Tegye fel a kezét aki sosem akart nindzsa lenni miután megnézte az Amerikai Nindzsa, Nindzsa Bosszúja vagy épp a Tininindzsa Teknőcök alkotások valamelyikét! Nem hiszem, hogy sok képzeletbeli kezet láthatnék, hisz mindannyiunkban ott van a harcos, amit ezek a filmek sikeresen meg tudtak szólítani.
Játékfronton is van miből válogatni, elég ha csak a konzolos Ninja Gaidenre gondolunk, de nem lehet kifelejteni a Mortal Kombat nindzsáit sem, Scorpiont és Sub Zero-t, hogy csak a legkedveltebbeket említsem. Ezek tudatában leszögezhetjük, hogy az összes valamit is érő nindzsás sztoriban ott a vér és a brutalitás, vagy mégsem?
Bizony nem! Hadd mutassam be az iOS-en megjelent Fruit Ninja című appot! Főszereplőnk itt is egy nindzsa, de neki az ellenfelei egytől egyig gyümölcsök. Igen, gyümölcsök. Nézzétek el nekem, de nem vagyok egy konyhatündér így nem ismerem az összes gonosz gyümölcsöt aki az életünkre tör a játék során, de néhány ellenfél a rosszfiúk közül a teljesség igénye nélkül: alma, kivi, ananász és a haverjaik akiknek egyetlen céljuk, hogy meghódítsák a világot. Nade itt jövünk mi a képbe...
A játékmenet végtelenül egyszerű. Kardot ragadunk és a feldobált gyümölcsöket kell szétvágnunk a levegőben ügyelve arra, hogy egy darabban ne essenek le, ugyanis ilyenkor egy életünket elveszítünk a háromból. Lehetőségünk van visszaszerezni egy életet, ha 100 'gazfickót' felaprítottunk, ilyenkor automatikusan visszakapunk egy életpontot, de csak akkor, ha addigra buktunk legalább egyet. 3-nál több életünk nem lehet. Ha az összes életünket elveszítjük, game over...
Érdemes megemlíteni még a kombókat. Ha kettőnél több gyümit vágunk szét plusz pontokat kapunk annak függvényében mennyi áldozatot szedtünk. Például, ha 5 gyümölcsöt vágunk szét az +5 pontot jelent. Érdemes hát jól időzíteni.
Játékmódok:
Classic:
Legveszélyesebb ellenfelünk a bomba. Ha egy gyümölcs helyett egy bombát hasítunk ketté, egyből vége a játéknak, függetlenül attól hány életünk maradt. Ez a játékmód nyújtja a legnagyobb kihívást és ez a legélvezetesebb is. Ez képezi a játék gerincét.
Zen Mode:
Nincs bomba, nincs életvesztési lehetőség. Ez a nyugalom szigete. Csak Te és a gyümölcsök na és persze a kardod... 90 másodperc áll rendelkezésedre annyi gyümölcs felaprításához, amennyit csak bírsz. Néha jó megpihenni itt egy durvább Classic menet után.
Arcade Mode:
Ez itt kérem a zúzda. Mint a nindzsás akciófilmet végén, a nagy akciójelenet. Csak özönlenek a rosszfiúk és a főhős csak darál. Na ez itt egy az egyben ugyan az.
60 másodperc. Itt sincs életpont, viszont bombák vannak, amik elvágása esetén -10 másodperc a büntetés. Fontos megjegyezni, hogy plusz időt nem lehet szerezni, szóval óvatosan a bombákkal.
Eme játékmód sajátossága, hogy lehetőségünk van semlegesíteni olyan gyümölcsöt (nevezzük főellenfélnek) ami bekapcsolja Frenzy módot (piros-sárga banán), ilyenkor még több gyömölcs ront ránk, nincs más dolgunk csak daaaarálniiii.
A kék-sárga banán-boss likvidálása kétszres szorzót jelent a pontokra.
Emellett egy időlassító banánt is átküldhetünk a másvilágra (kék-fehér csíkos), ilyenkor lelassul az idő és lassított felvételben ámulhatunk a kettéfaragott gyümölcsökön. Igen, ez a játék nem a Zöldeknek szól, hiszen itt nagyon sok kifröccsenő levet láthat a játékos, brutalitás felsőfokon!
Sajnos ebben a játékmódban elért pontunkat nagyban befolyásolja a szerencse is, mennyi bónusz banánt dob be a játék a pályánkra.
Az összes játékmód a pontokra épül. Minél több pont elérése a cél, amit azután meg tudunk osztani Facebookon vagy Twitteren. Openfeint is be van építve, így össze is tudjuk mérni pontjainkat egy nagy közösséggel.
Minden játék végén a Szenszej egy érdekes ténnyel tágítja tudásunk, érdemes olvasgatni sokszor igen meglepő dolgok derülnek ki.
Mint oly sok játékban, itt is lehetőségünk van achievementeket gyűjteni, amik új kardokat és háttereket nyitnak meg előttünk, amiket a Dojo menüpont alatt találunk meg. Ez itt még elég kezdetleges stádiumban van, hisz csak néhány dolgot választhatunk, de a második részre tuti kiforrottabb és sokrétűbb lesz.
Láthatóan a grafika az nem cél volt, hanem eszköz. Nem különösebben szép állóképen, de mozgásban tökéletesen muzsikál, akadás vagy textúra hibák nélkül. Nem kiemelkedő de hozza a játék színvonalát.
A zene hosszútávon kicsit idegesítő lehet, de mindenképp hozzáad a játék hangulatához és segíti felvenni a játék tempóját. Szerencsére csak a menüben szól, így nem zavarja a koncentrációt a harc során.
A hangeffektekből nincs sok, de amik vannak az mind telitalálat. Egy nem odaillő hanggal sem találkoztam. Élethű szaft fröccsenés és kardsuhintás hangok, így kell ezt!
Mit is mondhatnék egy olyan programról, ami picit visszaadott a gyermekkoromból, hisz újra nindzsa lehettem, ha nem is a brutálisabb fajtából?
Azt, hogy kötelező vétel mindenkinek, aki iOS-t vagy Androidot használ, hisz már a droidra is betört a játék.
Érdemes ellátogatni a hivatalos honlapra is: www.fruitninja.com
Appstoreban: $1, ami igazán megéri:
Appstore link
Fruit Ninja (iOS) | Fejlesztő: Halfbrick Studios
Teszt ideje: 2012. Július | Tesztelt hardware: iPhone 3G