A Diablo 3-mal szemben megfogalmazott egyik fő kritika (amin Brevik nem dolgozott) az, hogy a játékosok 3-4 óra alatt elérhetik a 70. szintet, attól függően, hogyan játszanak. Brevik szerint a Diablo 2 tempója azért "nagyszerű", mert a játékosnak hosszabb időbe telik a szintlépés, azzal érvelve, hogy a lassabb fejlődés kielégítőbbé teszi, amikor elérjük ezt a pontot.
Brevik azt is felvetette, hogy míg az általa készített Diablokban voltak olyan pillanatok, amikor rengeteg ellenséget kellett legyőzni, addig a modern ARPG-k túlságosan is arra koncentrálnak, hogy ellenségek hordáit zúdítsák a játékosra és tömegesen győzzék le őket.
Kifejtette, hogy ő személy szerint nem találja nagyon csábítónak a képernyőnyi dolgok azonnali megölését, a pályán való sétálgatást és a mindenféle gyilkolást, ezeket egyenesen buta dolognak látja.