Hack and Slash. Online. 2008.
Mythos. Üsd, vágd az ellent, amíg az mozog és ráadásul mindezt ingyen, egy kicsit több mint 300 megás letöltés után. Nos, nézzük, mi is fér bele ebbe a párszáz megába: Tündéri, képregényszerű grafika, ami persze nem fog mindenkinek tetszeni (sőt aki nem szereti az ilyet, az utálni fogja) valamint gyors és pörgős játékmenet. Ha nem akarsz, nem fogsz unatkozni. A regisztráció és a letöltés után rögtön nekiállhatsz az egyeseknek szívet dobogtató másoknak unalomig begyakorolt karaktergenerálásnak, mely a szokásos és elengedhetetlen faj/fejforma/kaszt/hajviselet kiválasztásából áll.
Továbbá megadhatod a kívánt játékmódot mely egyszeri és megmásíthatatlan döntés (normal, elite, hardcore, elite hardcore). A család minden tagja megtalálja itt, ami neki leginkább testhezálló: a normál módot pont a nagyira szabták, az elit meg a hardkór már kissé komplikáltabb (de még kezelhető) és ott van az elitholdkóros izé elithardkóros mód (ami viszont pont olyan játékőrültek való mint mi). No persze ez a felosztás még árnyalható és biztosan változni is fog tekintve a játék Béta státuszát.

Nos igen Béta - ha eddig még nem említettük volna. (Előbb-utóbb persze sort kerítünk arra is, miért is érdekel minket egy Béta játék). Na de vissza karakteralkotáshoz, ahol lehetünk ember, gremlin és szatír illetve kasztjainkat nézve piromanta, vérfakasztó valamint bigyózó (esetleg kacatoló - válassz a New Yorki vagy Oxfordi értelmezés között - mellesleg elég furcsa elnevezés a játék aktuálisan legeredményesebb kasztjára, aki főleg különböző puskák segítségével írtja az ellent). Érdekes megoldás, hogy a három alapkaszt meglehetősen nagy változatosságot tud felmutatni. Eltéveszthetetlen a Flagship Studios szándéka (megint előreszaladtunk, FSS = a fejlesztők) miszerint szakítani akartak és több-kevesebb sikerrel szakítottak is a sztereotípiákra épülő zárt karakter kasztok elképzelésével anélkül, hogy átestek volna a ló túloldalára. Tehát a vérfakasztó kaszt nagyjából megfelelhetne akár a harcosnak is - ha nem lenne meg a lehetőség, hogy a vérmágiától kezdve némi nekromanciáig el ne tudnánk kalandozni a karakter fejlesztésének lehetőségei között.
Tehát megvan a név, kaszt, játékmód és napszemüveg (választható gremlin opció) mehetnénk is kalandozni, azonban mielőtt továbblépnénk, érdemes lenne sort keríteni néhány eddig nem igazán firtatott kérdésre, mint például honnan is jön ez a játék? Merre tart? És egyáltalán miért is pont egy bétával foglalkozunk?
Nos a fejlesztő nem kisebb nevekkel büszkélkedhet, mint Bill Rooper vagy Max Schaefer, akik mindketten komoly Blizzardos múlttal rendelkeznek. Ne áruljunk zsákbamacskát: az FSS magja könyékig benne volt a Diabló létrehozásában. Ez persze vissza-visszaköszön majd a játék folyamán imitt-amott, de általában nem zavaró formában.(És persze Horadric Cube is a rendelkezésünkre áll majd). Az egész
Mythos-élményt átlengi valami megfoghatatlan profizmustól átitatott lustaság érzése, azaz: tudnánk mi ezt jobban/gyorsabban is csinálni, de ha egyszer ráérünk? Ez az érzés nagyban köszönhető persze a játék ingyenességének is, melyet a tervek szerint a jövőben is megtartanak. Maga, a
Mythos játék eleinte nem indult másnak, mint az FSS nagyágyújának tervezett Hellgate: London játék, hálózati- valamint internetkódjának tesztfelülete. (Na ja, a nyúl viszi a puskát: a tesztfelület stabilabbnak és sok esetben bugmentesebbnek bizonyul mint nagytestvére).
Mythosunk mára jelentősen túlnőtte magát ezen a szerepen, valamint az alfa tesztjén és lassan a zárt bétateszt időszaka is befejeződik. Hogy mi jön ezután? Ennél a pontnál rögtön rájöhetünk a játék egyik legkomolyabb előnyére: mivel ingyenes így nincs kiadója sem. Ha nincs kiadó nincs mindig szűk határidő, tehát nincs túl korai megjelenés sem.

A fejlesztőgárda egyik tagja ilyesmit nyilatkozott: "nem gondolom , hogy a tesztidőszak valaha is véget érne. De legalább is nem az én életemben. Úgy képzeljük el a játékot, mint egy élő organikus valamit, ami folyamatosan fejlődik, hat a környezetére és a környezete is hat rá. Ami viszont nagyon hamar be fog következni az a zárt béta vége, ami átadja a helyét a nyílt változatnak." Persze az FSS csapata is a "piacról él" úgyhogy formálódik a valós pénz integrálása a játék saját gazdaságába. A különböző valós pénznemek egy speciális játékon belüli valutára lesznek válthatóak, melyekkel elsősorban olyan kinézeti extrák lesznek vásárolhatóak, mint a "kalóz falába" illetve "papagáj a vállon" melyek másképpen nem elérhetőek de.
Mondjuk, ha lehet lángoló vörös szemeket vásárolni, akkor a hosszát nem nézve én is beállok a sorba. Egyéb kellemes tulajdonságai mellett üdítő az a kapcsolat, amit fejlesztők
Mythos csapata (Ping0) kialakított a tesztelő közösséggel. Akár jól felfogott stratégia, akár szimplán remek fiúk a srácok, de mindenképpen igyekeznek napi kapcsolatban maradni a tesztelőkkel, válaszolni a kérdéseikre, kérdéseket tenni fel nekik. Mindezekből kisebb-nagyobb valószínűséggel az következik, hogy a játéknak van jövője. Kapcsolódj be most és a te véleményedet is meghallgathatják - főleg ha elég gyakran és elég hangosan mondod el (khm? mint mondjuk ahogy én szoktam). De térjünk vissza arra a pontra, ahol abbahagytuk: Kalandra fel!

Az első helyszínen a kétségbeesett Anselem testvér fogad apátsága előtt, melyet megszállva tartanak gonosz élőhalottak. Kissé illúzióromboló, hogy látjuk a testvér szintjét (ami az aktuálisan elérhető maximum a játékban - 50), majd az apátság megtisztításának feladatát hősiesen felvállalva bent szembesülünk az abszolút kezdő csontvázakkal (első szint) és feltesszük a kérdést: mi szükség van is pont ránk, pont itt? Uld világa lényegében néhány fix, mindenki által minden helyzetben látható és elérhető területből áll, valamint az egyszeri (mondhatni random generált) helyszínek végtelen számú lehetőségeiből. A fix helyszínek legtöbbje egyben ún. biztos zóna is. Ezek a "biztos zónák" azok a helyek ahol kereskedhetünk és találkozhatunk más játékosokkal is.
A külső területek a Guild Wars-hoz hasonlóan instance-okból állnak össze, melyek csak számodra illetve csapattagjaid számára léteznek. Jelen pillanatban van egy (nem túl mélyenszántó) fő küldetésvonal, valamint kisebb-nagyobb mellékküldetések melyeket többnyire az adott régió fő városaiban vehetsz fel. Jelen pillanatban két régió játszható (hamarosan megnyílik a harmadik régió is). A fix helyszínek mellett a küldetések, valamint a külön erre szakosodott térképárustól vásárolt térképek nyithatnak új és csak ez egyszer bebarangolható barlangokat és felfedezhető romokat.

Persze a játék alatt nemigen fogjuk elfelejteni, hogy egy béta teszt alatt álló világon kalandozunk. Nem annyira a bugok miatt (ebből a szempontból szinte startra kész az állapota) de inkább a világ helyenkénti üressége, a küldetések realtív alacsony száma miatt. A "fő küldetés vonal" körülbelül a huszadik szintre viszi el a játékost, míg a maximális szint jelenleg az 50. Persze az is elérhető, ha magas szintű térképeket vásárol és fedez fel a kellően megszállott illető.

A karaktered legfontosabb meghatározói a tulajdonságai, melyek meglepő módon rendkívül ismerősek lesznek: erő, ügyesség, állóképesség, bölcsesség. Ezeknek kezdőértékei kasztodtól függően változnak, valamint minden szintlépéskor 5 pontot oszthatsz el közöttük. Sem ebben, sem az életerő/mana-pont rendszerében nem igazán különbözik híres elődeitől. Míg a nemed illetve a fajod (egyelőre) semmilyen módosítóval nem jár, annál fontosabbak a szakértelmeid. Minden kaszt három szakértelemcsoporttal rendelkezik, csoportonként 15-20 szakértelemmel. A szakértelmek gyakran egymás előfeltételei, és többnyire vagy támogatnak legalább egy másik szakértelmet, vagy őket támogatja egy egyéb szakértelem.
Összefoglalva egy érdekes és szórakoztató játékkal van dolgunk mely kellően áttekinthető egy kezdő, nem vészesen időigényes egy hétköznapi, illetve kellően összetett egy keményvonalasabb játékos számára is.
Mythos, Uld világa folyamatosan változik, bővül, fejlődik. Mindenkinek javaslom, hogy - akár csak egy rövid időre is - de ugorjon be és nézzen körül.
Mythos. Üsd, vágd az ellent, amíg az mozog és ráadásul mindezt ingyen, egy kicsit több mint 300 megás letöltés után. Nos, nézzük, mi is fér bele ebbe a párszáz megába: Tündéri, képregényszerű grafika, ami persze nem fog mindenkinek tetszeni (sőt aki nem szereti az ilyet, az utálni fogja) valamint gyors és pörgős játékmenet. Ha nem akarsz, nem fogsz unatkozni. A regisztráció és a letöltés után rögtön nekiállhatsz az egyeseknek szívet dobogtató másoknak unalomig begyakorolt karaktergenerálásnak, mely a szokásos és elengedhetetlen faj/fejforma/kaszt/hajviselet kiválasztásából áll.
'>