Természetesen nem az Xbox One lejtmenetéről van szó, a redmondi óriás ugyanis kiemelte, hogy a 17 százalékos csökkenés főként az Xbox 360-eladások mélyrepülésének köszönhető, amit képes volt ellensúlyozni az, hogy a játékos részleg bevételei növekedést mutattak.
Csak az Xbox Live árbevétele az első negyedévben közel 20 százalékkal növekedett, míg a játékeladásokból származó árbevétel 66 százalékkal, ami a jelentés szerint a legnagyobb mértékben a Minecraft-nak köszönhető. A cég Personal Computing szegmense - amelybe az Xbox és a Windows 10 is beletartozik - egyébiránt szintén 17 százalékos csökkenést mutatott, de így is 9,4 milliárd dolláros bevételt ért el, szemben a tavaly ilyenkor tapasztalt 11,2 milliárddal.
A teljes szektor bevétele mindeközben 1,9 milliárd dolláros bevételt produkált - ami komoly csökkenés -, miközben a Microsoft nettó jövedelme 4,62 milliárd dollár volt az első negyedévben, ami nem túl nagy különbség a tavalyi 4,52 milliárdhoz képest.