Ennek ellenére érdekességnek teljesen jók ebben az időszakban, amikor izgalommal telve várjuk, hogy mikor szór újabb információmorzsákat elénk a Blizzard a Diablo III-ról, amely mostanra játékosok ezreinek most wanted listáján szerepel előkelő helyen. Az egyik legnagyobb rejtély a játszható karakterosztályokat övezi, így nem is csoda, hogy naponta születnek friss teóriák a témában.
A mostani azonban kicsit komolyabb értekezés, ugyanis szerepel benne nevesítve az alapjáték hiányzó két karaktere, és a leendő kiegészítőben felbukkanó két új arc is történetükkel, kinézetükkel és képességfáik három ágával.
A pletyka szerint a negyedik foglalkozás a Warlock, aki - ellentétben a WoW-os kollégájával - nem varászló, hanem harcos/lovag beállítottságú. A történetük szerint az elsődleges gonoszok dúlása idején néhány paladin önként felajánlotta a lelkét a pokol erőinek, hogy szörnyűséges démoni és szentségtelen erőket kapjanak, amelyekkel nagyobb eséllyel védhették meg az ártatlanokat. A béke bekövetkeztével aztán az emberek kitaszították őket maguk közül, és a warlockok azóta is elszántan próbálják kiszabadítani lelküket, és visszaállítani becsületüket. Fekete bőrűek, hasonlítanak a Diablo II paladinjára. Képességeik az Arms, Demonic és Hellfire kategóriába sorolhatók. Az elsőben kapnak helyet a fizikai és harci skillek, a másodikban a démoni erők és a sötét varázslatok, míg a harmadikban tűzvarázslatok és fegyverek felturbózására alkalmas spellek találhatóak.
Az alapjáték utolsó kasztja az Elfstone, aki nevével ellentétben nem elf, hanem világos hajú, európai típusú ember. A civilizációtól távol élnek, elsőrendű vadászok, és képesek beszélgetni a vadon szellemeivel. A Hunt ágba tartoznak a távolsági fegyverekhez, nyomkövetéshez, és csapdákhoz kapcsolódó képességeik. Az Ambush-ban védekező és hatékonyságnövelő skillek, míg a Sylvanben healing és különböző természetet manipuláló spellek sorolódnak.
A kiegészítőben belebújhatunk a Skin Walker és a Monk bőrébe. A skin walkerek nomád druida törzsek tagjai voltak, amíg nem száműzték őket különféle sötét és szadista erőkkel való ügyködésükért. Mivel mindenki megvetette őket, ezért bemenekültek a legsötétebb erdők mélyébe, és ott folytatták szertartásaikat. Erejüket nem a természet harmóniájából, hanem a rémálmok szörnyűségeiből nyerik. Kinézetük az indiánokéhoz hasonlít. Képességfájuk három ága a Ghost, Blood és Nightmare.
A monkok ázsiai típusú, szent emberek, akik fegyelmezettek, és nagyszerűen kiképzettek. A fény és az árnyék határán járnak, mindkettőt a saját hasznukra képesek fordítani. Ha szükséges, akkor az árnyékok közül gyilkolnak, máskor szent tűzzel robbantják szét ellenségeiket. Képességeik a Martial Arts, Shadow és Light ágakba tömörülnek.