Djuice: az új mobilközösség

2010. április 09.
74.6941
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
Szép tavaszi napot választott sajtótájékoztatóra az eddig is a mobiltelefonpiacon lévő, de most teljesen megújult és a Pannonból "kivált" Djuice. Az eddig is a fiataloknak célzott brand új vezetője, Biró Balázs, Orosz Barbara segedelmével vezetett be minket az új "nyílt forráskódú mobilmárka" megújulásának mikéntjébe és a hosszú távú tervekbe. A cél nem más, mint egy olyan mobilmárka megalkotása volt, amely a fiatalok valódi igényei alapján, érthető, letisztult és megfizethető mobiltarifákkal, és egy mindeddig teljesen ismeretlen ember-szolgáltató hozzáállással megjelenni a magyar piacon. Nézzük, mennyire sikerült.
 


Természetesen, hogy az új elképzelés mennyire válik be, csak évek múltán fogjuk megtudni. A tervek azonban érdekesek, és figyelemre méltók, legalábbis a 15-26 éves korosztály számára. Merthogy mostantól csak az e korban lévők lehetnek Djuice-osok. A miértre a választ Biró Balázs úgy fogalmazta meg, hogy nem lehet mindenkinek megfelelő ajánlattal előállni a gyerektől a nagypapáig egy szolgáltató részéről, lévén annyira eltérőek az igények, hogy biztosan lesz, ami nem fog tetszeni valamely korosztálynak. Így a Djuice új, 20 főből álló csapata behatárolta azt a korcsoportot, akinek az igényeit a terveik szerint maradéktalanul ki tudják szolgálni.

De miben más még az új szolgáltatás? A Djuice-t eddig a Pannon értékesítette, saját brandjén belül. Míg maga a Pannon hamarosan felveszi a Telenor nevet (az anyavállalat ilyen névvel szolgáltat a világban mindenhol), a Djuice is kapott egy lehetőséget, hogy a jelenleg 400 ezer (egyébként világszerte 10 millió) előfizető körüli csoportot növeljék meg, amennyire csak lehet. A Djuice kivált a Pannonból, de továbbra is a Pannon 20-as körzetszámát és hálózatát használja, valamint a Djuice előfizetők a Pannonnal szerződnek. Azonban a brand mostantól az anyacégnél nem elérhető közvetlenül, saját terjesztői hálózatot, shopokat alakítanak ki és önálló büdzsét kapnak a működéshez. Ezen kívül saját döntéshozóik egyengetik a régi-új brand útját.

Djuice: az új mobilközösség - 2. kép

Az eddig megszokottól eltérő szolgáltató-vevő viszony átalakítása már abban látványosan érezhető, hogy az ügyfélszolgálatok eddig megszokott katonás rendje alaposan felborult a Djuice főhadiszállásán. Puffok, kényelmes beszélgetőasztalok várják a fiatalokat, nameg kávé. Olyan mint egy klub, ingyenes internetezési lehetőség van és találkozó helyként is működik majd a tervek szerint. Egy új előfizetéssel a vevő nem csak egy új telefont kap sim kártyával, hanem egy RFID azonosítót is, amellyel kedvezmények vehetők igénybe olyan boltokban, ahol a megkérdezett fiatalság vásárol, bulizik. Biró Balázs elmondta, semmi nem statikus náluk, ha az új igények azt támasztják alá, hogy mostantól nem XY ruhákat akarnak hordani a fiatalok, hanem YZ-t, akkor leszerződnek azzal a márkával is, és ott is lehet majd kedvezményeket kapni. Egyszerűnek hangzik, de az is?

Jelenleg már jónéhány bolttal szerződött le a Djuice, ahol igénybe lehet venni kedvezményeket, de például a Tiesto-jegy is 20%-al olcsóbban kapható, ha vásárláskor az RFID-t odatartjuk a leolvasóhoz. Vannak ruhaboltok, mozik, szórakozóhelyek és a kör csak bővülni fog. Várhatóan sokaknak fog tetszeni a myVIP csomag, ami ugyan havidíjas, de minden, a közösségi oldalon regisztrált és ezt a csomagot választó felhasználó ingyen beszélhet egymással! A nagyratörő terveket azonban csak úgy lehet véghez vinni, ha a célzott csoport befogadja és elfogadja azt. Ennek érdekében már érezhető a hájp-mizéria kezdete, hiszen április 8-án, 11 televízióban pontosan ugyanakkor, 19:26-kor futott le egy 3 perces kampányfilm, amiben bemutatkozott az új márka - rendkívül attraktívan. A pörgést, a különbséget hangsúlyozó reklámfilm jól sikerült, és valljuk be, ezt a korosztályt sokszor nem nehéz befolyásolni egy-egy jól eltalált odaszólással, vagy a "tartozz valahová" életérzés hangsúlyozásával.

A Djuice saját közösségépítő programot is indít MyLife néven. Ennek érdekessége, hogy nem csak a telefonálás után, hanem az egyéb területen végzett tevékenységekkel is gyűlnek a pontok. A sportolással, tanulással, környezetvédelemmel kapcsolatos időtöltést is pontokkal díjazza a MyLife rendszer. Pontot ér, ha a közösség tagja nyelvvizsgát szerez, ha rendszeresen sportol, ha örökbefogad egy állatot, vagy ha elmegy megnézni egy kiállítást múzeumban. Shopban levásárolható pontgyűjtés minden beszélgetéssel, vásárlással, közösségi buliszervezés, szintlépés a profilban, ez mind az új stratégia része. A közösségépítő program netes felülete lehetőséget fog nyújtani arra is, hogy a fogyasztók maguk szavazzák majd meg, milyen programokat támogasson a djuice.

Djuice: az új mobilközösség - 3. kép

Hogy mi lesz azokkal, akik nem illenek bele a megcélzott korcsoportba? Nos a jelenlegi Djuice pre-paidesek és előfizetők, akárhány évesek is, ha akarnak maradhatnak a közösségben. Azonban nem kapnak RFID-t és nem válthatnak csomagot. Mindenki célzottan fog kapni egy direkt megkeresést, ahol felajánlanak számára vagy egy Telenor csomagot, vagy egy Djuice-os lehetőséget - bizonyos feltételekkel. Azonban ha valaki nem 15-26 éves, az bizony nem vehet Djuice előfizetést, ezzel is hangsúlyozván a "csak a te korosztályodat szolgáljuk ki" életérzést. A közösségépítés és a kiszolgálás egy másik érdekes megközelítése, amit Balázs mondott példaként: "Ha egy vidéki hobbimodellező csapat azt mondja, hogy modellautó-versenyt szeretne rendezni a székházunk előtt, ám legyen, lefoglaljuk neki a teret!". Ámen!

A tervekben az is szerepel, hogy azt a havi 8-10 telefont, amit tesztre kap a Djuice, "kiviszi" a fiatalok közé, szórakozóhelyekre, utcára, ahol megtalálják őket, és teszteltetni fogja. A befutókat pedig beteszi a portfóliójába. Ami már most biztos, lesz iPhone, tehát az Apple divatcucca elérhető lesz itt is - illetve a Telenornál is! Biró Balázs szerint néhány hónapon belül várható a készülék megjelenése. Annyi bizonyos, hogy az új brand, az új koncepció mindenképpen érdekes és figyelemreméltó. A "nyílt forráskód" egyébként ebben a környezetben azt jelenti, hogy maguk a felhasználók alakíthatják a kedvezményeket, a lehetőségeket, jelezhetik a Djuice csapatának, hogy mit hogy szeretnének igénybe venni. Ezeket a jelzéseket a szolgáltató figyelembe veszi és beleépíti a szolgáltatásaiba.

Sok sikert! Meglátjuk mi sül ki a dologból.
13 hozzászólás

marco

14 éve, 3 hónapja és 21 napja

Vendég írta:
Mi lessz azokkal akik már régóta Dju.-ok,és már elmultak 26-évesek! Minden kedvezményt elvesznek!? Ótvös Ferenc
Nagyon régi cikk ez már.mosolygó smiley Azóta a Djuice újra beolvadt a Telenorba. Akik régóta Djuice-osok, azok maradhatnak is. De ha csomagot váltanának, vagy kilépnének és aztán vissza, az már nem fog menni.

válasz erre

DoubleW

14 éve, 3 hónapja és 21 napja

Vendég írta:
Mi lessz azokkal akik már régóta Dju.-ok,és már elmultak 26-évesek! Minden kedvezményt elvesznek!? Ótvös Ferenc
Szerintem ezt tőlük kell megkérdezni.

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 21 napja

Mi lessz azokkal akik már régóta Dju.-ok,és már elmultak 26-évesek! Minden kedvezményt elvesznek!? Ótvös Ferenc

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 8 napja

hello

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 14 napja

SZIASZTOK!

válasz erre

Vendég

15 éve, 5 hónapja és 9 napja

Sose tudtam, miben más a djuice!mosolygó smiley Megvilágosodtam!mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 10 hónapja és 22 napja

Vendég

16 éve, 5 hónapja és 18 napja

Érdekes, ilyenről még nem hallottam. Voda is csinálhatna egy ilyen korosztályos dolgot!mosolygó smiley

válasz erre

marco

16 éve, 5 hónapja és 24 napja

Lac írta:
Nem rossz, viszont ezt a max. 26 évet nem tartom jó ötletnek. Ha teljesen megvagyok elégedve az előfizetéssel, de pl. betöltöm a 27-et akkor kivágnak mint macskát...?
Vagy a 26-os limit csak új ügyfeleknek szól?
Csak újaknak.

De ha betöltöd, utána se csomagváltás, semmi. Max kiléphetsz.

válasz erre

Lac

16 éve, 5 hónapja és 24 napja

Nem rossz, viszont ezt a max. 26 évet nem tartom jó ötletnek. Ha teljesen megvagyok elégedve az előfizetéssel, de pl. betöltöm a 27-et akkor kivágnak mint macskát...?
Vagy a 26-os limit csak új ügyfeleknek szól?

válasz erre

marco

16 éve, 5 hónapja és 24 napja

skyman írta:
hát megérte megvárni ezt a cikket, jo lett marcokacsintó smiley
Bár igy este felé már oda kellett figyelni voltak benne érdekeségekmosolygó smiley
Hangzatosnak hangzik, ha ez igy megvalosul biztosan váltok Djuice-ra. Sok jo ötlet pattant ki a fejükböl, ez mindenképpen dicséretes!
Külön tetszik ez a RFID mizéra, jo ötletröhögő smiley
És még le sem írtam mindent!mosolygó smiley Érdekes, jaja.

válasz erre

skyman

16 éve, 5 hónapja és 24 napja

hát megérte megvárni ezt a cikket, jo lett marcokacsintó smiley
Bár igy este felé már oda kellett figyelni voltak benne érdekeségekmosolygó smiley
Hangzatosnak hangzik, ha ez igy megvalosul biztosan váltok Djuice-ra. Sok jo ötlet pattant ki a fejükböl, ez mindenképpen dicséretes!
Külön tetszik ez a RFID mizéra, jo ötletröhögő smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 

kapcsolódó hírek, cikkek

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljaBotyi profiljamarco profiljaDav2377 profilja