Mint ismert, a játékipar amerikai részlege 2010 óta emelkedik folyamatosan, és már akkor is 17,5 milliárdos forgalmat tudott bonyolítani, ami 2016-ra 24,5 milliárd dollárra növekedett, vagyis évente átlagosan 1 milliárd dolláros emelkedést mutatott fel.
Sőt mi több, ha hozzátesszük a számokhoz a videojátékok és a konzolok mellé a VR-t és az egyéb kiegészítőket is, ez a szám 30,4 milliárd dollárra tehető, amit úgy ért el az amerikai piac, hogy közben a fizikai eladások, a lemezes változatok forgalma folyamatosan csökkent.
Mi sem bizonyítja ezt jobban más, minthogy az amerikai játékpiac 74 százalékát már a digitális eladások teszik ki, amibe a letölthető teljes játékok, előfizetések, DLC-k, valamint a közösségi és a mobiljátékok egyaránt beletartoztak.
Az ESA szerint csak a játékipar 11,7 milliárd dollárral járult hozzá tavaly az amerikai GDP-hez, miközben 65 ezer munkát teremtett az országban.