Mi az a... Mark of the Ninja

2016. január 13.
28.4401
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
jatekomm profilja, adatai
jatekomm
Azért vagyunk most itt, hogy megtudd, mi az a? Mark of the Ninja.
 


A játékot a Klei Entertainment fejlesztette ki és a Microsoft Studios segítségével adta ki Xbox 360-ra. Kis idő után elérhetővé vált Windowsra, míg végül Linux és OS X felhasználók is élvezhették. A stúdió neve ismerősen csenghet, ugyanis nekik köszönhetjük még a Shank 1 és 2, Don?t Starve, Eets Munchies és a legújabb Invisible Inc. játékokat.

A Mark of the Ninja egy oldal nézetű, akció, lopakodós játék. Hősöd egy modern kori névtelen nindzsa, ki az ősi tradíciók és a modern technológia viszálya közepette találja magát.



A pályákat oldalról látod. Főleg a már jól bevált balról jobbra haladó félépítést alkalmazzák. Az épületeket megmászva függőlegesen haladhatsz.
Bizonyos helyeken mentési pontok vannak elhelyezve. Önként vagy kényszerből itt kezdheted újra a problémás szakaszt. Az egész pálya újra indításához is lehetőséged van a menüből. Egy egy pálya befejezése után az szabadon választhatóvá válik az új játék menüpont állat. Pályákat animált történet részek kötnek ősze.

Karaktered egy sötét alak? mármint, szó szerint. Sötétben alva csak korvonalai látszanak, fehéren, izzik a szeme és néhány vörös szalag díszíti a mellkasát. Világosba lepve több részletre derül fény és láthatóvá válik gyér páncélzata. Hasonló színezés érvényes minden másik karaktere akivel találkozol.
Bizonyos pontokon csatlakozik hozzád egy társad, hogy magyarázattal színesítse a történetet és motiváljon következő célod felé.

Térképeden az építmények körvonalait látod és az őket összekötő járatokat. Jelölve vannak a pontok melyeket el kell érned ahhoz, hogy a játék a következő pályára engedjen. Némely pályán új célpontok tűnnek fel ahogy az egyes feladatokat megoldod.

Ellenfélből hét különböző fajtával találkozhatsz, melyek tőled különböző hozzáállást követelnek meg a sikeres megkerüléshez vagy likvidáláshoz.
Az őrök fejénél egy világosabb csóvát fogsz látni, mely jelöli éppen merre néz, és fény nélkül milyen messzire lát el. Ha sötétben beleérsz ebbe a területbe az őr észrevesz és megfelelően reagál, le lő. Bevilágított területen messzebbről is reagálnak.
Vannak olyanok melyek egy helyben várják, hogy belépj célkeresztjükbe, de a többség megadott útvonalakon járőrözik.
Szemtől szembeni küzdelemben is le lehet őket győzni, csak nehezen, mert már néhány ügyes ütéstől vagy lövéstől meghalsz. Hisz hideg fegyvert hoztál egy tűzharcba. Ha be is talál néhány támadás és túléled, nem kell kétségbe esned. A mentési pontok elérésével visszakapod elveszített életerődet.

Legjellemzőbb képességed, éles eszed mellet, hogy elrejtőzz és árnyak közül csapj le mit sem sejtő gonosz ellenfeleidre. Sok időt fogsz eltölteni gondolkodva, hogy mi a legoptimálisabb útvonal.
A sötétség mellett még a tereptárgyak mögött is elbújhatsz. Ilyenek az ajtók, vázak és mások.
Hogy minél kevésbé legyél az őrök szeme előtt, megszabadulhatsz a nem védett lámpáktól dárdáid segítségével. Viszont ez éles hangot bocsájt ki, melyre az őrök felfigyelhetnek. Ennek a sugarát a játék jelölni fogja kék körrel a hangforrás körül. Ezt a mechanizmust szintén észre fogod venni más tárgyak elpusztítása esetén is. Az őrök érdeklődését szintén felkelti ha épp abba az irányba néznek, mikor megsemmisíted a fényforrást. Ilyenkor megszaporítják lépteiket, hogy minél közelebbről tudják szemügyre venni, hogy mi történt, mert, hát ez már felettébb gyanús. Te meg addig nyugodtan ki settenkedhetsz a háta mögött a helységből, főleg ha az volt az egyetlen világítótest.

A játék külön díjazza, ha vérontás nélkül tudod megoldani a rád bízott feladatokat, viszont ha az jobban tetszik az ellenfeleket gyorsan és csendesen likvidálni is tudod. Ebben hűséges követőd nyújt támogatást, a kardod. Egészen közelre kell kerülnöd a kiszemelt áldozathoz és egereden kiadni a parancsot a megsemmisítésére. Ilyenkor egy nyíl fog megjelenni a feje felett. Ha gyorsan reagálsz és az egered elhúzod a megadott irányba, sikeresen véghezviszel egy csendes kivégzést. Ellenkező esetben, ha nem vagy elég gyors, az őrnek lesz meg elég ideje egy utolsó halálhörgésre amivel magára tudja vonni társai figyelmét.

A pályák, főleg a későbbiek, helyeken csapdákkal vannak megnehezítve. Például aknákkal, melyekhez közel kerülve felrobbannak, és sebzéseden kívül még az őröket is riasszák. Az omladozó épület is hasonló hatású, csak nem sebez.
A játék végére megszaporodnak a logikai feladványok. Főleg kapcsolókat és ládákat kell manipulálnod, de vigyázz mert néha ravaszan csapdákkal vannak erősítve.

A játék célja, a pályák végig vivése mellett, a pont gyűjtés. Pontokat sikeresen kivitelezett cselekedetért kapsz, ha az ellenféllel kapcsolatos.
Például, váza mögé elbújni, nulla pont. Ha az ellenfél elsétál melletted, míg a váza mögé vagy rejtőzve, 200 pont. Csendes likvidálás 400, hangos 200. Különböző módszerek más pontszámot adnak.
Úgy tűnhet jobban jársz, ha vér kövezi az utad, de? Miután befejezel egy pályát, a játék külön pontokat oszt, minden őrért aki nem vett észre és arra is ha elvontad a figyelmét. Külön jutalom jár ha senki sem vett észre, meg ha senki nem halt meg.
Mire jó ez a rengeteg pont? Hogy a barátaiddal versenyezz, ugyanis a játék ranglistát tartalmaz, melyet a hálózaton keresztül szinkronizál.
Az összegyűjtött pontokért becsület pontotokat kapsz. Minden pályán összesen kilenc becsületpontot lehet kapni. Hármat a pontszámodtól függően. Hármat külön kihívás feladatokért kapsz, például, juss el az egyik célodig anélkül, hogy riadót fújtak volna az őrök. Hármat három tekercsért amit a pályán rejtettek el. Néhány tekercset csak külön helységben lehet elérni, miután megoldasz egy külön fejtörőt.
Becsület pontokból tudod fejleszteni karaktered három jellemzőjét. Technika, például ellenfeled be tudod rántani egy ajtó mögé és ott likvidálni. Elterelés, mely füstbomba, doboz és hasonlókat tartalmaz. Támadó tárgyak, ahol húsevő bogarak, aknák és hasonlókból választhatsz. A karakter fejlesztő képernyőhöz minden pálya elején hozzá tudsz férni és vásárolni új kepésségeket ha van elegendő becsület pontod. Ezt a képernyőt egy másik követi melyen ki bírod választani a tárgyakat melyeket magaddal viszel a küldetésre. Egyszerre egy elterelő és egy támadó tárgyad lehet. Ezen a képernyőn szintén kiválaszthatod milyen ruhában szeretnél megjelenni. A ruhákat olyan sikeres kihívások befejezésével tudod kinyitni, melyek a ruhát jellemzik.

Miután befejeztél minden pályát, nem feltétlenül kell véget érjen a móka. Új játék menüpont alatt elérhetővé válik az új játék plusz lehetőség. Ilyenkor újra kell nyitnod a pályákat ebben az üzemmódban, viszont az eddig összeszedett felszerelést továbbra is használhatod. Csak abban az irányban látsz amerre karaktered fordul és minden mögötte homályba borul.
Az ellenfelek sokkal erősebbek. Már elég egy lövés vagy ütés, hogy életed veszítsd. A látóterüket jelölő csóvákat sem mutatja a játék, és magadnak kell rájönnöd éppen merre őszpontosul tekintetük.

Grafikája képregényszerű és, nekem legalábbis, hasonlít a fejlesztő előző játékához, a Shank-hez. Sikerült nekik remekül kihangsúlyozniuk, hogy a szereplők mikor vannak sötétben, illetve mikor látnak az őrök téged. A fényből nincs lassú átmenet, hanem éles kontraszt van a fény és sötétség közt. Ezt gondolom az egyértelműség miatt alkalmazták.
Az ellenfelek egyediek, és mindig tudni fogod, hogy a szemben állótól mit várj.
A zene hangulatos és sejtelmes, háttérbe húzódik, hogy a hang effektusoknak adjon teret. Mikor az akció is felgyorsul a zene is követi, hogy felpezsdítse véred.

Teljes áron a Mark of the Ninja olyan 15 euró (GOG, Steam), de hamarosan közelítenek a szokásos ünnepi engedmények. Ha a lopakodós játékok szerelmese vagy és olyanon látod csapj le rá. Ha megvan az ismerőseidnek, és szeretnél te lenni a nindzsák nindzsája, kötelező, hogy könyvtáradban legyen.

Köszönöm a figyelmedet.
5 hozzászólás

Santonio

10 éve, 2 hónapja és 16 napja

Jó blog, a videó is tetszett. Eléggé egyedi a hangulata. mosolygó smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

10 éve, 2 hónapja és 16 napja

[Tiltott felhasználó!]

C64 fun

10 éve, 2 hónapja és 17 napja

Jó kis blog lett, bár szerintem egy picit hosszú, de lehet hogy csak nekem. A videó is tetszik nagyon, hangulatos! mosolygó smiley

válasz erre

muki

10 éve, 2 hónapja és 17 napja

Jó blog, jó vidi, király játék! mosolygó smiley Csak így tovább!

válasz erre

nefaria

10 éve, 2 hónapja és 17 napja

Nagyon szuper teszt, tetszett! mosolygó smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások