Guild Wars 2 bétateszt előzetes

2012. május 07.
70.8921
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Az idei esztendő egyik legjobban várt MMORPG-je kétség kívül az ArenaNet és az NCsoft kooperációjában készülő Guild Wars 2, amely ugyan egyelőre még nem rendelkezik pontos megjelenési dátummal, de vélhetően még az idén elkészülhet az immáron öt esztendeje formálódó alkotás. Ezt pedig az elmúlt hétvége miatt még magabiztosabban merjük állítani, hiszen az illetékeseknek köszönhetően meghívást kaptunk a játék béta tesztjeire, amit mi nagy örömmel és lelkesedéssel el is fogadtunk, hogy azoknak a játékosoknak, akik nem részesültek ebben a kiváltságban, beszámolhassunk a Guild Wars 2 milyenségéről.
 


Sajnos azonban már a béták megkezdésekor sem ment minden teljesen simán, hiszen a kliens letöltése - 15 GB - már értékes órákat vett el a tesztidőszakból, az indítás pedig újabb kalamajkákat okozott. Ezeket reméljük, hogy a készítők a végleges változatok megjelenéséig orvosolják, hiszen szó szerint ökörhibáknak tekinthetők, amelyeket természetesen azonnal elfeledtem, amikor első ízben megpillantottam testközelből a játékot magát. Ezt követően pedig olyan hangulatba kerültem, amit utoljára talán csak a World of Warcraft megjelenésekor éreztem.

Én vagyok a medvefejű jetpeti!

Én vagyok a medvefejű jetpeti!


Hogy a Guild Wars 2 jobb lenne, mint a WoW? Kicsit erős kérdés így rögtön a cikk elején, de feltehetően erre kíváncsiak a legtöbben, így aki nem akar sokat olvasni, máris megkapja a választ: igen. A néhány óra alatt ugyanis, amit az alkotás világában töltöttem, ugyan kevésnek éreztem, akárcsak a húsz pályát és a harminc szintet a fejlődés terén, de arra éppen elegendő volt, hogy magam is megbizonyosodjak róla, a Guild Wars 2 az egyik legforradalmibb ötleteket felmutató MMO, ami az elmúlt években érkezett. Legyen szó csak a küllemről, a betöltött világról, a mechanizmusokról, az opciókról vagy az újdonságról, az ArenaNet minden téren olyant alkotott, amibe csak nagyon nehéz lehetne belekötni. Természetesen egyelőre csak az első 20 pályát élhettem át, de ezek alapján egy olyan határozott véleményem alakult ki, amely alapján ki merem jelenteni, hogy ami nem sikerült tavaly a Star Wars: The Old Republic-nak, az feltehetően sikerülni fog a Guild Wars folytatásának. Itt ugyanis nem csak ígérgetés van, nem csak előre beharangozott újdonságok, amelyek élesben csődöt mondanak, a fejlesztők ugyanis mindazt betartották, amit korábban megfogadtak és megígértek számunkra.

 Mögöttem Asterix, mellettem Maugli, én meg inkább hazamegyek.

Mögöttem Asterix, mellettem Maugli, én meg inkább hazamegyek.


Hogy mik ezek a nagy újdonságok? Rengeteg apróságról beszélhetünk, amelyeket egyenként lehetetlenség lenne megnevezni, de aki tapasztalt MMO játékos, az feltehetően azonnal észreveszi őket, akár ismeri, akár nem a közvetlen elődöt. Itt van például a történet, amely olyan szinten fontos a játékban, hogy arra csak néhányszor volt példa a múltban. A sztori fő szála ugyan a megszokott módszerek alapján zajlik, magyarán el kell ballagnunk egy NPC-hez, majd ott felszedni a küldetéseket, ám az igazi kalandok általában ezután kezdődnek. A Guild Wars 2 ugyanis csurig van pakolva olyan feladatokkal, amelyekbe útközbe bonyolódhatunk bele. Fiktív példa: Felveszünk egy a sztorihoz kapcsolódó feladatot, aminek a helyszínéhez csak úgy juthatunk el, ha átvágunk egy óriási erdőn. Az erdőben a szokványos MMO rajongók azt hihetik, hogy csak legyűrendő szörnyek vannak, de ez nem így lesz, lévén bármikor belekeveredhetünk egy-egy újabb történésbe, amelyek természetesen a mellékküldetések lesznek és többnyire nem NPC-k adják, hanem vagy megtaláljuk őket, vagy nem. A rendszernek köszönhetően még akkor is belebotolhatunk egy újabb elvégzendő misszióba, amikor már úgy gondolnánk, hogy az adott területen mindent elvégeztünk. Elég lesz azonban elmenni egy olyan helyre, ahol még nem jártunk és szinte garantáltan találkozni fogunk valami elvégzendő feladattal.

Mondom "grrr", te buta macska, nem "óóó".

Mondom "grrr", te buta macska, nem "óóó".


A másik ehhez kapcsolódó pozitívum pedig a küldetések milyensége. Jómagam és feltehetően a legtöbb MMO játékos már évek óta vár egy olyan alkotásra, ahol végre nem olyan feladatokkal fog találkozni, amelyek többsége arról szól, hogy szedjünk össze huszonnyolc ezt, majd menjünk vissza ugyanoda és szerezzünk még negyvenöt azt, de, hogy biztosak legyünk, később azért menjünk oda még egyszer és húzzuk meg a vasorrú bába orrszőrét. Na, efféle, úgynevezett grindeléssel és ismétlődéssel nem, vagy csak nagyon ritkán fogunk találkozni a játékban, ami alighanem a Guild Wars 2 egyik legnagyobb pozitívuma a fenti rendszer mellett. Számomra óriási meglepetést okozott az is, amikor rájöttem, hogy a küldetéseket úgy alkották meg az illetékesek, hogy azok illeszkedjenek fejlettségi szintünkhöz. Ha tehát magasabb szintűként olyan helyre érünk, ahol lényegesen alacsonyabb fejlettséget megkövetelő küldetést kellene végrehajtanunk, akkor karakterünk le fog skálázódni, ezáltal a megkövetelt szinten jellemző életerőszinttel és tulajdonságokkal fog rendelkezni, így minden egyes feladat képes lesz kihívást nyújtani még a legmagasabb szintűek számára is. A rendszer egyetlen hátulütője, hogy minél magasabb szintről skálázódunk vissza, annál kisebb lesz az esélye annak, hogy számunkra is hasznos felszereléseket dobjanak az ellenfelek.

Ezért kellett sok sárgarépát ennem, anya?

Ezért kellett sok sárgarépát ennem, anya?


Ez a skálázottság egyébiránt a teljes Guild Wars 2 egyik legjobb és legkomolyabb újdonsága is, hiszen igaz minden egyes lépésünkre és küldetésre is. Magyarán amennyiben meg akarunk támadni egy komolyabb ellenfelet, az szingliként ostromolva kevesebb, míg társakkal együtt több HP-val fog bírni és így tovább. A legjobb azonban, hogy a szisztéma tökéletesen működik is! Az elhangzottak mellett természetesen még kismilliónyi újdonságot - a sorozathoz és úgy általánosságban más MMO-khoz mérten is - fel lehetne sorolni. Ilyen például, hogy elfelejthetjük az unalmas kóborlásokat, immáron ugyanis bárhol is legyünk, tulajdonképpen bárhová eljuthatunk egyetlen kattintással, de a mellékes feladatok miatt mégis érdemes lesz legalább egyszer felkutatni a környéket. Számomra óriási pozitívum volt még, hogy elhalálozás esetén van egy olyan varázslat, amivel lehetőségünk lesz elmenekülni a forgatagból, de az is tetszett, hogy nem kell csapattársakra várnunk, ha egy csapatos küldetést akarunk elvégezni és akkor sem lesz probléma, ha valakinek a csata kellős közepén kezd el hatni a nagyi tejfölös babfőzeléke és ha csak nem akar magyarázkodni a barnára festett fotel miatt, otthagyja társait, a feladatok ugyanis ilyenkor is kényelmesen elvégezhetők lesznek. Őszintén nem tudom, hogy miképpen csinálták ezt az illetékesek, de, hogy működik, az biztos.

Megtaláltuk Yoda leszármazottjait, a kis yoghurtokat!

Megtaláltuk Yoda leszármazottjait, a kis yoghurtokat!


A Guild Wars 2 esetében érdemes kiemelni még továbbá, hogy az általa lefestett világ olyannyira él és lélegzik, hogy olyant én még MMO-ban nem láttam. A hús-vér játékosok nyilván eddig is képesek voltak benépesíteni a világot, de ezúttal akadnak olyan karakterek is, akik csak azért lesznek ott, hogy nyüzsgő és forgalmas legyen minden. Néha ingert éreztem arra, hogy meg-megálljak és csak nézzem ezt a csodálatos fantáziavilágot, ahová még magam is szívesen beköltöztem volna. Természetesen ehhez nagyon fontos volt, hogy a készítők egy olyan grafikus motort tegyenek a játék alá, amely még hosszú-hosszú évekig etalon lesz az MMO-k világában. A küldetést sikeresen teljesítették, hiszen bár egy béta alapján még talán korai lenne bármit is mondani egy alkotás külleméről, de ha a Guild Wars 2 így is marad, akkor sem lesz semmi probléma, ezzel a kinézettel ugyanis még nagyon sok offline alkotást is képes lenne kenterbe verni.

Olyat kapsz, hogy belilulok!

Olyat kapsz, hogy belilulok!


Habár béta teszt volt, számomra egyelőre nem sok negatívummal szolgált az ArenaNet MMO-ja, óriási hibába vagy irritáló momentumba sem igen futottam, ami jó előjel lehet majd a végleges változatot illetően. Ami hiba volt - például effekt hiányosságok, grafikai bugok és így tovább -, az egyelőre a béta változat rovására írható fel. Az eddigi tapasztalatok alapján azonban így is bátran ki merem jelenteni, hogy ha a Guild Wars 2 az elkövetkezendő hónapokban megjelenik, akkor az feltehetően még évekig egy olyan iránymutató és szintnek tekinthető alkotás lesz, amit nem kizárt, hogy csak egy újabb Blizzard remek tud felülmúlni. S, hogy mégis jobb lenne, mint a World of Warcraft? Ez az első nyilvános bétát követően nem is lehet kérdéses senki számára sem.
Guild Wars 2, amely ugyan egyelőre még nem rendelkezik pontos megjelenési dátummal, de vélhetően még az idén elkészülhet az immáron öt esztendeje formálódó alkotás. Ezt pedig az elmúlt hétvége miatt még magabiztosabban merjük állítani, hiszen az illetékeseknek köszönhetően meghívást kaptunk a játék béta tesztjeire, amit mi nagy örömmel és lelkesedéssel el is fogadtunk, hogy azoknak a játékosoknak, akik nem részesültek ebben a kiváltságban, beszámolhassunk a Guild Wars 2 milyenségéről. '>
20 hozzászólás

jezzahun

14 éve, 3 hónapja és 1 napja

már jónak igérkezik,és szerintem jobb is lesz min a wow!

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 1 napja

Shadow írta:
izé 10-15fps*
Nekem futott rendesen...

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 1 napja

Shadow írta:
izé 10-15fps*
Neeeeeeee!!!!meglepett smileymeglepett smileymeglepett smiley

válasz erre

Shadow

14 éve, 3 hónapja és 1 napja

Shadow írta:
Csak az a ****, hogy ahogyan hallottam kicsit rosszul van programozva (a bétán) mivel szinte csak a processzort (a videokártyát alig) használja ki. és ezért eléggé jo kis masina kell hozzá hogy ne átlag 30-40fps-el menjen.
izé 10-15fps*

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 1 napja

Shadow írta:
Csak az a ****, hogy ahogyan hallottam kicsit rosszul van programozva (a bétán) mivel szinte csak a processzort (a videokártyát alig) használja ki. és ezért eléggé jo kis masina kell hozzá hogy ne átlag 30-40fps-el menjen.
Igen de ez biztos csak a béta miatt van.

válasz erre

Shadow

14 éve, 3 hónapja és 1 napja

Csak az a ****, hogy ahogyan hallottam kicsit rosszul van programozva (a bétán) mivel szinte csak a processzort (a videokártyát alig) használja ki. és ezért eléggé jo kis masina kell hozzá hogy ne átlag 30-40fps-el menjen.

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 1 napja

Hatalmas a hangulat.mosolygó smiley Jó lesz nagyon!

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 1 napja

Grafikailag olyat hoz amit egyetlen mmo sem. Remélem a hangualt is toplesz.

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 2 napja

Legjobb mmo lesz nem kétséges

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 2 napja

Első MMO lesz amit kipróbálok.

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 2 napja

Várós nagyon. Iszonyat szép a képi világa!

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 2 napja

Nagy öröm volt ezt így olvasni. SWTOR miatt már féltem, hogy bukó ez a stílus, de új remény van!mosolygó smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Guild Wars 2
14.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
fighterlaci profilja