A játék egy egyszerűbb klienssel fog megjelenni, ami szinte minden gépen el fog futni. Hasonlóan működik, mint a böngésző alapú társai, de a gazdagabb grafikai, kezelési kihasználtság érdekében alkalmazzák.
A harci része a dolognak hasonló lesz az eredeti Stronghold-hoz, viszont mivel nem egy valós idejű stratégiáról beszélünk, így nem nagyon fogunk csapatokat közvetlenül irányítani. Beleszólhatunk a küzdelmekbe, hogy a végkimenetelén változtassunk,ez viszont nagyjából a fosztogatás, vár bevétele, átkutatás és hasonló parancsok kiadásában jelenik meg. Hogy amíg távol vagyunk, ne tehessék tönkre nehéz munkánk gyümölcsét, lesznek módszerek az elkerülésre és nincstelenné válás megakadályozására. Ha tényleg minden part szakad, akkor is előttünk áll a gyors újrakezdés lehetősége, mert a fejlesztéseink, ami a játék fő elemét alkotják, megmaradnak. Az fejlesztések útja a következő képpen fog kinézni: szintlépés = kutatási pontok = újabb technológiák kifejlesztése. Utóbbiakból körülbelül 700 (!) lesz, tehát nem fogunk unatkozni. A kutatási fa minden egyes ágának megnyílásával újabb lehetőségek tárulnak fel előttünk, amit gondosan, igazi stratégiához méltóan kell végigjárni.
Szó esik még a kisebbek védelméről és az erőegyensúly fenntartásáról (kezdővédelem, nagyobbak marakodása...), a választási rendszerről, a közösségi megvalósításról (uralkodóházak alapítása, hűbéresi viszonyok).
Hogy nem csak a PvP-re korlátozódjék a játék, a fejlesztők már a környezeti elemeket is elkezdték beépíteni, így például a zárt alfában a teszterek találkozhatnak farkasodúkkal, banditák tanyájával.
Mint a képen is látni,a régi,2D-s Strongholdhoz képest nagyon szép jövő vár a játékra.
Miután elfantáziálgattunk a jövőre megjelenő játékkal, lássunk egy újabb rajongói alkotást:
Építsünk hajót! (http://www.youtube.com/watch?v=VYJq36JDWI0)
És talán ami a legfontosabb: felkerültek Warchestben és Extreme-ben megtalálható karakterek, név szerint Apát, Tábornok, Wazir, Nazir, Emir.
Várjuk a további infómorzsákat...