Nem szeretnék senkit sem Székesfehérvár történelmi jellegzetességeivel és látványosságaival traktálni, hiszen ezeket rég óta meg lehet tekinteni, és bárhol, bármilyen forrásban (könyv, újság, televízió) utána lehet nézni.
A Fő utcára, valamint a teljes belvárosra azonban igen nagy munkálatok vártak. A padkák nem voltak egyenletesek, az útburkolat megrepedezett, kátyús és nyomvonalas volt.
Még az sem segített az úton, hogy kizárták a járműveket. A macskaköveken közlekedni is lehetetlennek bizonyult, mert eltérő magasságúak és formájúak voltak, valamint rések keletkeztek közöttük.
2012. februárjában azonban elkezdődtek a munkálatok. A teljes belvárost felforgatták: feltörték a járdákat, utakat, és nekiálltak a rehabilitációnak. A munka egészen idáig tartott, és a végeredményt szeretném Nektek bemutatni.
Legelőször a régi víz- és áramvezetékeket cserélték ki, valamint korszerűsítették. A területet 30 cm magas, a szürke szín 3 árnyalatával készült gránitlapokkal burkolták be, valamint az úttest és a gyalogos járda szintkülönbségét megszüntették. Ez 8.000 négyzetmétert jelent.
A macskaköveket kifúgázták, a rések megszűntek, a közlekedés simává vált. Ez újabb 5000 négyzetmétert jelentett.
2 db., a burkolatba süllyesztett szökőkutat is elhelyeztek, az egyik egy interaktív szökőkút a Magyar Király Szálló előtt. Itt körülbelül 30 fúvóka más időközönként, más víznyomással lövelli ki a vizet a burkolatból. Körbe új padokat és növényzetet telepítettek.
A leglátványosabb mégis a burkolatba fektetett, 1.300 méter hosszú LED izzókból álló inda világítás, mely átszeli az egész belvárost a Múzeumtól egészen az Országalmáig.
A magyar fejlesztésű speciális lámpákban RGB LED izzók vannak, így lehetőség lesz szinte bármilyen színű világításra és központi vezérléssel akár futó fényt, fényjátékot is be lehet állítani.
Az indát 40 tonnás teherbírásra tervezték a magyar mérnökök.
Így nézne ki Székesfehérvár belvárosának felújítása. Aki szeret kirándulni, mindenképp ajánlom figyelmébe a történelmi városunkat :)