Megvan a probléma!

2012. január 18.
41.8361
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
fabre profilja, adatai
fabre
Sziasztok. Nemrég irtam egy blogot, hogy mikroszaggatásokat észleltem pár játéknál. Kb annyiba maradtunk, hogy rossz a gépem, vagy nincs jól beállitva valami. Hát most találtam valamit ami bebizonyitja, hogy nem a gépemmel van a gond. Monjuk az elgondolkodtató, hogy nem mindenkinél jelentkeznek, de az is lehet, hogy sokan nem veszik észre, hisz ezek csak MIKROSZAGGATÁSOK. Az alábbi hasznos irást egy fórumon találtam és úgy döntöttem, hogy bemásolom ide hátha segit, persze ez nem feltétlenül irja le a megoldását a problémának, de legalább nem arra gondolunk, hogy rossz a graf.kártyánk.
 





Ugy velem ertelmes dolog erröl egy temat nyitni ahol megvitathatjuk a jelenseg okait, esetleges megoldasait, valamit ötleteket es probalkozasokat...
Igen a jelenseg letezik es bosszanto.
Anno a multi GPU-s konfigoknal jelentkezett elöször SLI es Crossfire eseten. Ebben az esetben a ket GPU-ra hato nem egyenlö terheles miatt esett szet a szinkron es rejtelyes laggolasokat produkalt, mig vegül egy okos srac rajött hogy ha az elsö GPU orajelet felhuzza, a masiket default-on hagyja akkor mint egy varazslat eltünik a laggolas.(ez volt az SLI -re a megoldas) Itt abban rejlett az okossag hogy SLI eseten allitolag nem azonos prioritasuak a GPU-k. Van egy "mester" GPU aki az egesz tandemet vezeti, ezt felhuzva a masodik "szolga" GPU-hoz kepest helyrebillent a SkaLazhato Interfesz idözitese.
De most a single GPU-s PC-kre gondolok mint amilyen az enyem is. Itt is elöjön a dolog es nagyon zavaro. Gyakorlatilag jatszhatatlanna is tehet es tesz is egy-egy jatekot. Kit kevesbe kit nagyon idegesit. Komolyan foglalkoznak vele nagyvilag online forumain. A jelensegre
"microstuttering" neven raguglizhattok. Sok gamer kinlodik vele, annak tudataban hogy sok-sok penzt öltek a hardverekbe amelyek manapsag erösek es kellene hogy egy adott jatekot siman es problemamentesen futtassanak. De nem es latszolag minden logikus magyarazat nelkül.
Megprobalom röviden összefoglalni amit tudok rola:
- platform független tehat mind AMD mind Intel rendszereken jelentkezik, mind 32bites mind 64bites környezetben jelen van
- GPU gyarto független, tehat a zöld es a piros gyarto megoldasainal is jelen van
- leginkabb az aktualis hardvergeneraciokat erinti de akar 2-3 evig visszamenöleg, de pl. az elözö G92-es 8800GTS kartyamon amin 512MB vram volt - es amit nagyon szerettem mert jol sikerült kartya volt az:-) - valahogy nem volt jellemzö es sok-sok elmenyteli atjatszott ejszakara emlekszem vele
- alapvetöen a problema a jatek 3D-s Engine-je, a GPU mint megjelenitö hardver es a monitor mint kijelzöeszköz közötti kapcsolatnal van, valamint a rendszerben talalhato buszok különbözö sebessegevel es idözitesevel allhat kapcsolatban( PCI Express busz, FSB, memoriabusz)
- a közelmultig a nagy zöld es a nagy piros GPU gyartok nem ismertek el a letezeset, mondvan hogy amely problema nem letezik arra nem kell megoldast talani es beszelni sem kell igy rola
- ugy tünik hogy a GPU megoldasok gyartoit inkabb a maximalis FPS szam erdekli mint a sima "mint a vaj" 3D-s megjelenites
- ez ügyben valtozas van mar es nagy zöld nyilatkozta hogy igen tudnak rola es "dolgoznak a megoldasan". A nagy piros is nyilatkozott es probal valamilyen "hotfixet" kesziteni, vagy beepiteni az ellenszert a következö Catalystok egyikebe. De a netes velemenyek borulatoak, mert mivel hardveres is a problema ezert valszeg nem lesz eleg egy hotfix
A mikroszaggatas jelensege
Valamint csak egy a szamtalan forum közöl ahol agyalnak a megoldason
Jomagam is tapasztalom a röcögest. Jobb szot nem talalok ra mert ez az igazsag van FPS böven a FRAPS szerint egy szaggatasmentes jatekelmenyhez es megis ha megyek vagy oldalazok a jatekben akkor röcög, finoman be-be rangat.
Win7 Ultimate 64bites oprendszerrel, egy esszerüen tuningolt ketmagos CPU-val, erösnek mondhato GPU-val, kellöen magas FSB mellett es szorosan idözitett memoriabusszal, 2db kimondottam RAID üzemre tervezett "Raid Edition 3 " WD merevlemez RAID0 tömbben amin a rendszer van, valamint 8GB DDR3-as rammal rendelkezö konfignal.
Különbözö jatekoknal tapasztalom mint pl:
- Mass Effect
- Crysis es Warhead (32bites modban kevesbe, 64bites modban sokkal drasztikusabb)
- Stalker Clear Sky es Call of Pripyat (talan itt a prefetch es a sztrimingeles miatt van)
- COD Black Ops (itt nagyon durvan szaggat de litt ehet hogy mas oka van)
- TES IV Oblivion
Ahol nem jelemzö es elvezhetöen siman fut a jatek:
- BioShock 1-2 (itt ha be is röcög neha-neha az azert van mert az Unreal3-as Engine alapvetöen sztrimeli a texturakat meg mindent, ez lathato is mert fel villantgat a merevlemez LED-je
- GTA IV
- NFS Shift
- Half Life 2 + a kiegeszitöi es a Left4Dead 1-2 (a Valve-nel tudnak programozni, itt mint a vaj es röcc nelkül megvan a 200-250fps.
Ket fö elmeleti magyarazat van a jelensegre:
- Az egyik szerint vegyes szoftveres-hardveres a problema, mivel a jatekok 3D-s enginjenek van egy belsö frekvenciaja, sebessege amivel felepiti az elötünk allo jatekteret mindenestül (MI, fizika, geometria, szinek, hangter, RPG-knel az egesz karakter es harcrendszer, stb.). Ez a tik-tak frekvencia valahogy nincs szinkronban azzal ahogy a GPU megjeleniti az elöre elkeszitett kepkockakat avagy frameket es azaltal hogy a sok sok adat közlekedik a különbözö buszokon at mire megjelenik a GPU-n.
- A masik szerint pedig hardveres a problema. A GPU es a monitor közötti szinkron csuszik szet. Mintha a GPU nem tudna szinkronban maradni a monitor kepfrissitesi frekvenciajaval. Es ez nem függ össze azzal hogy be van-e vagy nincs a V-sync kapcsolva. (Erdekes hogy 60Hz-re van allitva a Windowsban a monitor frissitese es megis a monitorom OSD-infojaban 59.9Hz-et jelez) Mitha a GPU-ban zajlo "framegyartas" idözitese nem lenne egyenletes hanem hol gyorsabb hol lassabb. Nem arrol van szo hogy belsö tereken van 65fps aztan meg ha kimesz a szabadba akkor leesik 40fps-re. Ez teljesen termeszetes dolog ezt ismerjük nap mint nap, ilyenkor több a munkaja a gepnek es kevesebb a frame per second:-)
Amiket ajanlanak a forumokon es magam is kiprobaltam meg par gondolat hozza:
- V-sync bekapcsolasa es allitgatni az nvidia driverben a max. elöre elkeszitett kepkockak szamat(0-8), maradt a röcc(tovabbiakban csak - röcc)
- virtualis memoria teljes kikapcsolasa, ne szöszmötöljön a Win a merevlemezen, vagy jatszani az ertekevel(keves-ajanlott-sok) -röcc
- nehany jateknal konzolbol vagy .cfg vagy .ltx fajlbol letilthato a prefetch, precache vagy a texturestreaming, ilyenkor elmeletileg mindennek be kell töltödnie a ramba, - röcc
- huzni a videokartyat leginkabb a vramot, picit enyhebb de -röcc
- a különbözö buszok orajelenek visszavetele, esetleg no tuning es minden alapbeallitason -röcc
- a Win7 clean installja csak a tiszta drivereket feltenni, es az automatikus frissitesek kikapcsolasa mert a biztonsagi frisssitesekkel jon be valami bug -röcc
- directX frissitese a Microsoft oldalrol -röcc
- probalkozni driver verziokkal -röcc
- a vga-hoz csomagolt support CD-n levö drivert kiprobalni -röcc
- virusirto es egyebb hatterben dolgozo programok es szolgaltatasok kilövese es uninstallja -röcc
- 4GB helyett 8GB ram 64bites oprendszer eseten, itt olvastam utana hogy igazabol az ajanlott minimum ram a Win7 64bit-nek 4GB es igy nem sok szabad memoria marad a programoknak. Valamint a jatekok tulnyomo többsege meg mindig 32bites, de egy 32bites alkalmazast futtatva 64bites környezetben dupla annyi memoriat hasznal mintha 32bites környezetben lenne. -javult a helyzet de maradt a röcc
- hangsulyozom nem durva szaggatasrol van szo, de van egyfajta lathato darabossag
- nvidia HDMI audio drivereket leszedni, csak a vga driver es a physics kell valamint kilöni az nvidia driver helper szolgaltatast (ekkor nem lesz elerheto az asztalrol jobbklikk menüben az nvidia vezerlöpult -röcc
- nvidia driverben adaptivrol(default), teljesitmenyre allitani az energiagazdalkodast -röcc
- emelni a VGPU feszültseget(nalam Geforce Ferminel a smartdoctorral vagy MSI afterburnerrel) -ezt meg nem probaltam
- visszaterni az XP-re es ott nem röcög -ez igaz
Ennyi jutott most eszembe a dologrol.
9 hozzászólás

rDAVE

13 éve, 11 hónapja és 20 napja

Ettől szenved az én gépem is, bár sokkal gyengébb, mint a tied, de akkor is... Az egyik legdurvább a SEGA Rally Revo, ami lowon(!) 90FPS felett van és játszhatatlan, a másik pedig a Dead Island, ami szintén így reagál.
A többi játék fut normálisan vagy ok nélkül be-be "röccen".
(Meg van az a kategória, amit már nem erőltetek, hogy elmegy-e röhögő smiley)
Pedig szoftveresen rendbe tartom (aránylag röhögő smiley) a gépet.

válasz erre

lajk0

14 éve, 6 hónapja

fabre írta:
Én detto igy voltam.mosolygó smiley Minnél jobbat akartam összerakni és erre volt 700 eurom. Monitor nélkül persze. Most nekem a gépem egy SamsungEU32D5000-re van rákötve és hát maxon a Battlefield 3 valami brutálisan gyönyörű. Én csak ajánlani tudom, hogy aki megteheti TV-re kösse a gamer PC-jét.mosolygó smiley
Nekem is tervbe van a TV dolog, csak ugye a megvalósítás mindig csúszik. röhögő smiley

válasz erre

fabre

14 éve, 6 hónapja

lajk0 írta:
Ez se 2 perc volt röhögő smiley a + megy.

Nem olvastam még hasonlóról, szerencsére keresnem se kellett. nyelvnyújtó smiley

A fent említett játékok közül kettőt még nem próbáltam, de a GTA és a Crysis kivételével nem volt ilyen problémám.

Crysisnál minden elindítás után csinálta 2-3 percig, utána jó volt, mintha meg kéne neki szokni. röhögő smiley

GTA-nal ugyanez volt a helyzet, 2-3 perc után "kevesebbnek" látszott, de viszont megmaradt, ez nagyon zavaró volt, de ráfogtam a kevés RAM ra. röhögő smiley

Kb 2 éven át követtem minden egyes gép alkatrészt a neten, mivel spórolt pénzből vettem a gépem, a legjobbat akartam összerakni, minél olcsóbban.
Mára már egyre jobban beigazolódik hogy sikeresen raktam össze nyelvnyújtó smiley , és csak bő 200 ezer lett a végösszeg, monitor nélkül.
(persze nem vagyok nagy hozzáértő, de ez idő alatt nagyon sokat megtudtam)

Szóval egy jól összerakott pc mindent megold mosolygó smiley
Én detto igy voltam.mosolygó smiley Minnél jobbat akartam összerakni és erre volt 700 eurom. Monitor nélkül persze. Most nekem a gépem egy SamsungEU32D5000-re van rákötve és hát maxon a Battlefield 3 valami brutálisan gyönyörű. Én csak ajánlani tudom, hogy aki megteheti TV-re kösse a gamer PC-jét.mosolygó smiley

válasz erre

lajk0

14 éve, 6 hónapja

"Anno a multi GPU-s konfigoknal jelentkezett elöször SLI es Crossfire eseten. Ebben az esetben a ket GPU-ra hato nem egyenlö terheles miatt esett szet a szinkron es rejtelyes laggolasokat produkalt, mig vegül egy okos srac rajött hogy ha az elsö GPU orajelet felhuzza, a masiket default-on hagyja akkor mint egy varazslat eltünik a laggolas.(ez volt az SLI -re a megoldas) Itt abban rejlett az okossag hogy SLI eseten allitolag nem azonos prioritasuak a GPU-k. Van egy "mester" GPU aki az egesz tandemet vezeti, ezt felhuzva a masodik "szolga" GPU-hoz kepest helyrebillent a SkaLazhato Interfesz idözitese. "

Ez a rész teljesen jól is jött, lassan eljutok odáig mosolygó smiley

válasz erre

lajk0

14 éve, 6 hónapja

Ez se 2 perc volt röhögő smiley a + megy.

Nem olvastam még hasonlóról, szerencsére keresnem se kellett. nyelvnyújtó smiley

A fent említett játékok közül kettőt még nem próbáltam, de a GTA és a Crysis kivételével nem volt ilyen problémám.

Crysisnál minden elindítás után csinálta 2-3 percig, utána jó volt, mintha meg kéne neki szokni. röhögő smiley

GTA-nal ugyanez volt a helyzet, 2-3 perc után "kevesebbnek" látszott, de viszont megmaradt, ez nagyon zavaró volt, de ráfogtam a kevés RAM ra. röhögő smiley

Kb 2 éven át követtem minden egyes gép alkatrészt a neten, mivel spórolt pénzből vettem a gépem, a legjobbat akartam összerakni, minél olcsóbban.
Mára már egyre jobban beigazolódik hogy sikeresen raktam össze nyelvnyújtó smiley , és csak bő 200 ezer lett a végösszeg, monitor nélkül.
(persze nem vagyok nagy hozzáértő, de ez idő alatt nagyon sokat megtudtam)

Szóval egy jól összerakott pc mindent megold mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 7 hónapja és 8 napja

Az igen. Nálam is tapasztalható volt hogy beszaggat egyegy játék, de azt hittem videokari probléma

válasz erre

marco

14 éve, 7 hónapja és 8 napja

És akkor még kérdik, miért nem játszom pc-n...nyelvnyújtó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 7 hónapja és 8 napja

Hmmm nekem nem volt még ilyen problémám, de érdekes volt olvasni

válasz erre

Vendég

14 éve, 7 hónapja és 8 napja

Jó hogy megosztottad, szerintem sokunknak segít!

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Dav2377 profiljamarco profilja