Kojima szerint a nagy költségvetés megöli a kreativitást

2014. június 15.
1.8251
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
Hideo Kojima a napokban egy E3-as kerekasztal beszélgetésen fejtette ki azt a véleményét, miszerint a nagy költségvetésű projekteknek megvannak a maga előnyei, viszont éppen ez meg is nehezíti a kreativitás szabadságát.
 

Kojima a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain kapcsán tért ki erre a témára. Megemlítette, hogy az előző játék, a Metal Gear Solid V: Ground Zero rengeteg vitát gerjesztett a marketing és a fejlesztői részleg között, hiszen míg egyik a realitást, másik az eladhatóságot tekintve volt nehéz helyzetben.

Hideo Kojima idén már felszólalt hasonló témában, akkor is azt állította, a játékkultúra része időnként a nyers megjelenítés, hiszen egy játék akkor reális, ha át tudjuk érezni a főhős szerepét.

A Metal Gear Solid V: The Phantom Pain Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 és PlayStation 4 platformokra érkezik, egyelőre nem ismert időpontban.
10 hozzászólás

PaulMarloW

11 éve, 11 hónapja és 18 napja

kpal írta:
Azért kellenek visszajelzések és kutatások az emberek mire vágyának .
Az emberek nagy része az egyik fps 32. részét várják amit úgy hívnak hogy Call of Duty vagy battlefield.Remélem érted az iróniát. röhögő smiley

válasz erre

kpal

11 éve, 11 hónapja és 18 napja

PaulMarloW írta:
De ők mertek...és azért mertek mert már van történelmük.
Egyébként teljesen igaz ez a dolog ha már valamibe nagy lóvét fektetünk annak muszáj visszajönnie úgy hogy pluszba jöjjön ki a cégünk és ehhez sajnos a trendeket kell követni...nem nagyon lehet elugrani tőle és újdonságokat belevinni mert az bizony fordítva is elsülhet...ezért van az hogy az indie játékok népszerűek de technikailag meg elmarad a mostani hight-tech, nextgen konkurensektől...persze ezt látványban ki is lehet használni, legyen példa mondjuk a Hotline Miami vagy a Bastion ..míg az első játék pixelgrafikát használ emellé meg elég intenzív erőszakos jeleneteket addig a Bastion egy nagyon jó kommentátorral és rajzfilm szerű grafikával van megáldva és ezzel el is adták magukat.
Azért kellenek visszajelzések és kutatások az emberek mire vágyának .

válasz erre

PaulMarloW

11 éve, 11 hónapja és 18 napja

kpal írta:
GTA se szotyi árban készült mosolygó smiley
De ők mertek...és azért mertek mert már van történelmük.
Egyébként teljesen igaz ez a dolog ha már valamibe nagy lóvét fektetünk annak muszáj visszajönnie úgy hogy pluszba jöjjön ki a cégünk és ehhez sajnos a trendeket kell követni...nem nagyon lehet elugrani tőle és újdonságokat belevinni mert az bizony fordítva is elsülhet...ezért van az hogy az indie játékok népszerűek de technikailag meg elmarad a mostani hight-tech, nextgen konkurensektől...persze ezt látványban ki is lehet használni, legyen példa mondjuk a Hotline Miami vagy a Bastion ..míg az első játék pixelgrafikát használ emellé meg elég intenzív erőszakos jeleneteket addig a Bastion egy nagyon jó kommentátorral és rajzfilm szerű grafikával van megáldva és ezzel el is adták magukat.

válasz erre

kpal

11 éve, 11 hónapja és 19 napja

GTA se szotyi árban készült mosolygó smiley

válasz erre

totyak

11 éve, 11 hónapja és 19 napja

rDAVE írta:
Ezt szerintem nem egészen így érti. Az én értelmezésemben úgy jön le, mint az indie vs nagy játékok, tehát a korlátlan kreativitás lehetősége vs biztos eladhatóság. Ha kevesebbet költ rá akkor is megkötik a kezét.
Akár erre is gondolhatott. Két értelmű a hír. Vagy csak nekem az.

válasz erre

rDAVE

11 éve, 11 hónapja és 19 napja

Csak az indie kategóriában pedig pénz hiány léphet fel, tiszta gáz mindkettő. röhögő smiley

válasz erre

rDAVE

11 éve, 11 hónapja és 19 napja

totyak írta:
Persze azért nem ilyen egyszerű sajnos, mint ahogy leírtam. A jobb kéz ezt akarja, a bal kéz meg azt és nem jönnek összhangba. De ha ilyen nagy probléma Kojima-nak a költségvetés nagysága, akkor ne használja fel az összes lóvét, amit kap a játékra. Az egész cég boldog lenne.
Ezt szerintem nem egészen így érti. Az én értelmezésemben úgy jön le, mint az indie vs nagy játékok, tehát a korlátlan kreativitás lehetősége vs biztos eladhatóság. Ha kevesebbet költ rá akkor is megkötik a kezét.

válasz erre

totyak

11 éve, 11 hónapja és 19 napja

Vendég írta:
Adom!röhögő smiley
Persze azért nem ilyen egyszerű sajnos, mint ahogy leírtam. A jobb kéz ezt akarja, a bal kéz meg azt és nem jönnek összhangba. De ha ilyen nagy probléma Kojima-nak a költségvetés nagysága, akkor ne használja fel az összes lóvét, amit kap a játékra. Az egész cég boldog lenne.

válasz erre

Vendég

11 éve, 11 hónapja és 19 napja

totyak írta:
Akkor egyszerűen kisebb költségvetésből kell dolgozni, kreatívkodhat.
Adom!röhögő smiley

válasz erre

totyak

11 éve, 11 hónapja és 19 napja

Akkor egyszerűen kisebb költségvetésből kell dolgozni, kreatívkodhat.

válasz erre
Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
9.299 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások