Ez a közhelyes megállapítás a demók esetén is megállja a helyét. Míg régebben elképzelhetetlen volt, hogy a nagyobb címeknek ne legyen kipróbálható verziója, addig manapság összetehetjük a két kezünket, ha megkapjuk nagy ritkán egy-egy játék demóját. A Ubisoftnál is ez a tendencia terjedt el. Pár hónapja a Far Cry 2 fejlesztői döntöttek úgy, hogy nem bajlódnak egy demó változattal, most pedig a Prince of Persiáért felelős Ubisoft Montreal jelentette be ugyanezt.
A játék producere, Ben Mattes, szólt az okokról. "Nem tervezzük. Nyílt világú játékokból demót készíteni elég nagy technikai kihívás, plusz nem vagyunk meggyőződve arról, hogy jelen esetben szükséges. A PoP olyan cím, amelynek történelme van, megfelelő rajongói bázissal rendelkezik, és ebből előnyt kovácsolhatunk. Ha valaki szerette a Sands of Time-ot, a Warrior Withint, vagy a Two Thronest, akkor nagy eséllyel ezért is rajongani fog, mert ugyanazokból az elemekből építkezik, mint azok."
Mattes azt is megjegyezte, hogy egy demó gyakran több kárt okoz, mint hasznot. "Sok szörnyű demó van. Kiadni egy demót, miközben még egy E3-as verziót is össze kell raknod, és még csak a béta változatnál jársz, nem sok jóra vezet. Ráadásul elég nagy kárt okozol a produktumodnak, ha a játékosok kezébe adod, mielőtt kész lenne. Ezt pedig senki sem akarja."
Ezek szerint év végéig várnunk kell, hogy belevethessük magunkat az új herceg kalandjaiba, amelyre PC, X360 és PS3 platformokon lesz lehetőségünk.