Cevat Yerli, avagy a Crytek vezére pedig nemrégiben megerősítette bennünk ezt a hitet, lévén a CEO egy a Polygon magazin számára adott interjú keretein belül megerősítette, hogy a játék olyan lett volna, mintha a Crysis 2 találkozna a The Last of Us-szal.
Cevat szerint egy olyan hátsónézetes akciójáték volt a Redemption, amelyben a játékosok feladata egy tíz éves kislány, Jelena megvédése volt egy vélhetően poszt-apokaliptikus világban.
Az alkotás egyik sajátossága állítólagosan az lett volna, hogy egy dedikált gombbal ráközelíthettünk Jelena arcára, így ellenőrizhettük, hogy a kislány rendben van-e, de eltűnésekor a nevét is ezzel a gombbal kiabálhattuk volna.
Hogy mégis miért került kukázásra ez az ígéretes projekt? Cevat ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a tesztelők egy idő után csúnyán ráuntak a játékra, sőt, Jelenát egyenesen idegesítőnek tartották és szerették volna inkább lelőni, mint megvédeni. Ez volt az a pont Yerli szerint, amikor inkább törölték a projektet. Szerintünk akkor is kár érte!