Protozoli játéktesztjei: Haegemonia Az univerzum légiói

2008. október 31.
54.3381
Advertisement
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Protozoli profilja, adatai
Protozoli
Protozoli játéktesztjei: Haegemonia - Az univerzum légiói


Start:
A játék, ami most a tesztasztalra kerül, az a Haegemonia: Az univerzum légiói című nagyszerű magyar alkotás. A game egy valós idejű űr stratégia, a "legjobbik" fajtából, hisz minden momentuma csodálatos, és aki egyszer játszik vele, az biztos nem felejti el soha többé. Akkor nézzük is:


Protozoli játéktesztjei: Haegemonia Az univerzum légiói - 1. kép



Első ránézésre:
"Föld...ez a szó sokáig az emberiséget jelentette, egészen addig, amíg a technológiai fejlődés lehetővé tette a világűr felfedezését..." Aki most azt gondolja, felcsaptam jövőkutatónak, az téved. Ezek csak a játék legelső mondatai. Jó űrstratégiához méltón felvezetik a történet legelső mozzanatait, kiderül, a Föld és a Mars közötti hadi helyzet elég instabil lábakon áll (közel a háborúhoz) Tehát valószínűleg a mi feladatunk lesz eldönteni a történet kimenetelét, de ne rohanjunk ennyire előre. Ami a Haegemonia-ról első ránézésre egyből látszik a betöltéskor, hogy a játékkészítők nem sajnálták a munkát: a hátterek gyönyörűen megrajzolták, a zene egyszerűen fenséges. Ilyenkor általában már kirajzolódik bennünk egy kép magáról a játékról is, és reménykedünk, hogy abban is legalább ennyi munka lesz.(és itt bizony nem is csalódunk)


Protozoli játéktesztjei: Haegemonia Az univerzum légiói - 2. kép



Háborúra fel:
Tehát a fő konfliktus a Mars és a Föld között adódott: a 2 választható hadjárat arra szolgál, hogy a kedves játékos eldöntse, melyik "hatalommal" akar a másiknak véget vetni. Azt azért elmondanám, hogy a 2 hadjárat csak az elején tér el (az 1.fejezetben) utána ugyanaz, ugyanis ott már idegen fajok is belépnek a mi kis háborúnkba. Legelőször a Kariak-ok bukkannak fel, majd pedig a Darzok "társadalom" keseríti meg az életünket. Amit a hadjáratról tudni illik: sok stratégiai játék irigykedhet rá, mivel már az első pálya után úgy rá lehet kattanni, hogy alig várjuk a folytatást. Ez annak köszönhető, hogy rendkívül valósághű maga az egész. Tényleg mintha egy igazi kozmikus háborúba csöppennénk hadvezérként. A pályákon folytatott párbeszédek olyanok, mintha egy filmet néznénk. Ami mégjobban életet lehet a hadjáratba, az a hajóink küldetésről-küldetésre vitele. Sok stratégiában úgy van, hogy minden új pályán kezdődik az egész hercehurca építkezés előröl, ám itt visszük magunkkal az egységeinket, sőt ha a következő pálya még ugyanabban a rendszerben játszódik, a bolygóinkat is megkapjuk úgy ahogy voltak. Ez egy nagyon nagy pozitívuma a játéknak.


Protozoli játéktesztjei: Haegemonia Az univerzum légiói - 3. kép



Mechanizmus:
Nézzük egy kicsit jobban meg magát a játékmenetet, ami rendkívül összetett. Egyszerre sok dolgot csinálhatunk:--a kutatás a legfontosabb része az egész játéknak, erre mindig figyeljünk, ugyanis itt tudunk fejlődni (új hajótestek-, hajófelszerelések-, különböző fegyverek-, bolygóépületek kutatásával hozzájutunk a megfelelő technikákhoz) Van egy bizonyos kutatási ponthatár, amit skirmish játékban mi szabunk meg, hadjárat során pedig minden pályán kapunk egy bizonyos mennyiséget. Fontos a pénz is, amihez elsősorban adó formályában jutunk hozzá, de rengeteg módja van még a növelésének. A játékidőnkben még lehetőségünk van a bolygóink rendezgetésére (épületeket építhetünk, egységeket gyárthatunk), továbbá kémkedhetünk ha már megvan a kémhajó kutatás), és persze csatározhatunk is. Összefoglalva a játékmenet nagyon szabad, és nincs megszabva, mikor mit kell tegyünk, olyan stílusban játszunk, amilyenbe csak szeretnénk. Példának okáért ráállhatunk katonai birodalom kiépítésére (harci eszközök kutatása) vagy esetleg egy békésebb, kolonizáló társadalom létrehozása is lehet a cél, de ha nagyon aljasak vagyunk, a kutatási pontjainkat elkölthetjük kémeink segítését szolgáló találmányokra is. A hadjáratban nagyon sok pontot kapunk majd, igazából ott annyira nem mutatkozik meg ez, mint a skirmish és LAN csatákban. Ha valaki ráérez a játékban rejlő lehetőségekre, a jó szórakozás garantált.

Vége előtt:
Aki elolvassa a tesztet, az észreveheti, hogy igazából semmire sem tértem ki nagyon nagy mértékben. Ennek az oka egyszerű: ez a játék nem csak egy tökéletes valós idejű stratégia jól megtervezett rendszerrel, fenséges zenével és élvezetes játékmenettel, több annál. A játék sugározza magából azt a kozmikus szabadságot, amit maga az univerzum is jelent. Őszinte elismerésem a játék gyártóinak!

Összegzés:

Grafika: 10/10 -- Beszéljenek helyettem a képek.

Hang: 10+/10 -- Gyönyörű

Játékmenet: 8/10 -- A játék egyetlen hibája az, hogy nagyon nehéz hozzászokni a kezeléséhez. (minimum 3-4 óra játék kell, hogy közepesen tudja valaki kezelni a kamerát, és eligazodjon a hősök bolygó-egység rendelések között)

Hangulat: 10/10 -- A zene hozzásegít a tökéletes hangulat elérésében

Szavatosság: 9/10 -- LAN és a Skirmish a hadjárat után is sokszor fogja a monitor elé csalni a játékost

Végösszeg: 9.4/10
+: Szinte tökéletes: a hangulat és az élmény, amit teremt, nagyon kevés játéknak adatik meg

-: Nehéz kezelhetőség, ami sokaknak még azelőtt elveszi a kedvét a játéktól, mielőtt igazából felfedezhetnék azt
13 hozzászólás

Linuxfan

6 éve, 4 hónapja és 27 napja

Nekiálltam a napokban újra! mosolygó smiley Imádom, nagyon jó volt hozzá figyelemfelkeltőnek ez a blog! mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 3 hónapja és 20 napja

Nekem is a kedvenc űrstratégiám! Még poénos is! Amikor a kampányban anyázzák egymást! röhögő smiley Csak hiányzik belőle a Földi harc... IG2 jobb volt, kicsit szerényebb grafikával. Meg kár, hogy mindössze 3 faj van benne. Hamar ki lehet játszani és elveszti az újdonság hatását. Lehetne benne 8 faj, mint az IG2-ben.

válasz erre

Vendég

15 éve, 5 hónapja és 1 napja

nekem megvan az alap és a kiegészítő. ösz. 30 percet töltöttem előtte és nagyon is értettem a kamerát és a hős/egységek felosztását. egyépként nem rossz A cikk

válasz erre

Vendég

15 éve, 11 hónapja és 10 napja

ez jo nekm tetszik

válasz erre

fetter40

16 éve, 8 hónapja és 11 napja

ez nekemis tetszik majd leveszem köszi

válasz erre

Vendég

16 éve, 8 hónapja és 14 napja

Két hete nincs tőled új teszt, Protozoli. Az állapot tarthatatlan, azonnal kérünk valami tesztet!mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 8 hónapja és 17 napja

Ez nagyon jó játék, valamelyik újságban anno volt mellékletként, nekem onnan van meg.

válasz erre

Vendég

16 éve, 8 hónapja és 25 napja

Ezt a játékot nem is ismerem, vagyis ismertem eddig. Szép leírás, király játék!

válasz erre

marco

16 éve, 8 hónapja és 25 napja

Nagyon szívesen! Mi pedig köszönjük Neked, hogy ki is használod ezt a lehetőséget!kacsintó smiley

válasz erre

Protozoli

16 éve, 8 hónapja és 27 napja

Nem kell bocsánatot kérned, mert még én én érzem magam furán tőleröhögő smileyröhögő smiley Egyébként amikor tudok, csinálok ilyen teszteket, hogy megoszthassam a véleményem veletek, és bárkivel, aki elolvassa. És ezúton is szeretném megköszönni a Gamechannel-nek a lehetőséget röhögő smileymenő smiley

válasz erre

Tibit

16 éve, 8 hónapja és 27 napja

sorry, nem tudtam, hogy te már régóta csinálsz ilyet.

válasz erre

Tibit

16 éve, 8 hónapja és 27 napja

hmm, érdekes amit leirtál. Várhatunk tőled még ilyen teszteket? röhögő smiley főleg a vége tetszett mikor egyéni értékelést csináltál röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley

Nekem megvan a demója, vagyis megvan az eredeti de az egy rakás sz.r mert nem indul.
Elég nehéz játék, arra emlékszem belőle, hogy vmi kalózokat kellett megölni, vagy vmi ilyesmi.
Imperium Galactica azért jobb.
Szép munka! kacsintó smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaBotyi profiljarDAVE profilja