Mass Effect Andromeda! Bizony, nem aprózta el idei E3-as konferenciájának kezdését az Electronic Arts, akik a legújabb Mass Effect bejelentésével kezdték meg a show-t, amiről Andrew Wilson nem kívánt többet elmondani azon túl, hogy jövőre érkezik, és a kisfilm alapján az állunkat is elhagyjuk majd tőle.
Meglepő módon iszonyatos tempót diktált az EA - bizonyára idén is sok mindent bele szeretnének sűríteni műsoridejükbe -, így alighogy feléledtünk az új Mass Effect okozta sokkból, azonnal jött az új Need for Speed. A játékban ötvözik mindazt, amit eddig kedveltünk a sorozatban, lesz tuning, autóépítés, csapatos küzdelmek, teljes testre szabhatóság, kiemelten fontos történet és rendőrök előli menekülés is. Mindez ráadásul már november 3-án megjelenhet! A trailer alapján alaposan elfogott minket a nosztalgia a valamikori Underground mellékág emlékei miatt, és az első gameplay felvételek után csak tovább erősödött bennünk ez a nosztalgia. Végre egy NFS, amit tényleg várunk. De tényleg!
Mikor a nagy száguldás után először láttuk meg a Star Wars feliratot a képernyőn, egy kicsit megcsillant a szemünk, de egyelőre még csak a Star Wars: The Old Republic került szóba, méghozzá a Knights of the Fallen Empire című legújabb kiegészítő miatt, ami alighanem a játék eddigi legsötétebb és legígéretesebb bővítményének tekinthető, érkezésére pedig októberben számíthatunk.
Patrick Soderlund színpadra lépésével azt hittük, hogy valami nagy dolog következik, de inkább csak érdekességre futotta, méghozzá az Unravel bejelentésével a középpontban. A leleplezést Martin Sahlin, a projekt kreatív igazgatója ejtette meg, aki még bábozott is egy kicsit a színpadon a hatás kedvéért. A játék a tervek szerint egy csodálatos kinézettel ellátott, fizika alapú platformer lesz, amelyben főként ügyességünket kell kamatoztatnunk, de leginkább a látvány lesz az, ami miatt szeretni fogjuk. Nem túlzás, ilyen szépet még talán sosem láttunk!
Amit ezt követően csinált az EA, az alighanem az idei E3 ellopása volt, hiszen jött a Plants vs Zombies: Garden Warfare 2, amit egy plüsszombinak beöltözött emberke vezetett fel, méghozzá béna zenére táncikálva. A hasunkat fogtuk a nevetéstől - nem véletlenül. Kiderült, hogy nagyon sikeres volt az első rész - hatmillióan játszottak vele -, így nem meglepő a folytatás, amelyben fordul a kocka, és a növények támadnak majd, miközben a zombik lesznek a védők. A várakozásoknak megfelelően jött egy élő gameplay bemutató is, ami megerősített minket abban, hogy a PopCap még mindig ért a szórakoztatáshoz. A demóból kiderült, hogy hat új kaszt érkezik, a Zomboss Factory pálya pedig bizonyára igazi közönség-kedvenc lesz. Megjelenés jövő tavasszal PC-re, PS4-re és Xbox One-ra is - természetesen a későbbiekben masszív DLC támogatással.
Ezzel a mozzanattal pedig meg is kezdődött az EA konferenciájának sportblokkja, amire személy szerint akkora szükségem volt, mint a derékfájásra. Az NHL 16 kezdett egy vadonatúj trailerrel, ami a hokis játékok legújabb generációját soha nem látott formában prezentálta.
A hoki után a golf kapta a főszerepet, történetesen a Rory McIlroy PGA Tour, amely az első olyan EA Sports sportjáték lesz, ami a Frostbite grafikus motort használja, és valós-, valamint kitalált helyszínek egyaránt lesznek benne.
Szédületes tempóban haladt az EA konferenciája a sportjátékok tekintetében, így alig gyönyörködtük ki magunkat a kérdéses golfjátékban, azonnal Sean O'Brien került színpadra, aki nekilátott az NBA Live 16 bemutatásának, aminek az egyik legnagyobb újdonsága, hogy akár saját arcunkat is beszkennelhetjük az alkotásba, amit élő adásban meg is mutattak. Vicces volt. Nagy újdonság várható ezen felül a fizika tekintetében is, ami a Live Motion technológiának köszönhetően soha nem látott realizmust garantál majd a pályákon a játékosok közti interakciónak.
Hogy hová tűnt a FIFA 16? Halvány lila gőzünk sincs, ellenben az EA konferenciája egy éles fordulatot véve a mobilos játékok felé kezdett el kacsintgatni, amitől mi csak még inkább ásítozni kezdtünk. Dobálóztak ugyan Need for Speed: No Limits-szel, sőt még egy Star Wars: Galaxy of Heroes szerepjátékkal is, de őszintén azért nem tudtunk örülni ennek sem - mert hát azért mégiscsak mobil. Mosolyunk még kevésbé volt őszinte, amikor felbukkant a Minions Paradise játékcím. Menjünk ki pisilni! Még mindig tart a bemutató? Már gameplay is van? Akkor hozzunk egy energiaitalt is...
A rövidke szünet után meglepő fordulat történt - nem is igazán értettük így este 11 óra magasságában, hogy mi van -, mert újra sportjáték következett, történetesen a fentebb hiányolt FIFA 16. Idült focigyűlölőként fáj kimondani, de soha nem örültem még ennyire FIFA-játéknak, mint most, pláne miután Pelé a színpadra lépett - bezsebelve ezzel az idei E3 legnagyobb tapsviharát. Hiába azonban a nagy öröm, elérkezett a konferencia legunalmasabb része, hiszen Pelé beszélt-beszélt, de egyrészt a felét nem lehetett érteni, másrészt semmi köze sem volt a játékhoz. Vagy ha volt is, nem értettük, mert összedadogta a jövő hetet is, így akár a fára mászás rejtelmeiről, valamint a kókuszdió-hámozásról is beszélhetett, ez már soha nem fog kiderülni. Igen, annyira untuk az előadást, hogy ilyesmiket kezdtünk el írogatni, nehogy elaludjunk. Mert nagyon untuk. Pelét. Meg az egész EA konferenciát. El is aludtunk néha. Na jó, pár percre. Aztán a taps felébresztett, de nem volt ám őszinte taps. Végül azonban - majdnem 10 perc után - végre tényleg a FIFA 16-ot láthattuk. Kiderült, hogy jönnek új játékmódok, alaposan átszabták a középpályások irányítását, a mozgásanimációk mintázásában pedig a legjobb focisták vettek részt. Szóba kerültek természetesen a korábban bejelentett női csapatok is, amit nagyon megtapsoltak az emberek, de túl sok újdonságot róluk még nem hallottunk. Magáról a játékról is a nyárra ígértek bővebb információt. Márpedig Pelé helyett sort keríthettek volna erre...
Miután kimérgelődtük magunkat, csak akkor döbbentünk rá, hogy letelt az EA egyórás játékideje, és még se Star Wars: Battlefront, se Mirror's Edge Catalyst nem volt, új bejelentések pedig pláne nem. A sort Faith legújabb kalandja indította meg, és miközben megismertük főhősnőnk történetét, azonnal a lényegre tértek, és gameplay felvételt mutattak, ami egészen elképesztőnek tűnt. Érdekesség, hogy a játék szakít a linearitással, nem lesznek előre felépített pályák, csak óriási szabadság és a parkour - méghozzá töltőképernyők nélkül. Jó hír, hogy nem is kell már sokat várni rá, jövő februárban ugyanis már érkezik.
Hogy az EA konferenciája mennyire logikátlan volt, azt mi sem bizonyítja jobban más, minthogy a Mirrorr's Edge Catalyst után váratlanul egy Madden NFL 16 trailer következett. Szerencsére rövid volt, nem úgy az utána következő fejtágítás, amiben a szokásos újdonságok hangzottak el. Minden szebb lesz, jobb lesz, mi egyéb. Nem unják még?
Miután már majdnem megfontuk a kötelet, megjelent Peter Moore, és bejelentette, hogy most aztán már tényleg az jön, amiért ébren maradtunk, avagy a Star Wars: Battlefront. Noha lassan indult be a prezentáció, szépen lassan azonban egy undorító hernyóból egy szép pillangóvá vált, miután láthattuk végre az első gameplay felvételeket. Hogy mi a véleményünk? Az, hogy fogalmunk sincs miként várjuk ki az elkövetkezendő néhány hónapot a megjelenésig, mert egyszerűen csoda, amit a DICE összehozott. A pálya egyébiránt a Hoth bolygón játszódott, láthattuk a külső- és a belső nézetet, és voltak benne AT-AT lépegetők, TIE Fighterek, Snowspeederek, de még X-Wingek is. Elhagytuk a hajunkat, pláne amikor megjelent Darth Vader és Luke Skywalker, majd kardoztak egyet. Imádtuk! Sőt, imádjuk, hogy november végén már meg is jelenik!
Nagy nehezen, de véget ért az Electronic Arts E3-as konferenciája, ami véleményünk szerint túlontúl elnyújtott volt, méghozzá rengeteg üresjárattal. A Mirror's Edge Catalyst és a Star Wars: Battlefront miatt még mindig keressük az állunkat, az új Mass Effect is kellemes élmény lett, de hol volt a Visceral Games Star Wars-játéka? Az új Battlefield? Esetleg valami meglepetés? Mert az Unravel kellemes volt, csak éppen kevés...