A csapat nem aprózta el, rögtön egy videón összefoglalták nekünk, hogy mit várhatunk - hosszú előadásnak néztünk elébe -, és rögtön egy igazi nagyágyúval meg is indult az esemény, ezáltal egy elképesztően látványos XCOM 2 videóval kényeztethettük magunkat. Hallottunk benne a frakciókról, az ellenfelekről - egészen brutális dolgokkal készülnek ezen a téren a fejlesztők -, a sztoriról, és kaptunk megjelenési dátumot is: augusztus 29-én jön a játék XCOM 2: War of the Chosen címmel, méghozzá PC-re, PS4-re és Xbox One-ra is.
Miután az XCOM 2 készítői tartottak egy előadást, helyszínváltás következett, átkapcsoltak egy igencsak helyes hölgyeményhez, aki felvezette a Double Fine Studios legújabb alkotását, ami az eszméletlenül cukinak ígérkező Ooblets lett. A játék egy kicsit olyan, mint a Pokémon, az Animal Crossing és az Adventure Time kereszteződése - van itt kertészkedés, virtuális élet építése, öltözködés, tánc, vidámság, kis nyünyők, miegyéb -, megjelenését pedig jövőre várhatjuk PC-re és Xbox One-ra.
A cukimuki kis dögök után aztán a Battletech következett, egy brutális mechás stratégia, amely a Mechwarrior univerzumában készülődik. Az alkotásban lehetőségünk nyílik egy saját űrbázis felhúzására és fejlesztésére, ahol a legkülönfélébb lépegetőket készíthetjük majd el, amik szintén egyesével tápolhatók lesznek, méghozzá az ellenfelek által szórt lootok segítségével. A fejlesztők beszámolója szerint igazán keményvonalas szimuláció vár ránk, ezáltal az igazi hardcore arcokat célozzák majd meg vele!
Ezután ismét visszakapcsoltak a csinos Soniához, aki felvezette nekünk a Mount & Blade 2 Bannerlords legújabb trailerét, amelyben egy óriási és egyben elképesztően látványos ütközetet tekinthettünk meg. A gameplay prezentációból kiderült, hogy harcolhatunk majd lóhátról, de akár gyalogszerrel is, a grafika pedig elképesztően komoly fejlődésen ment át az elődhöz mérten.
A látványos pillanatok után a The Creative Assembly egyik munkatársa lépett színpadra, hogy egy kicsit a Total War Warhammer 2-ről beszéljen nekünk. A rövid kis beszélgetésen a high-elfekről és a gyíkemberekről esett szó leginkább, és kaptunk természetesen egy látványos trailert is a játékról, aztán egy megjelenési dátumot is kaptunk - szeptember 28 -, amit itt a GameChannel hasábjain már korábban közöltünk veletek.
A baráti hangulatú bemutatót követően a Shadowverse, a kártyás videojátékok egyik legjobbja következett - a japán Hearthstone-ként is szokták emlegetni ezt az alkotást -, illetve a hozzá bejelentett új kiegészítő, avagy a Wonderland Dreams, melyben egyenesen Csodaországba utazhatunk majd, méghozzá augusztus 29-től.
Ahogyan várható volt, a show közepén a játékbejelentéseket megtörik majd egy kis tech témával is, így be is robogott az Intel egyik embere. Emberünk beszélt az elmúlt időszak fejlesztéseiről, a grafikai fejlődésről, szóba kerültek az új processzorok, majd felsorolt egy halom játékot, ami megjelenik PC-re, és ezen játék alkotóival szorosan együttműködnek, de a bemutató megakadt a Bungie-nál és a Destiny 2-nél, amiről egy kicsit többet is hallhattunk ezen a téren, bár semmi olyan dolog nem hangzott el, amit eddig ne tudtunk vagy sejtettünk volna.
Mivel itt jött a szokásos maszlag, a rejtett hirdetés, ha úgy jobban tetszik, ezért közben elmentünk vacsorázni, de ami utána jött, arra megérte visszajönni! Sonia mellett ugyanis egy másik hölgy is felbukkant, méghozzá amiatt, hogy bemutassák együtt a Tunic című alkotást, amelyben egy kis rókával rohangálva kell majd kardoznunk egy csinos fantáziavilágban. Kicsit olyan volt, mint a Zelda, nekünk tetszett...
Playerunknown's Battlegrounds. Várható volt a jelenléte az eseményen, hiszen a játék a semmiből jött és azonnal hihetetlenül nagy sikert aratott a játékosok között. Az előadásra Brendan Greene jött be, aki a jövőbeni újdonságokat igyekezett felsorolni, így megtudtuk, hogy hamarosan tudunk majd ugrándozni - akár egy Daciát is átszökkenhetünk -, de érkeznek a visszajátszások, új animációk, időjárásváltozás, de mindenekelőtt szeretnék stabilizálni alkotásukat. Tervben van továbbá egy új fegyver, és két új pálya is, köztük egy sivatagos és egy mediterrán típusú.
Egy kis kikacsintás után - amelynek során bejelentették, hogy egy 2500 dolláros PC-t nyerhetnek az előadás nézői - a Tripwire Interactive egyik első embere foglalta el a színpadot a Rising Storm 2: Vietnam és a Killing Floor Incursion miatt, de ezeket nagyjából egy-egy mondattal el is intézte, hogy bejelentse a Killing Floor 2: Summer Sideshow névre keresztelt tartalmát, amelyben egy őrült és beteg vidámparkban akciózhatunk majd. Ez azonban nem minden! A bővítmény holnap már megjelenik, egy hétig ingyenes lesz és két hónapig hetente új mini-játékokat terveznek hozzá.
Aztán elég meglepő pillanatok következtek a PC Gaming Show részeként, lévén a Forza 7 és a játék egyik fejlesztője lépett színpadra, aminek az apropója nem volt más, minthogy hirtelen megszerették a platformot, ezáltal a játékot is megjelentetik számítógépre. Kiderült, hogy a csapat annyira komolyan veszi a portot, hogy még az egeret és a billentyűzetet is támogatják vele - a legtöbb kontroller mellett -, de a gépigényre is nagyon odafigyelnek.
Az Xbox-os vendégeskedés második játéka a Sea of Thieves lett, ami szintén nemcsak Xbox One-ra, hanem PC-re is megjelenhet majd. Lesz 4K felbontás és 21:9-es képarány is a platformon, de megfelelő gép mellett a kalózkaland akár korlátlan frame rate mellett is élvezhető lesz, de legkorábban csak jövő év elején.
Aztán jött az Xbox-os indie divízió is, méghozzá a The Last Night képében, amelyről alkotója beszélt elképesztően idegesítő akcentussal. A játék egyébiránt egy cyberpunk univerzumban játszódik, pixel art grafikával, kalandjátékos megközelítéssel, fejtörőkkel és csodálatos effektekkel.
Aztán jött végre a Bohemia Interactive legújabb alkotása, amely meglepő módon nem zombis akciózás vagy katonai szimulátor lesz, hanem egy rajzfilmes grafikával ellátott, külsőnézetes kis különlegesség lesz Yslands címmel. A játékban szabadon ereszthetjük kreativitásunkat, ezáltal sandbox játékként bármit megalkothatunk benne, hiszen "szigetenként" változik benne a játékélmény. Hol hajókázhatunk, hol a túlélésért küzdhetünk, máshol várostromokban vehetünk részt, a vadnyugaton lovagolhatunk, vagy egy teljesen fantasztikus univerzumot építhetünk fel. A határ a csillagos ég! Az alkotásban a fejlesztők által biztosított eszköztárból építkezhetünk, és kicsit olyan lesz az egész, mint egy óriási, de soha nem látott összetettségű mod-készítő. Az alkotás alfa változata már elérhető, de felkerül a Steam Early Access-be is!
A látványos bemutató után a Don't Starve-val megismert Klei Entertainment új játéka mutatkozott be, amely egy igazi különlegességnek ígérkezik. Az alkotás egy sci-fi RPG lesz Griftlands címmel, méghozzá elragadó, rajzfilmes megvalósítással, körökre osztott harcokkal, izometrikus megvalósítással.
Alig eszméltünk fel ebből a csodából, máris a Ready at Dawn egyik fejlesztője állt a színpadon, aki legújabb alkotásukról, a Lone Echo-ról beszélt nekünk. Ez egy sci-fi VR-játék lesz, amelyben egy robot irányításával egy űrállomás problémáját oldhatjuk majd meg akár multiplayer módban is, amely Echo: Arena név alatt az 5v5 fős ütközetekre fog koncentrálni.
Cliff Bleszinski a színpadon! Ezer éve nem láttuk már az öreg harcost, a Gears of War alkotóját, aki szép kis szakállat növesztve Lawbreakers című legújabb játékáról beszélt, amelyhez hamarosan zárt és nyílt béták érkeznek majd, előbbi június 28-án, utóbbi június 30-án, míg a végleges változat augusztus 8-án jön PC-re és PS4-re. A kis bemutatót követően - ahol Cliffy ismét bemutatta, hogy milyen tökös gyerek -, kaptunk egy bejátszást, amelyen maguk a rajongók beszélnek arról, hogy milyen elképesztő élmények várhatnak majd ránk a Lawbreakers keretein belül.
Amikor már azt hittük, hogy végre itt a vége, akkor jött egy újabb indie bejelentés. A Chucklefish Games legújabb alkotásával volt dolgunk, ami valamiféle klasszikus japán szerepjátékos vonalat igyekszik követni körökre osztott harcokkal, nem kevés stratégiai éllel, és ahogy megszoktuk: retro grafikával. WarGroove lesz a címe, ha esetleg érdekel valakit. Ha a bemutatót nem egy újabb csinos hölgy tartotta volna, talán elmentünk volna pisilni. Így inkább tartogattuk kicsit!
Megérte, mert jött a Middle-Earth: Shadow of War, amiről személyesen a Monolith Productions alelnöke beszélt nekünk egy sort. Hallottunk a sztoriról, de a középpontba persze ismét a Nemesis-rendszer került, amit mindenhol annyira nyomnak, hogy a megjelenésig elegünk lesz belőle. Kaptunk egy trailert is, amelyen egy új karaktert, illetve az ő Talionnal való találkozását vehettük szemügyre.
Ezt követően újabb bejelentés következett, méghozzá a Microsofttól, amire őszintén nem számítottunk. Illetve egy kicsit talán mégis, hiszen itt a 20. évforduló, így kiderült, hogy jön az Age of Empires Definitive Edition, avagy a legendás stratégia felújított változata a legendás tartalommal, 4K felbontással, zoomolható pályákkal, újravett zenékkel. A Microsoft szerint a játék évfordulójára még érkezik valami kis extra, de erről csak később fogunk hallani.
Ezzel a csodálatos élménnyel pedig véget is ért az idei E3-as PC Gaming Show, ami egy kicsit ismét túlnyújtottra sikerült - pár dolgot kivettünk volna belőle -, ellenben azért akadtak olyan részletei, amelyek miatt érdemes volt követni, ha másért nem is, legalább azért, hogy évről-évre mennyire komolyabb résztvevője az iparnak a PC, mint játékplatform.