Pocoktheadam - A gépigény és ami mögötte van

2015. május 02.
26.0801
Advertisement
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
 adambalonyi profilja, adatai
adambalonyi
Üdvözlök mindenkit !


Nagyon nagyon régen írtam erre fele blogod pedig volt olyan időszak amikor két héten át majdnem napi rendszereséggel, sajnos közbe jöttök dolgok, azóta nem is készült új projekt ami a 3D-t érinti illetve nem is igazán volt másra se idő. Annyit azért elkell, hogy mondjak, hogy azért a háttérben készülnek újabb projektek, jelenleg a riggelést tökéletesítem, viszont ez egy másik blog lesz már.

Közben megérkezett a GTA V pc-s változata és bekell, hogy valljam x360-on volt szerencsém végig vinni nem is olyan régen másodszor is, hogy képben legyek mindennel.

A gépigényt meglátva azért elszonyolódtam nem az első játék amihez mostanában core i5 a minium, aztán feltelepítettem a játékot és megrökönyödve vettem észre, hogy simán elég core i3-as proci is az egyetlen dolog amit kikell, hogy kapcsoljak. Azt kell hogy mondjam, hogy az élsítmitás akár a CPU 50 %-át is képes megfogni így aki kockul, de nem olyan szerencsés, hogy egy paks II áll a rendelkezésére az bátran vegye le 0-ra és minden más mehet a max-medium fele és nagyon megfog lepődni, hogy simán játszhatóvá vállik sok játék. A másik amiért elkell, hogy gondolkozzunk, hogy miért jön állandóan i5 minimumra arra nagyon egyszerű a válasz!


Ezek a játékok úgy készülnek napjainkban, hogy van egy kész termék és azt úgymond konvertálják az adott rendszerre. Aki foglalkozott UDK-val , Unity enginel, cryengine-el az tudja, hogy a végtermék előállításakor egy kattintás, hogy mily változat legyen : PC/MAC , X360/PS3 , X1/PS4 vagy android stb...

Mi következik ebből ? Az következik, hogy ilyenkor a fordításkor a program gondoskodik az optimalizálásról(?), ami vagy működik vagy nem. Aztán ott vannak az orbitálisan nagy tárigények és közben a játék nem tart tovább 2-3 max 10 óránál többet a válasz egyszerű.. Mióta 1TB disket potom pénzért lehet szerezni rájöttek a készítők, hogy minek tömöríteni a kép és hanganyagokat ? Az csak felesleges CPU zabálás lesz a kodekeknél. Ráadásul nem mindenkinek van otthon broadband azaz szélessávú internete mert valljuk be 50mbites nettel mire lejön egy 40-50 gigás játék digitálisan addigra valszeg eltellik egy fél nap..

de akkor most mi van ? még se terheli meg a gépeket a kép és hang ? így van ! Akkor most miért kell core i5 ? A válasz egyszerű bár meredek kijelentés, a gyártó sokkal többet szeretne keresni ezért nem rest akár pénzelni is néhány produktumot, hogy akár kapaszkodjatok meg programozott hibával találkozzunk a játékokban csak azért mert épp nem az a proci van meg minimumnak. Nem olyan bonyolult egy ilyen manővert megcsinálni ma már....


Úgy, hogy uraim készüljetek, hogy a jövőben még mindig nem kell az újabb processzort megvenni, valószínű mostmár nem lesz akkor ugrás mint a core2dou és a core i3-i5-i7 szériák esetén.

A vízválasztó majd talán 2 maximum 3 év múlva érkezik amikor ugrásszerű magok számánáak növelése következik be és a GPU-s kártyák elérik majd az 1024-2048-bites buszt, sőt a memóriák is elérik majd a cpu-k sebességét.

Akkor vajon mi lesz majd a gyengeláncszem a gépekben ? Az SSD? Az oprendszer ?

Jó gondolkodást a jövőn
5 hozzászólás

GOD

9 éve, 8 hónapja és 3 napja

Politikusok dolgoznak mindenhol, PROFIT van mindennek felett!!! Emberélet? NEm számít, a hiper gazdagok akik a bolygónkat irányítják már rájöttek, hogy a lóvét nem lehet megenni és meginni így elkezdték a populációt csökkenteni, mérgezik ételeinket italainkat, és háborúkat szítanak kényük kedvükre... stb stb.. Ne álljatok meg itt járjatok utána mindennek, mert semmi nem úgy van ahogy tanították, ugyanis az oktatásban is ők döntik el mit tanítsanak, ők döntik el milyen hamis erkölcsi alapokat fektessenek le bennünk.. stb..

válasz erre

GOD

9 éve, 8 hónapja és 3 napja

Egyet értek...
Kapaszkodjatok meg:
Mivel ami a bolygónkon folyik a legalja férgek irányítják így, a politikus megtalálható minden iparágban....
Na most fog leszakadni az arcotok: röhögő smiley
http://www.youtube.com/watch?v=lJ_5OyF6uOM

válasz erre

C64 fun

9 éve, 8 hónapja és 5 napja

Mindenben egyetértek veled. A lustaság mellett a minél nagyobb profit lebeg a legtöbb fejlesztő és kiadó szem előtt, ami gagyi minőséget eredményez. Elk**vult a játékipar. szomorú smiley

válasz erre

adambalonyi

9 éve, 8 hónapja és 5 napja

Jelenleg az UDK-nál 3.0 , 4.0 , unity enginel így van illetve cryenginel is a magyarázat egyszerű lehet pc-re nagyobb textúrákat húznak és a hangokat is nyersen tolják be illetve a harmadik a gazdasági szempontok...

Pc-n mindig is könnyebb volt a warez mint a konzolon ... így ha már kellő mértékben bejött a mani akkor már nincs akadálya a pc-s szerep. ráadásul a jövőben előfordulhat, hogy csak digitális kiadás lesz ami valljuk be olcsóbb mint a lemez illetve amit fejtettem az egy kattintással ha ki is adják és ha még bukta is akkor se buknak annyit mint ha lemezen is adnák

válasz erre

Ronalddo

9 éve, 8 hónapja és 5 napja

"a végtermék előállításakor egy kattintás, hogy mily változat legyen : PC/MAC , X360/PS3 , X1/PS4 vagy android stb"

Ez komoly? meglepett smiley Akkor nem értem miért ****akodik egy csomó kiadó.

A többi amit fejtegettél, nagyon elgondolkodtató. Proci sebességű memória. Hmmmm az azért nem lesz rossz. mosolygó smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profilja