A múltkori előzetest ugyanis úgy zártuk, hogy a Medal of Honor-nak ezúttal minden esélye megvan arra, hogy legyűrje a Black Ops 2-t. A játékot három szempontból, tulajdonképpen a három legfontosabb oldalról vizsgáltuk meg, így az eddig ismert információk alapján górcső alá vettük az egyjátékos, valamint a többjátékos módot, illetve természetesen a küllemet. Az alábbiakban hasonló módon szeretnénk körüljárni a Black Ops 2-t is. Kezdjük mindjárt a kampánnyal!
Négy propellerem van, mégis megbotlom!
Ugyebár a legújabb Medal of Honor legnagyobb érdekessége az lesz, hogy a világ legtöbb valamire is való speciális alakulatát bemutatja számunkra, sőt, irányításunk alá is helyezi azokat. Az új Call of Duty ezzel szemben természetesen a klasszikus vonalat követi majd, leginkább a közvetlen előd hagyományait ápolva, aminek köszönhetően a Hidegháborús helyzetbe nyerhetünk bepillantást, méghozzá az 1970-es évek végén és az 1980-as évek elején. A Black Ops 2 legnagyobb érdekessége azonban, hogy betekintést nyújt a jövő eseményeibe is, egy olyan harmadik világháborúba, amit 2025-re datáltak a készítők. A konfliktust ezúttal meglepő módon nem az oroszok, de egy teljesen hasonló berendezkedésű ország, Kína fogja generálni, a középpontban pedig az olaj lesz, amiből ugyebár egyre kevesebb található a világon, ezért alaposan hajba kell kapni a maradékért. Ezért Kína le is rohanja az Egyesült Államokat - érdekes, hogy ez a valóságban elég nehézkesen jönne össze -, majd jövünk mi, hogy nagy hazafi módjára megvédjük országunkat a sárga veszedelemtől.
Jöjjön főnök, közben nézheti magát a bukóm plexijén!
A Call of Duty epizódokra mindig is jellemző volt, hogy bár történetileg egyenlők a nullával, legalább felbukkannak ismerős szereplők, akik kapaszkodót jelentenek a "se füle, se farka" sztoriban. A Black Ops 2 is tele lesz ilyen karakterekkel, felvonul például Frank Woods, akit ugyan már nem nagyon irányíthatunk hajlott kora miatt - 2025-re ugyebár már ráncos öregember lett belőle -, de a főszerepet is egy közvetett formában ismerős arc, David Mason kapta, aki - nem csalás, nem ámítás - Alex Mason fiacskája, akit talán nem kell bemutatnunk a korábbi epizódot ismerők számára. A futurista koncepciónak köszönhetően a kampány elviekben tele lesz jövőbeli fegyverekkel és harci prototípusokkal - hatalmas lépegetőkről és irányítható, propelleres drone-okról tudunk eddig -, amelyek inkább talán a többjátékos módban fognak nagyobb szerephez jutni. Habár izgalmas a Black Ops 2 egyjátékos koncepciója is, egyelőre egy hajszállal talán izgalmasabb, hogy a világ legnevesebb és legspeciálisabb katonai alakulatainak bőrébe bújhatunk, persze mindez nem több egyszerű szubjektív véleménynél, hiszen kinek a pap, kinek a paplan. Egy biztos, a két alkotás kampányát - az alapjaiban más koncepciónak köszönhetően - nehéz lesz majd összevetnünk.
Na, de fiúk, mi ez a pixeles szörnyeteg?
Mindez pláne igaz azért, mert a Treyarch szeretne az egyjátékos opcióban is egyediségeket felmutatni, így például szakítani kívánnak az úgynevezett "csőpályákkal", és a Battlefield 3 példájából tanulva a nagyobb tereket fogják előnyben részesíteni. Habár attól nem félünk, hogy sandbox játékmenet fog társulni a Black Ops 2-höz, de állítólag immáron döntéseket is kell hoznunk a sztori előrehaladásával, amelyek akár még az eseményekre is befolyással lehetnek. (Utóbbit inkább hinni szeretnénk, semmint biztosan tudjuk.) Szintén nagy újításnak ígérkezik, hogy várhatóan immáron - minimális módon legalábbis, tehát senki se gondoljon Ghost Recon-féle megoldásokra - végre irányításunk alá vehetjük egész csapatunkat, így utasításokat osztogathatunk nekik, erősítést kérhetünk, netán légi támogatást vagy valamelyik új technológia bevetését. Ha mindez összejön a készítőknek, alighanem alaposan meg fogják szorongatni a kihívót, de persze továbbra is kötjük az ebet a karóhoz, miszerint kinek a pap, kinek a paplan.
Fegyverem van, de fésűre már nem volt pénzem.
Na, de lássuk máris a többjátékos módot, hiszen valljuk be őszintén, ha Call of Duty, akkor bizony elsődlegesen nem a kampány, sokkal inkább a multiplayer az, ami felkelti a rajongók érdeklődését. Az új Medal of Honor esetében ugyebár egyelőre még nem igazán tudjuk, hogy a Danger Close munkatársai mivel rukkolnak elő, de egyben már biztosak vagyunk, nagy hangsúlyt fognak fektetni erre az opcióra. (A leginkább járható út, hogy a Battlefield-sorozattól nyúlnak le ötleteket, főleg a nagy tereket illetően.) A Black Ops 2 esetében az illetékesek szerint szintén komoly reformációk várhatók. Bár Spec Ops-féle mókáról még mindig nincs hír, de a többjátékos módból állítólag olyan opciókat is kivesznek vagy átalakítanak, amelyek biztosan feltűnnek a rajongóknak. Az eddigi információk szerint a multiban óriási szerepet fognak kapni a járművek, de még inkább a futurisztikus járgányok - lépegetők, távirányítású robotok és így tovább -, ami már így leírva is igencsak jól hangzik abban az esetben, ha van egy kis fantáziánk.
Egyszer robotok, máskor lovak? Hogy is van ez?
A Treyarch által fejlesztett Call of Duty epizódokra jellemző továbbá az úgynevezett "zombis mód", amiről természetesen ezúttal sem kell lemondaniuk a rajongóknak. Habár egyelőre még ezzel kapcsolatban sem tudjuk pontosan, mit is szeretnének az illetékesek, arra már mérget vehetünk, hogy minden eddiginél komolyabb hangsúlyt szeretnének fektetni a programozók erre a lehetőségre. Így többek között biztosan lesznek új játékmódok, négy és nyolc játékost támogató kooperatív lehetőség, de a tervek szerint az immáron harmadik alkalommal visszatérő móka egy teljesen új "kampányt" is kapni fog, így nem kizárt, hogy a Treyarch a Spec Ops mintájára valami igazán monumentális dolgot tervez a zombis lehetőséggel kapcsolatban. Amíg nem tudjuk, hogy az Electronic Arts mit szeretne a Medal of Honorral, addig egyértelműen az új CoD a befutó a multi tekintetében, de ez a kocka még könnyen megfordulhat néhány kreatív ötlet esetében. Várjuk ki a végét, mi azt mondjuk!
Tetszettek volna szeptember 11-et csinálni!
Amivel kapcsolatban azonban felesleges várni, az a küllem kérdése. Ugyebár a Warfighter a piac jelenlegi legjobb grafikus teljesítményt nyújtó motorját, a Frotsbite 2.0-át használja, amit felülmúlni jelenleg nem tud és nem is nagyon akar a Treyarch. Érdekes kijelentés volt nemrégiben a stúdió főnökétől, hogy játékuk számára bőven elegendő az a grafikus motor, amely immáron évek óta kiszolgálja a sorozatot. Természetesen lesz egy kis grafikai ráncfelvarrás, várható DirectX 11 támogatás is, de a Modern Warfare 3 már bizonyította, hogy hiába minden igyekezet, a több éves engine már korántsem képes arra, mint egy Frostbite 2.0, amely viszont éppen, hogy a Battlefield 3-mal bizonyított már a tavalyi esztendőben. Arra tehát mérget vehetünk, hogy az új Call of Duty egyvalamiben biztosan alulmarad a Warfighterrel szemben, ez pedig sajnos a küllem. Nézzük azonban a jó oldalát, a Black Ops 2-vel így azok is játszhatnak majd, akik gyengébb konfigurációkkal rendelkeznek.
Látod, hogy megöregedtem?
Mindent összevetve kijelenthető, hogy idén ősszel ismét nagy összecsapás várható a két, immáron ősidők óta rivalizáló háborús FPS között. Mivel mindkét cím esetében komoly újítások várhatók - ezt teszi a konkurencia ugyebár -, ezért egyelőre még túl korai lenne végleges győztest kikiáltani, hiszen mindkét alkotás esetében vannak olyan tényezők, amelyek jobbak a másiknál, de nagyjából fele-fele arányban, így tehát egyet tehetünk, bőszen figyeljük a stúdiók bejelentéseit, a reformálásra váró dolgokkal kapcsolatban, közben pedig tűkön ülve várjuk a premiert, ami egy újabb izgalmas csatát jelent majd nem csak virtuálisan, hanem a valóságban is, méghozzá a boltok polcain. Végszóként csak annyit, hogy verseny ide vagy oda, bármi is történjen, mi csak és kizárólag nyerhetünk vele, hiszen két igazán kiváló FPS közül választhatjuk ki a nekünk legmegfelelőbbet. Kell ennél több?