikált, és ahogyan arra sokan tippeltek, ez nem véletlen, hanem a Just Dance 2019 miatt került összehozásra. Mi mondjuk halálra untuk magunkat, akárcsak a játékon, de ha valakinek ez kell, októberben ismét nagyot táncikálhat.
A beteg ugraburga után azonban a Ubisoft belecsapott a lecsóba, bár prezentőrt nem láttunk a színpadon, sőt a színpadot is alig, de rögtön jött egy friss Beyond Good & Evil 2 trailer, aminek úgy örültünk, mint majom a banánnak. Látványból nem volt hiány, kár hogy csak CGI animációk kerültek mutogatásra. A látványos bemutató után végre emberek érkeztek a színpadra, méghozzá az alkotás két fejlesztője, akik külön felhívták a figyelmünket a videón látható karakterekre, akik bizony egytől-egyig fontosak lesznek.
A malac és Jade nyilván nem szorulnak külön bemutatásra, de volt a felvételen egy medikus és egy mérnök is, akik csapatunkat erősítik majd az űrkaland során. Bár az imént a CGI miatt siránkoztunk, a fejlesztők csakhamar felkonferálták az első pre-alfa gameplay felvételt, amitől annak rendje és módja szerint leesett az állunk, noha nem volt valami hosszú. Azonban itt még nem maradt annyiban a panel, ezáltal a csapat felajánlott a rajongóknak a tartalomgyártás lehetőségét, hallottunk a zenékről, és kaptunk némi infót az első közösségi eventről is.
Bár reménykedtünk, hogy megússzuk, de nem úsztuk meg: Rainbow Six: Siege untatás következett, mert amint a színpadra lépő fejlesztőtől megtudtuk, napi szinten milliók játszanak a játékkal, sőt mi több, világszerte a teljes közösség 35 millió főre duzzadt. Hallottunk többek között új tartalmakról, brazil operátorokról, az esportos törekvésekről, de lehullt a lepel egy kapcsolódó dokumentumfilmről is, ami őszintén szólva tényleg érdekesnek tűnt, augusztusban pedig meg is leshetjük majd.
Hogy a Ubisoft milyen őrült show-t tud csinálni, azt tökéletesen megmutatták a következő képsorok, lévén a következő prezentőr egy terepmotorral érkezett be a terembe, felmászott a színpadra, majd ott kapásból összetört mindent, többek között egy lapostévét is. Mint kiderült, ez a szőrös mackó a Ubisoft egyik fejlesztője - vagy Finnország miniszterelnöke -, és az új Trials-játékot vezette fel ennyire őrült formában. Hogy ezt nem felejtjük el egyhamar, az tuti!
Az újdonság címe Trials Rising lesz, és ugyanolyan őrült motoros kaszkadőrködést prezentál nekünk, mint a korábbi részek, de most az egész világot körbejárhatjuk, a zárt bétára pedig a hivatalos honlapon már regisztrálhatjuk is magunkat. Megjelenési dátum még nincs, de az tuti, hogy jövő februárban jön PC-re, PS4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re. Hogy a franciák megmutassák, tényleg nincs ki mind a négy kerekük, kaptunk még egy humoros videót is a játékról, hogy megtekinthessük, milyen sokféleképpen végezhetjük majd ki karaktereinket.
Bár szívesen folytattuk volna ezt a jó kedvet, érezhetően komolyabb téma következett, méghozzá a The Division 2 képében. Berobogott a színpadra Julian Gerighty, aki két puszit dobott a közösségnek, és belekezdett a játék prezentálásába. Mint kiderült, a játék hét hónappal az első rész után veszi kezdetét, a központi helyszín Washington DC lesz, ahol a közösség darabjaira hullott, az utcát vérszomjas bandák lakják, a káoszban pedig újfent csak a Divízió segíthet. Rögtön kaptunk is egy hihetetlenül látványos, már-már kényelmetlenül idilli kezdéssel ellátott trailert, mely sötéten, de őszintén érzékelteti a The Division 2 lényegét.
Hangulatból csillagos ötös! Persze itt még nem ért véget a prezentáció, ezáltal hallottunk pár részletet az egyjátékos kampányról, az utána elérhető specializációkról, melyek alapjaiban meghatározzák majd a játékélményt, de megtudtuk, hogy minden eddiginél fontosabb lesz a csapatmunka, sőt mi több, jönnek a raidek a játékba, amit kitörő lelkesedéssel köszöntöttek a nézők. Bár kicsit illúzióromboló volt, de a Ubisoft máris bejelentette, hogy három DLC-t is kap a játék a megjelenés évadában, azonban csakhamar mosolyt csaltak a szánkra, amikor megtudtuk, hogy ezek ingyenesek lesznek. Aztán újabb kedvcsináló érkezett, csak hogy megkoronázzák az eddigieket, sőt megjelenési dátum is jött, március 15-re esett a Ubisoft választása.
A komor pillanatok után aztán ismét a móka és a kacagás kapta a központi szerepet a nyuszifület növesztett Ubisoft logóval, így sejtettük, hogy valami Rabbids-dolog lesz a háttérben. A Ubisoft azonban megpróbált összezavarni minket, ezáltal egy teljes zenekart állítottak a színpadra, hogy élő zenével mutassák be a következő újdonságot, mely a Mario + Rabbids következő DLC csomagja volt Donkey Konggal a főszerepben. Az élő zene miatt konkrétan fel is ébredtünk így 11 órához közeledbe, pláne a király metal dobos és gitáros láttán. Hogy kell egy DLC-t önmagában eladni? Így!
Bár először szinte sajnáltuk, hogy megint komolykodnunk kell, de amikor kalózok jelentek meg a képernyőn, rögtön tudtuk, hogy ez bizony egy Skull and Bones kedvcsináló lesz, ami korábban elég érdektelennek mutatkozott, azonban a mostani kedvcsináló alapján talán mégis megér egy misét majd a játék és ez a téma. Hogy ezt nyomatékosítsák, a fejlesztők színpadra is léptek, pontosabban Justin Farren kreatív igazgató, aki pár szóban összefoglalta a tudnivalókat a Karib-tenger éppen haldokló kalózvilágát felelevenítő alkotásról.
Mint kiderült, ez is egy osztott világú kaland lesz, melyben együtt tolhatjuk majd a többi játékossal, az első gameplay felvételek során pedig láttuk ennek az őrült világnak a sajátosságait, a hajó szépítésének és testre szabhatóságának a lehetőségeit, valamint természetesen magát a hajózásnak és a hajócsatáknak a menetét is. Igen, még mindig eléggé Black Flag-utóíze van, de azért lényegesen összetettebb élmények várnak itt majd ránk, ez már most látható. Megjelenési dátum persze továbbra sincs, valamikor 2019-ben jön.
Bár lassacskán a konferencia végét vártuk az új Assassin's Creed bejelentésével, de helyette Elijah Woodot, avagy Frodót kaptuk, aki a SpectreVision élén egy különc kalandot készít a Ubisofttal Transference címmel, mely egy különc VR-játék lesz a sorban. Őszintén szólva még mindig nem értjük a lényegét, olyan őrült koncepciót tűzött zászlajára, így tipikusan vagy óriási siker lesz emiatt, vagy a süllyesztőben végzi, mert senki sem érti a lényegét. Idén ősszel kiderül!
Aztán egy újabb különlegességet kaptunk a Ubisoft részéről, lévén ismét megmutatta magát a Starlink, mely egy különc űrkaland lesz a sorban, amihez kézzel fogható alkatrészekből állíthatjuk össze saját űrhajónkat, hogy idegen világokat fedezzünk fel, nagyokat csatázzunk és így tovább.
Mindezt ráadásul már idén kipróbálhatjuk, hiszen a játék október 16-án érkezik. Kaptunk gameplay videót is - mintha Starfox-tartalom bukkant volna fel -, és megjelent a színpadon Yves Guillemot is, hogy megerősítse, jól láttunk az imént, valóban benne lesz a játékban Fox, sőt Miyamoto személyesen is megjelent a konferencián, amitől már tényleg eldobtuk az agyunkat, pláne amikor Guillemot átnyújtotta neki az egyik első Starlink repcsi prototípusát.
Itt azonban még nem ért véget a Ubisoft prezentációja, a For Honor bukkant fel a képernyőn, hogy a kreatív igazgató bejelentse: hétfőig teljesen ingyen bárki letöltheti magának PC-re a For Honor Starter Edition-t, és ha leszedtük, örökre megtarthatjuk majd. Persze ez még nem minden, kaptunk egy trailerrel egybekötött bejelentést is egy Marching Fire névre keresztelt óriási bővítményről, mely új hősöket, egy Breach névre keresztelt új PvP módot - lényegében brutális várostrom lesz -, egyjátékos élményeket és jelentős grafikai tuningot hoz magával. Mindezt október 16-án!
A The Crew 2 következett a sorban, de különösebb újdonságot már nem tudtunk meg róla, inkább csak egy emlékeztető érkezett, hogy ez bizony hamarosan érkezik, a nyílt béta pedig máris előtölthető mindenkinek, aki kipróbálná az őrült versenyjátékot június 21-én.
Ezen a ponton pedig érkeztünk a konferencia fináléjához, terítékre került az új Assassin's Creed, vagyis az Assassin's Creed Odyssey, mely talán a görög és spártai körítés miatt, de valamiért ismét egészen érdekesnek tűnik az elmúlt évek próbálkozásai után. Persze az első trailerek rendszerint meggyőzőek minden egyes AC-játékról, de ez természetesen nem degradálja a látottakat, sőt.
Mint kiderült, az ókori Görögországba vezet minket a játék, méghozzá a spártai és az athéni konfliktus kellős közepébe, mi pedig egy egyszerű zsoldosként csatlakozunk a játékba, melyet konkrétan már RPG-ként neveztek meg, annyi lehetőségünk lesz a sztori felfedezésének tekintetében, miközben döntéseinknek is súlya lesz. A történetet egyébiránt két karakter oldaláról is átélhetjük majd, így Alexios és Kassandra várnak ránk, és naná, hogy nem maradtunk gameplay felvételek nélkül sem, sőt megjelenési dátumot szintén kaptunk: október 5-e a befutó!
Ezzel pedig lényegében le is zárult a Ubisoft E3-as prezentációja, mely nem okozott csalódást, de azért túl sok meglepetéssel sem szolgált, mondhatni kiszámítható volt, de hogy ennek ellenére is ők viszik eddig a show-t, az ziher, hiszen az új Trials-játék felvezetésénél viccesebbet E3-on talán még soha nem láttunk!