Ezért lett akció-orientált a Resident Evil

2013. szeptember 29.
2.8701
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
IAppearMissing profilja, adatai
IAppearMissing
Egy tisztán kivehető határ húzódik a régi és az új Resident Evil játékok között, míg az első részek egyértelműen a túlélőhorror műfajába tartoztak, addig az új epizódok erősen akció-orientáltak lettek.
 

A sorozat alkotója, Shinji Mikami az IGN magazinnak beszélt ennek okairól.

A Resident Evil Remake a kedvenc epizódom az összes közül, eladások tekintetében azonban rosszul szerepelt. Ezért lett a Resident Evil 4 sokkal pörgősebb. Ha jól szerepel a remake, a negyedik epizód is a korábbi részek tradícióit követte volna.

A Resident Evil 4-et sokan a sorozat legjobb részének tartják, a mindenki által ismert és szeretett játék azonban teljesen másképpen festett a fejlesztés korai fázisában, a kezdetleges prototípusok ugyanis az első részek hangulatát és játékmentét idézték.
8 hozzászólás

juhaszandor

12 éve, 8 hónapja és 22 napja

Na ez nagyon sajnálatos. A harmadik rész anno megvolt itthon, nehéz volt, de tetszett. Az újabbakról néztem gameplay-t, de azok nem tetszettek egyáltalán.

válasz erre

rDAVE

12 éve, 8 hónapja és 24 napja

totyak írta:
Én azt vettem észre, hogy a fejlesztők megpróbálják annyira lebutítani a játékaikat, hogy még a legbénább játékosoknak is legyen benne örömük. Talán ezt történhetett a Resident Evil-lel is (mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam vele). Régebben azért még volt kihívás egy-egy játékban, manapság meg tutorial, térkép, segítségek, előre kijelölt út, meg még Isten tudja mi nem segíti a játékost. Épp a napokban gondolkoztam el ezen a dolgon, miközben a Limbo-val játszottam. Szégyen, nem szégyen, de néha bizony megkasztott a játék és nagyon el kellett gondolkodnom, hogy hogyan tovább. Az indie fejlesztők szerencséremég nem estek abba a csapdába, mint az AAA címk.
De nem ők akarják butítani, a játékosok többsége igényeli, ha kicsit nehezebb vagy gondolkozni kell, akkor sokan már támadnak is...

válasz erre

totyak

12 éve, 8 hónapja és 24 napja

Én azt vettem észre, hogy a fejlesztők megpróbálják annyira lebutítani a játékaikat, hogy még a legbénább játékosoknak is legyen benne örömük. Talán ezt történhetett a Resident Evil-lel is (mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam vele). Régebben azért még volt kihívás egy-egy játékban, manapság meg tutorial, térkép, segítségek, előre kijelölt út, meg még Isten tudja mi nem segíti a játékost. Épp a napokban gondolkoztam el ezen a dolgon, miközben a Limbo-val játszottam. Szégyen, nem szégyen, de néha bizony megkasztott a játék és nagyon el kellett gondolkodnom, hogy hogyan tovább. Az indie fejlesztők szerencséremég nem estek abba a csapdába, mint az AAA címk.

válasz erre

kpal

12 éve, 8 hónapja és 24 napja

Jó volt mind azért mosolygó smiley

válasz erre

Captain

12 éve, 8 hónapja és 24 napja

A hír elolvasása előtt tudtam, hogy ez lesz a válasz: a pénz miatt. Lám, igazam lett.
Megpróbálnak minél szélesebb közönséghez szólni, hátha többen veszik majd. Ennek legjobb példája a hatodik rész lett. Bár szerintem így meg pont mellé lőnek.

válasz erre

Lac

12 éve, 8 hónapja és 25 napja

A negyedik résszel szerettem meg a szériát, rengetegszer végigtoltam már (az újabb részekkel azóta sem játszottam már).

Egyébként teljesen egyszerű, átalakultak az igények. A '90-es évekhez képest sokkal kiélezettebb a verseny a készítők között, és nagyon kevesen tehetik csak meg azt, hogy nem azt nyújtják a népnek, amit ők elvárnak. A Resident Evil első három része baromi jó játék volt, de sokszor nagyon nehéz. Ezenfelül a negyedik rész megjelenésekor már egy másik játékosgeneráció ült a gépek előtt, akiknek szintén meg kellett felelniük, így kvázi rebootolták a szériát. Új környezet, vírus helyett paraziták, teljesen más, akcióorientáltabb, azaz a közönség által könnyebben fogyasztható játékmenet fogadott mindenkit. Aki nem játszott a korábbi részekkel, az is nyugodtan belekezdhetett, mivel egy-két kikacsintást leszámítva minden érthető volt.

Ugyanez történt a The Longest Journey második részével is. A játékban konkrétan semmilyen kihívással nem találkoztunk, minden elénk volt rakva, így egyfajta interaktív filmet kaptunk, valódi kalandjáték helyett.

Sajnálatos módon nagyon felhígult a játékipar, alig találni olyan alkotást, ami valódi kihívást nyújt. Emlékszem, hogy kiskoromban órákat szenvedtem egy-egy pályával, azonban pár nappal ezelőttig a bénaságomra fogtam a kezdetleges megakadásaimat. Aztán elkezdtem a Dark Souls-szal játszani, és rájöttem, hogy nem bennem volt a hiba, hanem a játékok voltak mocsok nehezek. A valódi kihívás miatt valódi eufória öntött el minket, míg ma már a legtöbb főellenség leölése utána is csak egy ásítás hagyja el a számat.

Mindent összevetve, megértem, hogy a Capcom miért váltotta le a túlélő horror műfajt akcióra (bár a negyedik részben szerintem megvolt a tökéletes egyensúly), és megértem azt is, hogy miért lett tömény akciójáték a hatodik rész. Nem, nem tetszik nekem sem, de megértem.

válasz erre

badam10

12 éve, 8 hónapja és 25 napja

Én örülök,hogy így alakult.
Egyik kedvenc játékom..

válasz erre

rDAVE

12 éve, 8 hónapja és 25 napja

Rosszul szerepelt? Hümm vajon miért? Nézzük csak mire jelent meg anno: GC és, ja nincs és... Szóval mit is vártak? 6-7 év után meg kihozták Wii-re, csodás.

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
dog travel suitcase profilja