Az eseményt bár úgy reméltük, hogy valamelyik akciójátékkal indítja az EA, de egy uncsi Madden bejelentés jött, amit megpróbáltak feldobni azzal, hogy sztori módot kap ez is. Ezután Andrew Wilson lépett színpadra, majd egy kis általános köszöntő után a Battlefield 1 méltatása indult meg, ezáltal hallhattuk a szokásos elképesztő adatokat, majd láthattunk egy összeállítást a játék közösségének legemlékezetesebb pillanataiból. Aztán jöttek az alkotáshoz kapcsolódó bejelentések, így kiderült, hogy jön egy halom új pálya a nyáron, és érkezik ugyebár a korábban megismert In the Name of the Tsar DLC, amiről kaptunk egy kis kedvcsinálót, sőt ismét hallhattunk arról, hogy a női katonák kapják benne a főszerepet, de érkezik majd egy új kompetitív móka is, ezzel azonban csak később ismerkedhetünk meg. Akkor mi a rossebnek van ez a show?
Egy kis ugrással ismét a sportjátékoké lett a főszerep, egészen pontosan a FIFA-sorozat került a középpontba, és az EA ezzel kapcsolatos e-sportos törekvései. Ebből az átkötésből várható volt, hogy a FIFA 18 következik, és jött is, méghozzá egy friss trailerrel, amiben a sok-sok Ronaldo mellett címszavakban összefoglalták azt, amit eddig is tudtunk. Amikor azt hittük, hogy már nincs lejjebb - ez a trailer nagyon gáz és unalmas volt -, jött két manus, akiket egyszerűen szörnyű volt hallgatni, annyira túljátszották a szerepüket, és annyira rossz poénokkal vezették fel az újdonságokat. Aztán minden másodpercben elhangzott Alex Hunter neve - ő volt az előző évad The Journey módjának főhőse -, így már sejthettük, hogy talán visszatér, és igen: visszatér, őt terelgethetjük majd a FIFA 18-ban is, ha egy kis történetre vágynánk.
Aztán jött a Need for Speed Payback, bár a konferanszié személyétől itt is majdnem öklendeztünk egyet, az unalomig ismert klisétengerekről nem is beszélve. Állítólag olyan lesz az egész, mint egy autós akciófilm, kapunk sztorit, három hőst, alapos tuningolás, sőt mi több, utóbbi kapcsán régi roncsautókból akár szélsebes szuperautókat is készíthetünk. Aztán jött a bemutató, amitől elfelejtettük egy kicsit a sok üres beszédet, merthogy ez a Need for Speed Payback bizony igazán nagy királyságnak tűnik, vérbeli NFS-hangulattal, nagyon durva akciókkal. Tényleg jó lesz ez!
Aztán éles váltás következett, jött az EA Originals, avagy a kiadó indie programja, ahol egy kis szövegelés után A Way Out címmel bemutatkozott a Brothers: A Tale of Two Sons alkotójának legújabb műve, ami meglepően izgalmasnak tűnt, és újfent a maximális kooperációra épített. Kizárólag split-screen kooperatív módban élhetjük majd át az alkotást, és Josef Fares szerint ezzel valóban szétrúgják majd a seggünket. Valóban, jól is nézett ki, és nagyon különlegesnek is tűnt a bemutató során börtönből szökéssel, rablással, autós és motoros akcióval, menekülésekkel, túszejtésekkel és sok-sok egyéb izgalommal.
Ezt követően a Frostbite grafikus motor, a játékok részletessége és jövője kapta a központi szerepet, majd amikor elhangzott a Bioware neve, már tudtuk, hogy eljött végre az est fénypontja! Bemutatkozott a Bioware új játéka, az Anthem! A játék várhatóan a Microsoft konferenciáján mutatkozhat be alaposabban is, de annyi azért kiderült, hogy a távoli jövőben járunk majd, valóban egy sci-fi alkotással lesz dolgunk, szörnyekkel, poszt-apokaliptikus hangulattal, de kábé ennél többet nem is tudtunk meg róla.
Nem úgy az NBA Live 18-ról, amelyre olyan gyorsan váltott az EA, hogy hirtelen azt sem tudtuk, hogy hol vagyunk. Láthattunk róla egyáltalán nem izgalmas lassított felvételeket - főként az irányítás egyszerűsítéséről -, aztán megtudtuk, hogy augusztusban egy demó is érkezik hozzá, majd bemutatkozott az alkotás egyik nagy újdonsága, a The One, aminek részeként már nemcsak az NBA legnagyobb meccsein kosarazhatunk, hanem akár az utcán is próbára tehetjük tudásunkat.
Végül újra Andrew Wilson állt színpadra, aki bejelentette, hogy most pedig aztán jöhet az, amire kábé mindenki várt: avagy egy félórás Star Wars Battlefront 2 bemutató, jöttek is a rohamosztagosok, az ismerős zene, majd megjelent Janina Gavankar is, aki azon túl, hogy egy egészen csinos nő volt, kiállása és szigorúsága mellett azért nem biztos, hogy udvarolnánk neki. Ja, egyébként ő játssza majd az alkotás kampányának női főhősét, szóval érdemes lesz megszokni a hangját. A hölgyemény egyébiránt egy nagy bemutatóba is kezdett, noha sok újdonságot nem mondott el nekünk, de azért ügyesen felvezette az ezt követő videót, ami egyfajta fejlesztői naplóként betekintést adott a játék készülésébe, méghozzá sok-sok információ és látványos pillanat mellett. Aztán jött, amire tényleg vártunk: a gameplay bemutató, méghozzá egy trailer részeként - már ettől is elállt a szavunk -, aztán pedig egy kis szövegelés és a filmből ismerős Finn üzenete, valamint egy ígéret arra vonatkozólag, hogy ősszel minden előrendelő biztos hozzáférést kap a játék bétájához. Aztán jött végre a tényleges multiplayer bemutató. Kajáltuk!
Ezzel pedig lényegében véget is ért az Electronic Arts idei E3-as konferenciája, ami újfent óriási csalódást okozott. Kár volt ismét az unalmas sportjátékokra pazarolni az időt, hiszen helyettük egy halom Star Wars-játékról lehetett volna lerántani a leplet - ha jól számolunk, legalább három készül -, azonban egyikről sem kaptunk semmit sem. A bemutató valóban két érdemleges ponttal rendelkezett csak - a Star Wars Battlefront 2 prezentáción túl -, mégpedig az Anthem és az A Way Out bejelentésekkel, és mivel pont az ilyesmikről kellene szólnia egy ilyen rendezvénynek, ezért éppenséggel nem álltunk fel túl jó szájízzel a bemuatót követően...