Mark Kern, a Blizzard korábbi fejlesztője, aki leginkább a Diablo 2 és a World of Warcraft munkájáról ismert, kiszivárogtatott egy képet, amely a játék főmenüjének tűnik és kritizálta a designt. Kern szerint egy játék kezdőképernyője sokat elárulhat arról, hogy mennyire siettek és mennyire voltak büszkék a munkájukra a fejlesztők.
Az egykori Blizzardos úgy vélte, amit látunk, az vagy egy túlhajszolt, szenvedélyes csapat szűkös határidejét mutatja, vagy egy olyan csapatot, amelyet nem érdekelt a játék. Kern kritikája nem maradt észrevétlen, Pete Hines, a Bethesda kiadói vezetője így válaszolt: "Vagy azt tervezték, amit akartak és ez volt a menünk évek óta, és ez volt az egyik első dolog, amiben megállapodtunk".
Hines azzal folytatta, véleményt nyilvánítani "egy dolog", míg megkérdőjelezni egy másik fejlesztő munkáját, mert "te másképp csináltad volna, rendkívül szakszerűtlen egy másik fejlesztőtől".
The physiognomy of start screens.
? Grummz (@Grummz) August 19, 2023
The start screen of a game can reveal a lot about how rushed the team was and how much pride they took in their work.
Starfield's start screen either shows hasty shipping deadlines by a passionate team overworked, or a team that didn't care. pic.twitter.com/Ok4gzQ3DVo
Or they designed what they wanted and that?s been our menu for years and was one of the first things we settled on.
— Pete Hines (@DCDeacon) August 20, 2023
Having an opinion is one thing. Questioning out a developer?s ?care? because you would have done it different is highly unprofessional coming from another ?dev?