Cliff tapasztalatai szerint ugyanis a keleti fejlesztőcsapatok a legtöbb esetben teljesen elhanyagolják vagy egyáltalán nem törődnek aktuális címük multiplayer módjával, holott a nyugati trendek leginkább erre rendezkedtek be az utóbbi időben, így annak a nyugaton is megjelenő alkotásnak, amelynek nincs többjátékos lehetősége, nincs létjogosultsága sem a színtéren.
Cliff példaként a Platinum Games legutóbbi lövöldéjét, a Vanquish-t emelte ki, amely ugyan kiváló történettel és játékmenettel rendelkezett - még akkor is, ha enyhén hasonlított a Gears of Warra -, de Bleszinski szerint hiába is volt rendkívül jó, a játékosok hamar megunták a többjátékos mód hiánya miatt, aminek köszönhetően jóval nagyobb népszerűségre is szert tehetett volna a cím.
Az Epic Games feje szerint a japán játékipar még mindig a lemez-központú, fizikai adathordozót megcélzó piacot részesíti előnyben, Cliff pedig ebben látja a hibát, hiszen ameddig ez így lesz, addig a multiplayer lehetősége is háttérbe fog szorulni a Japánban készülő, egyébként rendre jó ötleteket felvonultató videojátékok esetében.