A céget még 2006 januárjában alapította a Lionhead korábbi munkatársa, Marcos Healy ( Akinek olyan játékok degisen-jai fűződnek a nevéhez, mint a Fable, vagy a Black & White.), és három Lionheades kollégájga. Az alapítók első játéka, a Rag Doll Kung-Fu volt, amit még a Lionheaden belül készítettek, és Pc exklúzív volt.
A LittleBigPlanet-éra:
A Cég egyik alapítója, Alex Evans aggódott a legjobban a stúdíó anyagi részei miatt, így az alapítók elhatározták, hogy a cég kis méreten tartása mellett, a következő játékban nagy szerepet kapnak majd a Felhasználók által készített, letölthető tartalmak. Így született meg a LittleBigPlanet, melyet legelőször a 2007.-es GDC ( Game Developers Conference )-n mutattak be. 2008.-ban pedig megjelent a LittleBigPlanet, mely hangos sikert aratott, és megmentette, az akkoriban gencsak rosszuél álló Ps3-mat. Aztán 2010.-ben a Sony felvásárolta a stúdiót, és ez után jött a LittleBigPlanet 2, amely minden tekintetben felülmúlta elődjéd, megdöntötte annak eladásait, és 5 Guinness-világrekordot állított be ( P.L.:"Legtöbb stílus egy játékban.", vagy "Legtöbb felhasználó álltal létrhozott tartalom).
A Tearaway története:
A Media Moolecule a 2011-es LBP2 után új vizekre evezett. Az új projektet nem nagyon hozták nyilvánosságra egészen a 2012.-es Gamescomig. Ugyanis itt mutatták be a játékot, ezután mindenki nagy izgalommal várta a megjelenést. A 2013-as E3-mon pedig a játék rengeteg "Legjobb játék az E3-mon." díjat kapott. A Tearaway különlegessége, hogy a Vita minden egyedi funkcióját kihasználta ,( P.L.: A hátsó tapipad segítégével szó szeirint átnyulhatunk a másik világba. ). 2015. Szeptember 9.-én a játék Ps4-re is mejelent Tearaway Unfolded címmel.
Köszönöm, hogy elolvastátok!