Kicsit furcsán hat az, hogy két ilyen nagy jelentőségű bejelentést szinte egy időben hoztak nyilvánosságra, ám szerencsére kaptunk most választ arra, hogy miért is így történtek a dolgok.
Az Examiner csapata Scott Moffitt-al, a Nintendo of America eladásokért felelős ügyvezető alelnökével beszélgetett, aki elmondta, hogy miért is úgy csinálták a dolgokat, ahogy:
Hiszünk abban, hogy van valamiféle varázs abban, amikor a hardver, a rendszer és a játék tökéletes összhangban van egymással. Fontos volt számunkra, hogy ezt bebizonyítsuk a rajongóinknak. Nem akartuk, hogy az emberek azt higgyék eltávolodtunk ettől az alapvető elvtől, miszerint mi hiszünk a dedikált játékplatformokban és maradunk ennél az üzletágnál.
Nem tagadhatjuk, hogy hatalmas bázissal rendelkeznek az okostelefonok odakinn és számos rajongónk nem elég idős ahhoz, hogy saját játékkonzolja legyen, így ezen rajongók értékelnék a tartalmainkat és kapcsolatot építene ki a karaktereinkkel és a franchise-ainkkal. Úgy érezzük, hogy ez egy adalék lesz a konzol üzletünk számára.
Nem akartuk, hogy úgy gondolják, hogy ez a fajta játékélmény fogja helyettesíteni azt ami jelenleg kaphatnak tőlünk, ezért is jelentettük be abban az időben.
Normális esetben mi nem közöltük volna, hogy dolgozunk a következő rendszerünkön, de azt akartuk, hogy az emberek tudják, mi továbbra is elkötelezettek vagyunk a dedikált játékplatformok iránt.
A részvényárfolyamokból ítélve a reakciók nagyon lelkesek voltak és a játékosok is lelkesek. Az emberek tiszteletben tartják azt a tényt, hogy mi továbbra is elkötelezettek vagyunk azért, hogy gazdag és mély tudásunkkal olyat adunk számukra, amit élvezhetnek a nappalijukban.
A mobilok és a konzolok két különböző fajta játékélményt nyújt és nem hinném, hogy jó megközelítés lenne, hogy ha csak portolnánk a már meglévő tartalmainkat a mobilokra. Ez tényleg nem lenne igazságos, hiszen ezen eszközök más tapasztalatot és játékélményt kívánnak.