A mikrotranzakció tönkreteszi a játékélményt?

2013. december 19.
2.6301
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
IAppearMissing profilja, adatai
IAppearMissing
Akár tetszik, akár nem, a mikrotranzakció immáron hosszú ideje aktívan képviselteti magát a játékiparban, a különbség csupán annyi, hogy míg régebben kizárólag ingyenes játékokra volt jellemző ez az üzleti modell, addig manapság sokszor a nagy költségvetésű, teljes árú játékokban is felfedezhető ez a megoldás.
 

A mikrotranzakció létjogosultságáról és következményeiről számos cikk jelent már meg, de abban valószínűleg mindenki egyetért, hogy az extra fizetős tartalmakkal addig nincs különösebb probléma, amíg azok nem hatnak ki aktívan a játékmenetre és a játékélményre.

A probléma viszont az, hogy a mai játékokban sokszor (akár egyjátékos, akár többjátékos módban) a játékélmény is csorbát szenved a fejesek által a programba erőltetett mikrotranzakció révén. A legjobb és legaktuálisabb példa erre talán a Forza Motorsport 5, amely az Xbox One egyik húzócímeként teljes mértékben kiáll a megállíthatatlanul terjedő új fizetési mód mellett.

A fejlesztők elmondásából kiderül, hogy ők nem találják idegesítőnek ezt az opciót, hiszen minden elérhető, minden feloldható kitartó játékkal is. A probléma ezzel csupán annyi, hogy a játék minden adandó alkalommal az ember arcába tolja a valós pénzzel történő fizetés lehetőségét, ezzel élve pedig a korábbi részekben tapasztalt fergeteges sikerélmény is szertefoszlik egy új tartalom feloldásakor.

Aki lusta, az egyből megvehet mindent, így a kihívás és a sikerélmény érzése jelentősen sérül, a játékmenet pedig a feje tetejére áll. Jelentősen ront a helyzeten az is, amikor a programban szándékosan elhúzódó és unalmas a fejlődés, ennek hatására ugyanis jelentősen megugorhat a fizető játékosok száma. Reméljük a fejlesztők kapzsisága nem taszítja olyan mederbe a játékipart, ahol csak azok fognak érvényesülni, akik többszörösen kifizetik az amúgy sem olcsó játékuk árát.
8 hozzászólás

fantis6

11 éve, 11 hónapja és 19 napja

igy igaz szerintem

válasz erre

totyak

12 éve, 5 hónapja és 27 napja

A fejlesztőket szerintem kicsit sem érdekli, hogy a játékosnak nem lesz sikerélménye, mert mindent megvesz kp-ra. A pénz csorogjon szépen, más nem számít.

válasz erre

kpal

12 éve, 5 hónapja és 27 napja

Ez ugy fos ahogy van meg mint a DLC , régen ezek nélkül sokkal élvezetesebb volt .

válasz erre

PaulMarloW

12 éve, 6 hónapja

A mikrotranzakció akkor nem lenne hülyeség ha az nem hatna ki a játékmenetre, vagy ha ki is hat az inkább hatna ki a mellékágakra, legyen példa a wow, ha netalán egyszer az életben ingyenessé válna és rászorulna erre a rendszerre akkor abban úgy mutatnám meg a blizzard helyében, hogy a minijátékokat nyomnám tele ilyenekkel, a normális játékot meg max kosztümökkel,különleges skinű mountokkal amiknek a statja nem tér el az alap játékban vásrolható állatkákétól.Vagy esetleg részletesebbé tenném az enginet (ami ráférne már btw) s ezáltal esetleg optikai tuningokat raknék a mobokra amit szintén az ingame shopból lehetne megvenni, ez nem fájna senkinek de aki akarja megvehetné.

Másrészt meg emberek, ha ingyenes valami és szivesen játszatok vele akkor tiszteljétek már meg annyira hogy néha napján mikor becsurran cseppen ünnepekkor meg locsolásból egy kis lóvé akkor költsetek rá.

Ha meg leáll akkor meg az lesz a baj....A tört szerverek meg úgyse tudják utolérni az eredeti szervert, max akkor ha az becsődöl és nem fejlesztik tovább.

válasz erre

rDAVE

12 éve, 6 hónapja

F2P játékban még úgy ahogy elmegy a mikrotranzakció, főleg, ha nincs igazi hátrány, csak időben, de fizetős játékban a lehető egyik legnagyobb pofátlanság, ami létezhet. Ez az a funkció, amiért egy forintot nem adnék és nem is fogok. Fizetnék egyszer vagy akár havidíjat is, de apró tartalmakért ennyit soha.

válasz erre

marco

12 éve, 6 hónapja

Rühellem amióta kitalálták.

válasz erre

Vendég

12 éve, 6 hónapja

Lac írta:
A mikrotranzakció az egyik legundorítóbb dolog, ami szembe jöhet egy játékossal. Az ingyenes címeknél még megértem, de ha egyszer kemény pénzeket fizetek egy játékért, akkor elvárom, hogy az minden egyéb költségtől mentes legyen. Az pedig, hogy nem kötelező vásárolni, csupán egy dolog. Maga a folyamatos reklám az, ami igazán zavar.
+1. Minden szavaddal egyetértek!

válasz erre

Lac

12 éve, 6 hónapja

A mikrotranzakció az egyik legundorítóbb dolog, ami szembe jöhet egy játékossal. Az ingyenes címeknél még megértem, de ha egyszer kemény pénzeket fizetek egy játékért, akkor elvárom, hogy az minden egyéb költségtől mentes legyen. Az pedig, hogy nem kötelező vásárolni, csupán egy dolog. Maga a folyamatos reklám az, ami igazán zavar.

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljarDAVE profiljaManiac profilja