Nagyon nagyon régen írtam erre fele blogod pedig volt olyan időszak amikor két héten át majdnem napi rendszereséggel, sajnos közbe jöttök dolgok, azóta nem is készült új projekt ami a 3D-t érinti illetve nem is igazán volt másra se idő. Annyit azért elkell, hogy mondjak, hogy azért a háttérben készülnek újabb projektek, jelenleg a riggelést tökéletesítem, viszont ez egy másik blog lesz már.
Közben megérkezett a GTA V pc-s változata és bekell, hogy valljam x360-on volt szerencsém végig vinni nem is olyan régen másodszor is, hogy képben legyek mindennel.
A gépigényt meglátva azért elszonyolódtam nem az első játék amihez mostanában core i5 a minium, aztán feltelepítettem a játékot és megrökönyödve vettem észre, hogy simán elég core i3-as proci is az egyetlen dolog amit kikell, hogy kapcsoljak. Azt kell hogy mondjam, hogy az élsítmitás akár a CPU 50 %-át is képes megfogni így aki kockul, de nem olyan szerencsés, hogy egy paks II áll a rendelkezésére az bátran vegye le 0-ra és minden más mehet a max-medium fele és nagyon megfog lepődni, hogy simán játszhatóvá vállik sok játék. A másik amiért elkell, hogy gondolkozzunk, hogy miért jön állandóan i5 minimumra arra nagyon egyszerű a válasz!
Ezek a játékok úgy készülnek napjainkban, hogy van egy kész termék és azt úgymond konvertálják az adott rendszerre. Aki foglalkozott UDK-val , Unity enginel, cryengine-el az tudja, hogy a végtermék előállításakor egy kattintás, hogy mily változat legyen : PC/MAC , X360/PS3 , X1/PS4 vagy android stb...
Mi következik ebből ? Az következik, hogy ilyenkor a fordításkor a program gondoskodik az optimalizálásról(?), ami vagy működik vagy nem. Aztán ott vannak az orbitálisan nagy tárigények és közben a játék nem tart tovább 2-3 max 10 óránál többet a válasz egyszerű.. Mióta 1TB disket potom pénzért lehet szerezni rájöttek a készítők, hogy minek tömöríteni a kép és hanganyagokat ? Az csak felesleges CPU zabálás lesz a kodekeknél. Ráadásul nem mindenkinek van otthon broadband azaz szélessávú internete mert valljuk be 50mbites nettel mire lejön egy 40-50 gigás játék digitálisan addigra valszeg eltellik egy fél nap..
de akkor most mi van ? még se terheli meg a gépeket a kép és hang ? így van ! Akkor most miért kell core i5 ? A válasz egyszerű bár meredek kijelentés, a gyártó sokkal többet szeretne keresni ezért nem rest akár pénzelni is néhány produktumot, hogy akár kapaszkodjatok meg programozott hibával találkozzunk a játékokban csak azért mert épp nem az a proci van meg minimumnak. Nem olyan bonyolult egy ilyen manővert megcsinálni ma már....
Úgy, hogy uraim készüljetek, hogy a jövőben még mindig nem kell az újabb processzort megvenni, valószínű mostmár nem lesz akkor ugrás mint a core2dou és a core i3-i5-i7 szériák esetén.
A vízválasztó majd talán 2 maximum 3 év múlva érkezik amikor ugrásszerű magok számánáak növelése következik be és a GPU-s kártyák elérik majd az 1024-2048-bites buszt, sőt a memóriák is elérik majd a cpu-k sebességét.
Akkor vajon mi lesz majd a gyengeláncszem a gépekben ? Az SSD? Az oprendszer ?
Jó gondolkodást a jövőn