Fergus Urquhart, avagy ma az Obsidian Entertainment vezére azonban egy interjúban arról beszélt, hogy nem sok választotta el a franchise-t attól, hogy az 1998-as második rész után rövidesen egy izometrikus nézetű harmadik epizóddal gazdagodjon.
Erről hellyel-közzel tudtak is a rajongók, akik Van Buren név alatt ismertek egy törölt Fallout 3 projektet, azonban Fergus szerint messze nemcsak egyetlen projekt állt a háttérben, hanem legalább kettő!
Az izometrikus nézetű Van Buren mellett - vagy után - ugyanis Urquhart szerint nekiláttak egy 3D-s technológia kidolgozásának, hiszen akkoriban mindenki azt tartotta igazán jónak, így lecserélték a 2D-s motort, és nekiláttak dolgozni egy NDL névre keresztelt 3D-s technológián.
Ez lett volna akkor az első 3D-s Fallout 3, azonban az Interplay nem várt anyagi problémákkal szembesült, így ráparancsolt a Black Isle munkatársaira, hogy készítsenek inkább egy izometrikus játékot - ez lett az Icewind Dale -, az NDL-t pedig adják oda nekik továbbértékesítésre.
Mint ismert, ezt a technológiát vásárolta fel később a Bethesda, akik a helyére tették a dolgokat, hiszen felhasználták a Fallout 3 elkészítéséhez. A többi pedig ma már történelem.