Mégis hogyan lehetséges ez? Hát úgy, kérem szépen, hogy több ízben is feltűntek a hét folyamán, hol egykori fejlesztőik gépeibe ásva magukat, hol bizonyos Halo-verő cím tervével gyanúsítva őket, hol pedig busás összeggel kitömve a zsebüket... Hát ezekbe meg mi ütött? Talán szíven ütötte őket a pletyka, miszerint hamarosan az EA is előáll a maga kis "CoD: Elite-jével"? Vagy az Unreal Engine 4 demójából származó screenshotoktól zavarodott volna meg?
Az sem kizárt, hogy a Crystal Dynamics közleménye gyakorolt rájuk hatást; és ebben nem is lenne semmi kivetnivaló, elvégre Tomb Raider sokak fantáziáját mozgatja - formás nő lévén - és időközben olyannyira retinánkba égette magát az előrebocsátott 2012-es dátum, hogy a késés gondolata még csak meg sem fordult a kicsi buksinkban. A fejlesztők azonban gondoskodtak a kijózanító atyai pofonról, mégpedig azáltal, hogy a 2013-as esztendő küszöbén is áttolták a címet. Amelyik nagy cím késik, az nem múlik; amelyik nem késik, az hazudik.
Első nap a szippantós bizniszben
Sokkalta elnézőbbek leszünk azonban az Eidos új Deus Exszével szemben, már amennyiben a Superannuation megérzései helytállóak. Mert valójában sem az Eidos, sem a Deus Ex név nem kerül említésre abban a LinkedInes hirdetésben, amelyben egy "jelentős kanadai cégről", illetőleg az ő "lopakodós elemeket tartalmazó" címéről van szó. Az említett szájt meg van győződve arról, hogy a hirdetés sorai között az Eidos lapul meg a híres franchise-zal egyetemben... S ha ez igaz, úgy hajlandóak leszünk várni a következő konzolgenerációig - merthogy a nyomok egy next-gen Deus Exről árulkodnak.
A next-gen kifejezés hallatán rögvest eszünkbe ötlik az Unreal Engine 4, akivel egy ízben már össze is futhattunk a héten. Az ilyet nem is lehet egykönnyen elfelejteni, annál is inkább, mert roppant impozáns screenshotokkal karöltve bukkant fel a látómezőn. A 14 mérnök által 3 hónapon keresztül készült demóból kiragadott képek magukért beszélnek, no meg persze a következő konzolgenerációért, ugyanis a mustrálás közben jogosan vetődik fel bennünk a kérdés: ilyen lesz a next-gen?
Festői!
Ám az Epic-kel szemben Treyarchék egy darabig még a jelenben kívánnak élni... Vagy a múltban? A kérdés valójában nem is annyira megalapozatlan, elvégre csak egy 2005-ös IW motorról beszélünk, amely Mar Lamia meglátása szerint némi módosítással és újramodellezéssel a Call of Duty: Black Ops 2 alatt is tökéletesen eldöngicsél majd; az ő ajtajukon tehát egyelőre még nem kopogtat a jövő.
Persze nem kérdés, hogy EA-éknél is vannak lemaradások, amióta Activisionék bevezették a maguk Call of Duty szolgáltatásukat, a CoD: Elite-et. Egyes jelentések szerint azonban a vállalat csak az alkalmat várja, hogy behozza ezt a lemaradást: a Battlefieldo "nemhivatalos, ámde megbízható" forrásból véli tudni, hogy az Electronic Arts az idei E3-on készül leleplezni a Battlefield Premiumot, a CoD: Elite-hez hasonlatos Battlefield szolgáltatást. A besúgó nem mellesleg igen bőkezűen osztogatta a részletes infókat a várható eresztésekkel kapcsolatban.
Nézzenek oda! És nekiáll énekelni!
Mindazonáltal az Activision újabban nem ér rá ilyenekkel foglalkozni. Figyelmét túlságosan leköti Vince Zampella és Jason West, a két jómadár, akik a közelmúltban maguk mögött hagyták az Infinity Wardot. Az Activision szerint azonban a fejlesztőpáros már jóval ezt megelőzően alkut kötött az EA-vel, elméletét igazolandó pedig még arra is rászánta magát, hogy feltörje egykori alkalmazottainak számítógépeit. Minderre nem sokkal azután derült fény, hogy a vállalat 42 millió amerikai dollárt gyűrt egykori fejlesztőinek zsebébe, akik azonban keveslik azt. Mintha nem lenne így is éppen eléggé zavaros a kép, az Activision még ama feltevését sem rejtette véka alá, mely szerint West-Zampella páros annak idején egy olyan címen töprengett, amit a Halo franchise méltó ellenfelének szántak, a vállalat szerint azonban eme ötletüket nem sokkal később az EA gondjaira bízták.
Remélem, engem nem fognak itt össze-vissza HALOgatni, höhö!
Csaknem ugyanilyen érdekfeszítő talánynak minősül az, mi a búbánatot keresnek a Grand Theft Auto V járművei a Max Payne 3 könyvtárában? Merthogy egy bizonyos zzcool nevű GTA fórumozó szerint egy járműlista fészkel az ex-zsaru lemezén, benne hajókkal, biciklikkel, autókkal, de még repülőt is tartalmaz. A kérdés már csak az: valódi-e a lista?
A végére tartogattam a legjobbat - legalábbis azoknak, akik még nem értesültek róla a hét folyamán. A PlayON ugyanis büszkén bejelentette, hogy az Assassin's Creed 3 a hazai, angolul nem tudó közönséget is le kívánja majd kenyerezni; a forgalmazónak szándékában áll magyarosítani, azaz magyar felirattal ellátni a játékot, és ez nem csupán a PC-s, de a konzolos változatokra is érvényes.
A Hét Blogja:
A cím ezen a héten Shade-et illeti, aki az utóbbi időben ugyan ritkán kenyerez le bennünket blogjaival, de ha mégis, akkor aztán nagyon! A harmadik Shade Cuccok hullámmal törzstagunk néhány szemrevaló (és poénos) képzavart és impozáns - nem mellesleg saját kézzel gyártott - karkötőkkel, no és egy lenyűgöző - ugyancsak saját kézzel készített - övtáskát bocsátott közszemlére. Gratulálunk, a bloghoz és az alkotásokhoz egyaránt! A blogot ITT olvashatjátok el.