A szuperhősöket legtöbbször a káosz, a lelki trauma, vagy egy nem várt baleset szüli a világra. Újdonsült emberünk, Cole McGrath, aki egyelőre nem döntötte el, hogy mihez is kezd frissen szerzett, emberfeletti képességeivel. Segíti a bajbajutott metropolisz, rettegésben élő lakóit, avagy alájuk pörköl, alaposan megkeserítve hálátlan sorsukat. A Sucker Punch csapatának új játéka egy olyan srác interaktív történetét mutatja be nekünk, aki hétköznapi életével nem keltett feltűnést, csak egy volt a sok közül, egészen addig a napig, amely fenekestül forgatta fel az egész város életét, vele együtt az övét is. Cole mindennapjai csomagok kézbesítésével telnek, biciklis futárként tengeti életét, amikor egy küldemény éppen a közvetlen közelében szaggatta darabokra a környéket?

Cole valami isteni csoda folytán túlélte a megrázó detonációt, ám sajnos nem marad következmények nélkül az esemény, a fiktív Empire City-t eluralja a káosz, a rettegés, bűnözők, lázadók, gyilkosok és tolvajok szabadulnak az utcákra, anarchia telepedik a virágzó metropoliszra. A hatóság egyelőre tehetetlenül szemléli a burjánzó poklot, majd a kormány karantén alá vonja az egész várost, megbélyegezve az Empire City területén rekedt polgárok sorsát. Hogy honnan és milyen alakban érkezik a felmentő sereg, azt még a pórul járt lakosok sem tudják, tekintve, hogy Cole sincs tisztában a robbanást követően tulajdonába került speciális képességekkel. Amint emberünk összeszedi magát, a mi dolgunk lesz, hogy megtanítsuk kiaknázni a nagyrészt elektromosságon alapuló tulajdonságait. Főhősünk nem csak elektromágneses impulzusokkal röpteti az útjába került tárgyakat, de elektronnyalábokat is szór kezeiből, jól bírja a zuhanásokat, és kiválóan mássza meg az akár több emeletnyi magas objektumokat.

Miután kiderül róla, hogy az emberek felett álló képességekkel rendelkezik, a média közellenségnek kiáltja ki és üldözni kezdi a szárnyait próbálgató Cole McGrath-et, akiből valódi megmentő válhat, de a játékos kezében lesz a sorsa, miként veti be a szuper tulajdonságait. Empire City nem vidéki település, egy megtermett metropolisz, amelyben szabadon kódoroghatunk, megmászhatunk épületeket, küzdünk az ellenséggel, bűnbandákkal és azokkal, akik utunkat próbálják állni a kontroll nélküli körzetben. A Sony egy demonstrációs lemezzel dobta meg szerkesztőségünket, így relatív korai, ám kurtára faragott bepillantást nyerhettünk a Sly Raccoon sorozatért is felelős team első, PlayStation 3-as produkciójába. Pár laza küldetés, némi tutorial és rengeteg információ hullott a nyakunkba, így tudunk határozott körvonalat firkantani az első benyomások megszerzése után. Első és legfontosabb dolog, hogy Cole nem csupán feltöltődött elektrosztatikusan, mint egy élő akkumulátor, de kifejezetten jól bírja a kiképzést, bárhonnan dobhatunk egy talpast a betonra, haja szála sem görbül a srácnak, sőt, a becsapódás mértékének erősítése (vagy éppen csökkentése a karjaiból áramló elektronok segítségével) hozzátartozik a különleges képességeinkhez.
#tv#

Ez az erő plusz impulzusok generálására képes a landoláskor, időnként jól jöhet, ha ellenséges környezetbe huppanunk. Az őt ért robbanás bizonyára megrázó lehetett, de tartalékai nem kimeríthetetlenek, az L3 gomb lenyomásával azonnali képet kapunk arról, hogy a környezetünkben hol tudjuk feltölteni lemerült elemeinket, ha ezt nem tesszük időben, emberünk kihasal, más szóval elhalálozik. Az elektromosságot átküldhetjük az éteren, ez testesíti meg a lövés funkciót, a feszültség által generált térrel pedig például autókat taszíthatunk odébb, ezzel viszont keményen megcsapoljuk a raktározott erőforrásunkat. Cole harci repertoárjában a hagyományosabb bunyó is meglapult, így a közelsurranó ellenfeleket akár akrobatikus mozdulatokkal egyszerűen lepofozzuk a lábaikról. Érdekes továbbá a peremen kapaszkodás közbeni harc lehetősége, ily módon félig az objektum takarásából tudunk pusztító áldást szórni a nem kívánt elemekre, ezt tehetjük épületeken, vonatokon is, ahogy éppen a helyzet megkívánja. Cole cselekedeteit egy rendszer fogja elbírálni, amely egyértelműen képes különbséget tenni önzetlen segítési manőver, illetve rossz szándékú megmozdulás között.

Erre tökéletes példaként szolgált az első küldetés végén lezajlott esemény, mikor is egy étkezési segélycsomag akadt fent egy torony közepén, amelyet hősünkkel további szabadesésre bírhattunk, így juttatván el az éhező polgárokhoz. Ekkor a szállítmányt lerohamozókra támadhatunk, ha éppen olyanunk van, persze ha ártatlan civileket sújtunk erejével, a piros, azaz a gonosz karma fog győzedelmeskedni, ebbe az irányba tehetünk előrelépéseket. Ha pozitív tetteket hajtunk végre, akkor a kék karma erősödik, a legtöbbször szabadon dönthetjük el, hogy ünnepelt hőst, vagy rettegett antihőst faragunk az ex-bringás kézbesítőből. Cole korábban teljes értékű szociális életet élt, így van egy vagány barátnője, Trish, egy közeli barátja, Zeke, akik szintén szerves részét képezik majd a katasztrófa történetnek. Dallas úgyszintén kulcsfigura, az ő hangját hallgatván kap erőre a civil túlélő sereg, propagandákat és hasznos információkat juttat el hozzájuk privát televíziós közvetítései által.

Tetteink után az emberek irányunkba tanúsított viselkedése is folyton változni fog, lereagálják a cselekedeteinket, attól függően, hogy milyen irányba mozdítjuk ki éppen a karmánkat, ezért többszöri végigjátszás során sem lineáris a történet, hiszen minden esetben cselekedhetünk másként, ahol korábban gonoszak voltunk, ott később jótevők lehetünk, a döntés rajtunk áll. Nem csak az emberek, de a legtöbb tereptárgy is reagál megmozdulásainkra, sok-sok interaktív objektum viselkedik az azokat ért behatásoknak megfelelően, életszagú jelleget kölcsönözve a digitális nagyvárosnak. A sztori átvezető jeleneteit a készítők képregényszerű, pompázatos rajzokkal oldották meg, színesek, stílusosak és persze nem utolsósorban veszettül látványosak. Passzol az
InFamous légköréhez, a Sucker Punch láthatóan nem feltétlenül a szürke grafikai realizmusra törekedett, felfedezhető egy nagyon enyhe rajzfilmes beütés, az élénkebb színek használata például ebbe az irányba lendíti ki, ha csak minimálisan is a látványvilágot.
#tv2#
Kellemes a szemnek, a grafika élvezhető, bár ahogy egyetlen sandbox alkotás, így ez sem tökéletes. Pop up textúrák, tereptárgyak a kóstolóban rendre fellelhetők, nem felrovásképp tesszük szóvá, de a képhez hozzátartozik, mint időnként enyhén zavaró tényező, vehetitek bátran szőrszálhasogatásnak is a dolgot akár, frame rate a próbakörben viszont meglepően stabil és folyamatos volt. A fény-árnyék hatásoktól pedig egyenesen tátva maradnak a bagólesők, hihetetlen, hogy azokat mennyire jól kezeli a program. A város pánik hangulatát elősegítik a fejvesztetten rohangáló gyalogosok, futkosnak szerte a metropoliszban, mialatt mi éppen harcolunk, küldetést hajtunk végre, vagy csak éppen felfedezzük a várost, mert elfoglaltságnak bizony az sem utolsó. Van járműves forgalom, valamint a videókban látott magasvasút is közlekedik, Empire City él, lélegzik, a karantén és a káosz ellenére, nem mellesleg többféle napszakban villantja meg különféle, nem békés arcait. Az
InFamous tiszta játékideje hozzávetőlegesen tizenöt és huszonöt óra között van, annak függvénye, hogy mennyire ássuk bele magunkat a cselekménybe, hiszen a harmincöt fő misszió mellett pontosan száz darab melléküldetéssel is foglalatoskodhatunk, nem beszélve a gyűjtögetnivalókról.

A sandbox anyagok egyik nagyon pozitív jellemzője az újrajátszhatóság, ezúttal is találunk okot arra, hogy befejezvén a történetet, újra és újra nekiálljunk, hiszen nem lineáris a karakterfejlődés, változnak dolgok hozzánk idomulva, másképp esnek meg momentumok, ha a negatív karmára gyúrunk, megint másképp, ha a pozitívra, ez pediglen egy pikáns összetevője a Sucker Punch-féle esszenciának. Az alkotás emberes reklámhadjáratot kap, plusz, ha minden igaz, saját konzolos bundle is érkezik tiszteletére, tehát senki sem foghatja arra, hogy még nem hallott eleget a stuff-ról. Az első benyomások nagyon pozitívak, nagyon kellemesek, bár nyilván csak ezért az anyagért nem fognak tömegek rohanni a boltokba PlayStation 3 hegyeket megmozgatni, de remélhetőleg szép sikereket zsebelhet be a produkció.
Az
InFamous tipikusan az a játék, amely egy remek kis szórakozást ígér, nagyon korrekt grafikával, stílus-bomba átvezetőkkel és az open world irányultság számos pozitívumával, nem utolsósorban pedig veszettül látványos akciókkal. Hogy kinek javallott erősen a beszerzése az nem teljesen egyértelmű, mert szólhat szélesebb rétegekhez is, de mindenképp azoknak ajánlott megkaparintani, akik szuperhősös, szabadon mászkálhatós, önálló döntéseket meghozatós, emberfeletti képességeket birtoklós, épületeken kapaszkodós akcióra vágyik. Ezeket az
InFamous hiánytalanul leszállítja, és még ráadásul fejlődhetünk is virtuálisan Cole McGrath személyével. Kell ennél több? Jól nem laktunk, de az éhség csillapítására több mint elégséges volt a rövidke kóstoló. Végre egy olyan igényes sandbox játék, amelyben nem autókat lopunk és nem rossz életű nőket furikázunk a maffiának. A Sucker Punch megcsinálta első ilyen stílusú játékát, minden elismerésünk érte, hogy a műfajban szűz kezekkel is ilyen nagyszerű anyagot fabrikált, annyit előrebocsájtunk, a PlayStation 3 eddigi felhozatalának egyik legkiválóbb darabja áll megjelenés előtt. Pont.
#tv3#