Manapság a játékokat dollármilliókból készítik el a világméretű piac számára. Vajon mennyibe kerülhet konkrétan egy-egy nagyobb volumenű alkotás létrehozása? Gyakran hallani olyan esetről, mint pl. a Metal Gear Solid 4, amely a maga 70 millió dolláros költségével rekordernek számít. Azonban nehogy azt gondoljuk, hogy a kevésbé neves játékok csupán pár százezer dollárból készülnek.
Egy felmérés alapján ugyanis egy átlagos multiplatform játék fejlesztési költsége 18-28 millió dollár között van. Ha csak egyetlen platformra készül egy produkció, akkor is közel 10 millió dollárt kell belefektetni a fejlesztésbe. Egyes játékok, mint a Modern Warfare 2 vagy a Gran Tourismo 5 több mint 50 millió dolláros összeget emésztenek fel a fejlesztés időszakában. Ezért van az, hogy gyakran már az első fázisban törölnek egy-egy alkotást a megjelenési listáról; a pénzt adó embereknek ugyanis fontos, hogy anyagilag sikeres legyen egy produkció, mielőtt ekkora összegeket áldoznak rá. S ha a felmérések azt mutatják, hogy kevesen vásárolnák meg a szóban forgó terméket, akkor a pénzcsapot is elzárják.