A férfi nem a játékmenetre gondolt a kijelentése alatt, hanem a vezérlésre, amelyben az aktuális szoftverek esetében nem történt jelentős változás. Sakurai véleménye szerint ez az észrevétel különösen a konzolokra készült FPS termékekre vonatkozik, ugyanis azoknál könnyen megfigyelhető, hogy a vezérlés kapcsán semmiféle érdemleges változás nem következett be az utóbbi időkben.
"Az a véleményem, hogy mostanság szinte minden lövöldözős alkotásnak ugyanaz a vezérlési rendszere. Az FPS lövöldéknél is jól megfigyelhető, hogy például a mozgás és a tüzelés vezérlését ugyanazok a billentyűk szabályozzák. Szerintem ez egy globális probléma, mert semmi kreativitás nincs benne, hogy folyton ugyanazokkal a mozdulatokkal már-már rutinszerűen irányítjuk a karakterünket. Úgy érzem, hogy az alkotók kifogytak az ötletekből és nem is erőltetik meg magukat, hogy valami újat mutassanak fel, csak a történetre és a grafikára figyelnek oda. A Kid Icarus: Uprising szoftverrel szeretnénk ezen változtatni és a vezérlés is másképp lesz megoldva, nem úgy, mint a többi hasonló program esetében" -nyilatkozta Masahiro Sakurai.