Start:
A játék, ami most a tesztasztalra kerül, az a Haegemonia: Az univerzum légiói című nagyszerű magyar alkotás. A game egy valós idejű űr stratégia, a "legjobbik" fajtából, hisz minden momentuma csodálatos, és aki egyszer játszik vele, az biztos nem felejti el soha többé. Akkor nézzük is:
Első ránézésre:
"Föld...ez a szó sokáig az emberiséget jelentette, egészen addig, amíg a technológiai fejlődés lehetővé tette a világűr felfedezését..." Aki most azt gondolja, felcsaptam jövőkutatónak, az téved. Ezek csak a játék legelső mondatai. Jó űrstratégiához méltón felvezetik a történet legelső mozzanatait, kiderül, a Föld és a Mars közötti hadi helyzet elég instabil lábakon áll (közel a háborúhoz) Tehát valószínűleg a mi feladatunk lesz eldönteni a történet kimenetelét, de ne rohanjunk ennyire előre. Ami a Haegemonia-ról első ránézésre egyből látszik a betöltéskor, hogy a játékkészítők nem sajnálták a munkát: a hátterek gyönyörűen megrajzolták, a zene egyszerűen fenséges. Ilyenkor általában már kirajzolódik bennünk egy kép magáról a játékról is, és reménykedünk, hogy abban is legalább ennyi munka lesz.(és itt bizony nem is csalódunk)
Háborúra fel:
Tehát a fő konfliktus a Mars és a Föld között adódott: a 2 választható hadjárat arra szolgál, hogy a kedves játékos eldöntse, melyik "hatalommal" akar a másiknak véget vetni. Azt azért elmondanám, hogy a 2 hadjárat csak az elején tér el (az 1.fejezetben) utána ugyanaz, ugyanis ott már idegen fajok is belépnek a mi kis háborúnkba. Legelőször a Kariak-ok bukkannak fel, majd pedig a Darzok "társadalom" keseríti meg az életünket. Amit a hadjáratról tudni illik: sok stratégiai játék irigykedhet rá, mivel már az első pálya után úgy rá lehet kattanni, hogy alig várjuk a folytatást. Ez annak köszönhető, hogy rendkívül valósághű maga az egész. Tényleg mintha egy igazi kozmikus háborúba csöppennénk hadvezérként. A pályákon folytatott párbeszédek olyanok, mintha egy filmet néznénk. Ami mégjobban életet lehet a hadjáratba, az a hajóink küldetésről-küldetésre vitele. Sok stratégiában úgy van, hogy minden új pályán kezdődik az egész hercehurca építkezés előröl, ám itt visszük magunkkal az egységeinket, sőt ha a következő pálya még ugyanabban a rendszerben játszódik, a bolygóinkat is megkapjuk úgy ahogy voltak. Ez egy nagyon nagy pozitívuma a játéknak.
Mechanizmus:
Nézzük egy kicsit jobban meg magát a játékmenetet, ami rendkívül összetett. Egyszerre sok dolgot csinálhatunk:--a kutatás a legfontosabb része az egész játéknak, erre mindig figyeljünk, ugyanis itt tudunk fejlődni (új hajótestek-, hajófelszerelések-, különböző fegyverek-, bolygóépületek kutatásával hozzájutunk a megfelelő technikákhoz) Van egy bizonyos kutatási ponthatár, amit skirmish játékban mi szabunk meg, hadjárat során pedig minden pályán kapunk egy bizonyos mennyiséget. Fontos a pénz is, amihez elsősorban adó formályában jutunk hozzá, de rengeteg módja van még a növelésének. A játékidőnkben még lehetőségünk van a bolygóink rendezgetésére (épületeket építhetünk, egységeket gyárthatunk), továbbá kémkedhetünk ha már megvan a kémhajó kutatás), és persze csatározhatunk is. Összefoglalva a játékmenet nagyon szabad, és nincs megszabva, mikor mit kell tegyünk, olyan stílusban játszunk, amilyenbe csak szeretnénk. Példának okáért ráállhatunk katonai birodalom kiépítésére (harci eszközök kutatása) vagy esetleg egy békésebb, kolonizáló társadalom létrehozása is lehet a cél, de ha nagyon aljasak vagyunk, a kutatási pontjainkat elkölthetjük kémeink segítését szolgáló találmányokra is. A hadjáratban nagyon sok pontot kapunk majd, igazából ott annyira nem mutatkozik meg ez, mint a skirmish és LAN csatákban. Ha valaki ráérez a játékban rejlő lehetőségekre, a jó szórakozás garantált.
Vége előtt:
Aki elolvassa a tesztet, az észreveheti, hogy igazából semmire sem tértem ki nagyon nagy mértékben. Ennek az oka egyszerű: ez a játék nem csak egy tökéletes valós idejű stratégia jól megtervezett rendszerrel, fenséges zenével és élvezetes játékmenettel, több annál. A játék sugározza magából azt a kozmikus szabadságot, amit maga az univerzum is jelent. Őszinte elismerésem a játék gyártóinak!
Összegzés:
Grafika: 10/10 -- Beszéljenek helyettem a képek.
Hang: 10+/10 -- Gyönyörű
Játékmenet: 8/10 -- A játék egyetlen hibája az, hogy nagyon nehéz hozzászokni a kezeléséhez. (minimum 3-4 óra játék kell, hogy közepesen tudja valaki kezelni a kamerát, és eligazodjon a hősök bolygó-egység rendelések között)
Hangulat: 10/10 -- A zene hozzásegít a tökéletes hangulat elérésében
Szavatosság: 9/10 -- LAN és a Skirmish a hadjárat után is sokszor fogja a monitor elé csalni a játékost
Végösszeg: 9.4/10
+: Szinte tökéletes: a hangulat és az élmény, amit teremt, nagyon kevés játéknak adatik meg
-: Nehéz kezelhetőség, ami sokaknak még azelőtt elveszi a kedvét a játéktól, mielőtt igazából felfedezhetnék azt