Layden elismerte, hogy az iparág jelenleg arról szól, hogy "több pénzt kapunk ugyanazoktól az emberektől", és azt javasolta, hogy amíg ez nem változik, addig a játékfejlesztés költségeinek csökkenniük kell. Kifejtette, minden generációban kétszer annyiba kerül egy játék elkészítése: ami 1 millió dollárba került a PS1-en, az 2 millió dollárba, később 4 millió dollárba, végül 16 millióba.
Egy furcsa hasonlattal hozzátette, az AAA-játékokat egyfajta katedrális-üzletté (mint amikor a 18. században rájöttek, hogy drága) építették, és ez már nem nőhet tovább, sőt, valószínűleg már most is túlságosan nagyra nőtt.
Arra a kérdésre, hogyan lehetne ezt a tendenciát visszafordítani, Layden azt válaszolta, hogy "a játékok túl hosszúak". Szerinte ha a játékok túl hosszúak és a játékosok nem érnek a végére, akkor rengeteg erőforrást költenek el feleslegesen.