Elsősorban nem is a játékaik miatt vívták ki maguknak ezt a titulust - bár a két Gears of War nagyon szépen hozott a konyhára - hanem a közkedvelt grafikus motorjuknak, az Unreal Engine 3.0-nak köszönhetik. Egy augusztus végi hír szerint akkor körülbelül 150 játék állt fejlesztés alatt, amelyek mind az Epic engine-jén alapultak. Ezek közül néhány már a boltok polcain vigyorog azóta, ám közben újabbakat jelentettek be, amelyek szintén az első számú motort licencelték, így a fentebb említett szám még ma, 1 hónappal később is megállja a helyét.
Nem is csoda, ha a stúdió vezérkara elégedett a jelenlegi helyzetükkel, és míg mások irodákat zárnak be, embereket menesztenek, és megszorításokon törik fejüket, addig az Epic terjeszkedésbe kezd. Ennek legújabb állomása a Tokyo Game Show, ahol boldogan árulták el, hogy hamarosan irodát nyitnak Japán fővárosában, Tokióban. A brigád feladata egyelőre az Unreal Engine-nel kapcsolatos segítségnyújtás lesz a japán fejlesztők számára, azonban Mike Capps elnök szerint a jövőben a játékkészítésbe is belekóstolhatnak.
Ez lesz a ötödik gárda, amelyben az Epicnek érdekeltséget szerez, hiszen az észak-carolinai cég a gazdája a lengyel People Can Fly, a utahi Chair Entertainment, valamint az Epic Games Korea csapatoknak, illetve az Epic Games Chinához is kötelékek fűzik.