A rajongók addig is kénytelenek információmorzsákkal vigasztalódni. Lássunk néhányat ezek közül: A Mass Effect 3 egyszerre jelenik majd meg PS3-on, Xbox 360-on és PC-n. Azok a játékosok, akiknek kimaradt az előző két rész szintén be tudnak kapcsolódni a történetbe: egy interaktív képregény összesíti eddigi tetteiket, a játékosok válaszai alapján. Előtörténetüket így teljes mértékben a játékstílusukhoz igazíthatják.
Régi és új szereplők egyaránt feltűnnek a befejező epizódban, a Bioware szerint rájuk mindenképp számíthatunk: Liara, Garrus, ha túlélte a második rész viszontagságait, Ashley vagy Kaiden, attól függően melyiküket választotta a játékos az első játékban és egy újdonsült figura, James Sanders. Ezen kívül említés esett Wrex-ről, Mordin-ról és Legion-ről, már ha túlélték az előző részeket.
A sztoriról is kiszivárgott némi információ (Spoilerveszély!). A történet néhány hónappal a The Arrival DLC után indul majd: a Normandy SR-2 nagygenerálon ment át, újjáépítették és megnagyobbították, felkészítve a Reaper-ek elleni csatára. A fő esemény azonban - ahogy egy korábbi trailerben már megbizonyosodhattunk róla - egy Reaper támadás a Föld ellen. Shepard-nek egyesítenie kell a széthulló galaktikus civilizációkat, hogy felvehessék a harcot és elkerüljék a kihalást.
Miközben ezen munkálkodik, Shepard számtalan helyet látogat majd meg, hogy küldetéseket hajtson végre és segítséget toborozzon, ezek közül említésre került Sur'Kesh, a Salarian-ok trópusi otthona, Rannoch, a Quarian-ok sivatagbolygója, Palaver, a Turian-ok világa, egy Marson található létesítmény - Illium és egy Földön található hatalmas város (az egybeolvadt Seattle és Vancouver).
Az épületek részletesebbek lesznek majd, új fényhatások kerülnek bevezetésre. A hosszú rámpák helyett létrák lesznek, függőleges irányba is kiterjesztve a játékteret. Shepard képes lesz átugrani kisebb szakadékokat és újabb harci manővereket hajthat végre.
A képzettségrendszert is kidolgozottabbnak ígérik, sokkal egyedibb karakterek válnak ezáltal megalkothatóvá, ugyanazon az osztályon belül is. Minden osztály képes lesz használni az összes fegyvertípust, a felszerelés is személyre szabható lesz. A közelharci rendszer fejlesztését is tervezik, osztályonként egyedi támadásokkal.
Az ellenfelek AI-ját továbbfejlesztik, nagyobb kihívást jelent majd a velük való küzdelem. Shepard különböző testrészekre is tud majd célozni, akár darabokat leválasztva az ellen páncéljából (vagy testéből).
Van itt tehát mindenféle újdonság, csak győzzük kivárni. Hamarosan pedig itt az E3, ahol azért biztosan bőkezűbbek lesznek az információkkal.