"Ha nem bírsz vele, lődd le!" - tartja a múlt hónapban megjelent
SkyDrift jeligéje, csakhogy nekem egy pillanatig sem fordult meg a fejemben, hogy ilyesmire szükségem lesz. Chöh, láttam a Balu kapitány összes részét - gondoltam. - Ide nekem az oroszlánt is! Azonban a fejlesztők, akiket a
Digital Reality személyében tisztelhetünk, nem éppen egy casual gémereknek szánt repülős hajcihővel rukkoltak elő, mi több, a játék pillanatok alatt ronggyá verte büszkeségemet, mely eddig azt sugallta, bennem bizony egy Második Világháborús veterán pilóta veszett el. Igen, az egyre népszerűtlenebb sztereotípia, mely szerint egy mezei DLC márpedig nem okozhat meglepetéseket - ismét megdőlt; a kellemes csalódásra pediglen az air-race játékok eme akciódús gyöngyszeme, a
SkyDrift adott okot.
#tv#
Révén, hogy egész kiskorom óta a virtuális berepülőpilóták gazdatestjeként szolgálok
(értsd: odáig vagyok a repülőszimulátorokért!), rendkívül nehéz minden elfogultságot mellőzve hinteni az igét. Mindazonáltal nincs szükség arra, hogy ész nélkül félrekapjátok a botkormányt, mert én mondom: jó légtérben jártok, ha egy kimerítő cikket szeretnétek olvasni a
SkyDrift-ről. Most pedig rugaszkodjunk el a valóság egyhangú talajától és emelkedjünk az égbe, hogy kezdetét vehesse a látványos air-race!
Ben Kenobi beájulna
Három, kettő, egy: a futam máris kezdetét veszi, és néhány másodpercre rá már hálálkodva tekintek az ég irányába, amiért nem engedtem vérmes ösztöneimnek, és előbb a
Tutorial-t választottam. Hogy miért? Hát azért, mert az irányítás valami ordenáré nehéz! A trailerek és képek alapján az ember hajlamos arra következtetni, hogy ez letölthető alkotás semmivel sem lesz nagyobb kihívás, mint a két évtizeddel ezelőtti
Star Wars: Pod Racer. Csakhogy a kettő között végeláthatatlan szakadék tátong, és itt elsősorban nem a grafikát, sokkal inkább a
kezelhetőséget értem. A
SkyDrift-ben ugyanis vajmi kevés hasznát vesszük az oly Világegyetemet összetartó jelenségeknek, mint az
Erő, s merném állítani, hogy a játék során maga Ben Kenobi is csak úgy nézne, mint aki egy felrobbanó planétát látott.
Mondanom sem kell, a tutorial első húsz perce azzal telt, hogy a pálya minden egyes szegletében otthagytam szignóként valami krátert vagy roncsot. Ennek oka azonban nem az irányítás defektusaiban keresendő, sokkal inkább összetettségében; jó időbe telik, mire kitapasztaljuk, hogyan és mikor érdemes használni az egyes manővereket, de még több időt ölel fel az, hogy akklimatizálódjunk ahhoz a néhol különös fizikához, ami az egész játékban jelen van. És mire ez megtörténik, addigra óhatatlanul szakavatott Kamikaze-pilótákká avanzsálunk.
A
SkyDrift azonban - nagy megkönnyebbülésünkre - korántsem a nindzsa-idegrendszerrel megáldott játékosokból indul ki, s akár hiszitek, akár nem, a pilóta-társadalom szégyenei is képesek dobogóra állni. Ehhez pedig elég csupán a pályákon elhelyezett huncut csomagokhoz folyamodnunk, melyek különféle átmeneti funkciókkal egészítik ki vasparipáinkat, ami egyfajta Flúgos Futam hangulatot kölcsönöz a játéknak. Ezek a csomagok két részre oszthatók:
defenzív - ide tartozik a gépágyú, az akna, a rakéta és a lassító/roncsoló elektrobomba;
offenzív - magától értetődően ide tartozik a pajzs és az önjavító funkció. Csakhogy ne gondoljátok, hogy majd két kör alatt felvértezitek magatokat munícióval és miegyébbel, mint a Rambo 3 - ugyanis egyszerre csupán 2
powerup csomaggal gazdálkodhatunk!
A műszerfalon túl:
A játék összesen 33 futamból áll, melyek mindegyike pazarul kidolgozott, változatos tájakon zajlik le. Hol varázslatos szépségű - és meglehetősen szűk - völgykatlanban, hol egy olajfinomító-üzem körött, hol pedig egy vulkánkitörés kellős közepén szlalomozunk a levegőben, és még sorolhatnám, miféle szeszélyes tájakra vet minket a sors. Az egyetlen kifogásolhatni való itt csupán a pályák korlátozottsága, ami néhol már-már idegesítő, ugyanis nem egyszer előfordul, hogy a láthatatlan szalagkorlát csak úgy belevezet minket egy-egy kősziklába, pusztán azért, mert egy csöppet letértünk róla. Azonban másodpercekkel később már arról is megfeledkezünk, miért téptük a hajunkat - hála a pályák meglehetősen interaktív felépítésének, mely révén nem egyszer kapjuk azon magunkat, hogy belecsapódtunk egy leomló gyárkéménybe vagy sziklába.
Nem kevesebb mint nyolc pompázatos, sajátos tulajdonságokkal rendelkező vasmadár várja a pillanatot, hogy megüljük őt. Itt fontos, hogy alaposan szemügyre vegyük az egyes gépek paramétereit, s jól megfontoljuk, érdemes-e például a sebesség oltárán feláldozni a manőverezhetőséget. Netán inkább vaskos páncéllal ellátott, de lassú paripát válasszunk? Ettől egy fokkal kisebb felelősség nehezedik a vállunkra, amikor a különböző futamok folytán nyert
skineken rágódunk: "Moszt melyiket vegyem fel...? Kamuflászt egy gyorszaszági futamhoz?! Te normálisz vagy?!"
Viszonylag kevés játékmód áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy kellőképp kibontakoztathassuk (vagy épp kamatoztathassuk) a bennünk élő pilótakeksz képességeit, ugyanakkor mindegyik élvezetes és kifogástalanul méltóvá gyúr minket a multiplayer versenyekhez. Na, de lássuk, melyek is ezek a módok:
Power Race: Ez a
SkyDrift hagyományos versenyszáma. Aki elsőként ér a célegyenesbe, az nyer - és persze megengedett mindenféle
powerup használata.
Survival: Nevéből adódóan itt mindössze annyi a dolgunk, hogy Túléljünk. Törekedjünk arra, hogy a visszaszámlálás megkezdésénél ne mi legyünk az utolsók, és nem lesz semmi gond. Az elvetemült csomagok ez esetben is állnak rendelkezésünkre.
Speed Race: Gyorsasági verseny, ahol lehetőség szerint minél több aranyszínű gyűrűn kell áthaladnunk, ezek a gyűrűk ugyanis gyorsítanak bennünket. Az utolsó a záptojás.
Futóművek ki:
A
SkyDrift egyértelműen nem az év játéka, letaglózó sajátosságokban ugyanis nem bővelkedik, és hát - lássuk be - nem éppen egy hálás műfajt képvisel. Mindazonáltal minden tőle telhetőt megtett azért, hogy büszkén feszíthessen a letölthető címek soraiban, és kifogástalanul ellátja feladatát: ha rövid időre is, de képes minket lekötni, kikapcsolni, mindezt úgy, hogy közben még élvezzük is a dolgot. Ha pedig a
multiplayer felé kacsintgatunk, nos, akkor sem lesz csalódás, mi több, azt kell mondjam, ez a játék bizony erre született! Senki sem mondhatja, hogy egy-egy barátunk megindító falba csapódása vagy felrobbantása nem csal könnyet a szemünkbe. Összességében tehát...
Csak ajánlani tudom mindenkinek, akihez közel áll a műfaj, aki barátja mindenféle-fajta izgalomnak, illetve mindazoknak, akik valami tuti kis multiplayer-szórakozás után kutatnak.