David Cage szerint a folytatások megölik a kreativitást

2013. január 11.
1.6761
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
David Cage, avagy a Quantic Dream vezére és a Heavy Rain megalkotója a brit PlayStation magazinnak adott interjúban kifejtette, hogy szerinte egyértelműen a folytatások okolhatók azért, hogy a játékipar manapság igencsak komoly hiányt szenved a kreativitástól.
 

David szerint ennek az oka a játékosokban keresendő, akik újra és újra felülnek ugyanarra a lóra, lévén egyszerűen kikövetelik a kiadóktól és a fejlesztőktől, hogy ugyanazt a játékot készítsék el nekik - példaképpen - minden Karácsonyra, csak éppen más és más köntösben, így mindenki boldog lesz.

Amíg ez David szerint nem változik meg, addig ne is számítsunk arra, hogy változás áll be a játékiparban, hiszen a kreativitást többnyire mindig az új címek elkészítése váltja ki, többek között például olyan alkotások - és ez ebben a formában valóban igaz -, mint a Quantic Dream által készített Heavy Rain vagy a mostanság formálódó Beyond: Two Souls.
10 hozzászólás

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 22 napja

Egy Fahrenheit és egy Heavy Rain után nekem bármit mond, elhiszem.

Csak az a baj, hogy a birka nép zabálja a codot...wtf smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 22 napja

csak sajna az ien kivetelek mind ps3 adok kiveve a codot vagy a fifat... a tobi..pf....vegyuk peldaul az uj most wantedet...turheto graff mellett egy nulla...vagy az uj far cry...ami nem rossz de bazi uncsi...aki nem az en velemenyemen van valoszinuleg egy tini vagy egy kezdo gamer...sorolom meg...fable elso resze...utan a tobbi...mindezt azert nem mondanam el a god of warrol minden resze mestetmuve az emberisegnek...na ezt kene utanozni...valahogy...sziasztok magxarok

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 22 napja

De ezen van a hangsúly: Indie. Az nem AAA cím! Ez a nem mindegy! Nem azzal van baj, hogy a mostani címek tulajdonképpen az előző generációs játékok kibővített változatai, hanem azzal, hogy ezekről a kibővített változatokról annyi bőrt húznak le, amennyit csak tudnak. Miért tehetik meg ezt? Mert a vevőkör megvan rá, és míg a legújabb COD részből 9 millió megy el az első napon, addig más AAA címekből van, hogy egész piaci ciklusuk alatt nem megy el 1 millió!
Nem is tudom, hogy a jelenlegi technika mellett játékmechanikában mi újat lehetne még mutatni? Valószínű a következő generációban is megmaradnak az eddigi alapok, csak látvány, mesterséges intelligencia és az erősebb hardvereknek hála a pályák mérete fog jelentősen változni. A 3D-t felváltja valami kiterjesztett "virtual reality" dolog, és amit még el tudok képzelni, hogy a játékokon bellül 1-1 küldetést majd tényleg többféle képpen lehet megoldani, és azoknak esetleg külön-külön a végkimenetelre is lesz hatásuk, de ezzel már most is kísérleteztek több játékban is. Kb ennyi.
David bácsi játéka a Heavy Rain azon nagyszerű kivételek közé tartozik ebben a genben, ahol ha maga a mechanika újdonságot nem is hoz (QTE szegmensek sokasága), a történetmesélés, és a több szálon futó cselekmény miatt mindenképpen "játék oscar-t" érdemelne!

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 22 napja

mitol lenne mar igaza, max a nagy studiok mainstream cimeire igaz. tobb jatek es otletet valositanak meg a kis indie cegek mint valaha...

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 22 napja

Igaza van teljesen!

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 23 napja

Marhadagot beszelsz o egy olyan dolgot alkotott a Hevo Rejnelmeglepett smiley)amit masok nem tudtak.....mindegy folytatasok nagytesze kritikan aluli..igaza van

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 23 napja

Érdekes meglátás, szerintem alaptalan David Cage szövege. A lustaság öli meg.

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 23 napja

Sajnos amíg a vásárlók, és a játéksajtó nagy része is (hisz valahol ez is befolyásolja sokaknál a döntést) pozitív visszajelzéseket ad olyan sokadik részeknél tartó játékokra, amik tényleg évről-évre minimálisat formálódnak csak, addig nem várhat senki túlbuzgást az új IP-k készítése terén. (Megjegyzem az említett "sokadik részes" játékok ettől még nem rosszak, csak máshol kéne elhelyezkedniük a ranglétrán... dehát a user-ek döntik el, hogy nekik mi kellwtf smiley)
Kevés olyan játékot tudnék mondani, ami annyira hatást gyakort rám, mint a QD játékai (Farenheit, Heavy Rain). Sajnos ezek a címek a szaksajtónál jól teljesítenek, de a kasszáknál nem robbantanak bankot, így a fejlesztők többsége nem csoda, ha nem mer bevállalni új ötleteket, hisz ebből élnek. Plussz ugye ott van az is, hogy ezek mögött nincs akkora reklámkampány ami esetlegesen felhívná az emberek figyelmét.
Szerintem a játékipar is olyan, mint a zene, amit a média kiközvetít, előtérbe nyom azt viszik jobban az emberek.

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 23 napja

Teljesen egyetértek vele. Semmi új ötlet nincs.

válasz erre

Marduk

13 éve, 5 hónapja és 23 napja

Szerintem meg inkább a folytatások minősége az okolandó. A Crash Bandicoot trilógiát úgy sikerült a Naughty Dog-nak megalkotni, hogy még most is szívesen játszanak bármelyik részével. röhögő smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljarDAVE profiljaKisember001 profilja