A játékgyártásban egy dolog ne változott az évek során: a tömeg zabálja a memóriát. Elnézést, egy kis zombihumor.
Azonban való igaz, hogy minél több részletet akarunk egy játékban, minél nagyobb kétszámú ellenfelet, vagy csak NPC-t megjeleníteni, annál több memóriára van szüksége a masinánknak, legyen az konzol, avagy PC. Ezért olyan kihalt Madden és ezért döntöttek úgy a Dead Rising 3 sorsáról a fejesek, hogy inkább bekkelje ki a maradék hónapokat, és legyen az új konzol egyik kezdőcíme.
Míg az első Dead Risingban mindössze ezer zombit láthattunk egyszerre valós időben, addig a játék második része ezt jelentősen kitolta, míg a soron következő epizód legalább a tripláját ígéri. Emiatt az Xbox 360 alkalmatlanná vált a játék futtatására. Cserébe azonban olyan játékmenetet ígérnek, ahol egyetlen másodpercig sem kell majd a töltésre pazarolnunk.