World Cyber Games: online felmérés az internetes multiplayer játékok hatásairól

2007. augusztus 25.
2.9991
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Hírblock profilja, adatai
Hírblock
A múlt évi értékes és tanulságos tapasztalatok alapján a World Cyber Games főtámogatója, a Samsung, valamint a megmérettetés szervezője, az IDG idén is online felmérést indított.
 

Ennek célja, hogy a szervezők képet kapjanak az internetes multiplayer játékok népszerűségéről, illetve az eltelt egy esztendőben ezen a területen történt változásokról. 2006-ban közel 2300-an vettek részt az internetes multiplayer játékok hatását vizsgáló, több mint kéthetes online felmérésben, amelynek az volt a külön érdekessége, hogy a témában addig hasonló még nem született Magyarországon. A hasznos és alapos eredményeket hozó kutatás révén a szervezők mélyreható betekintést és visszajelzést kaptak a gamerek világáról.

2006-ban a játékosok szokásait vizsgáló kérdésekre adott válaszok érdekes tényekre mutattak rá. Többek közt kiderült, hogy a multiplayer játékosok nem értenek egyet azokkal a feltételezésekkel, hogy a cybergame-ek egyértelműen rossz hatással lennének az emberekre. A kitöltők közül hétszázan úgy vélték, hogy a játék által sok új barátra tettek szert. Öt százalékuk úgy ítélte meg, hogy gyorsabban és hatékonyabban tud dönteni az élet minden területén, amióta internetes multiplayer játékokkal foglalkozik. Nagyon sokan (963-an) gondolták azt, hogy az ilyen játékokkal a felgyülemlett is feszültséget le tudják vezetni. Bár 2006-ban a kérdőívet kitöltők 45 százaléka képes volt akár több órára is belefeledkezni a játékba, sokan azt vallották (30 százalék), hogy a játékra fordított idő sosem ment sem a tanulás, sem a pihenés, sem az alvás rovására. Megjegyezték azt is, hogy a rendszeres játék ? az előítéletekkel ellentétben ? nem mosta össze előttük a valós és a virtuális világ határait.

A szervezők úgy ítélték meg, hogy érdemes utánanézni, hogy mennyire és miben módosultak ezek az eredmények. Az évről évre változó tendenciák felmérései, elemzései kiemelt jelentőséggel bírnak a számukra és sok segítséget, támpontot adnak a következő World Cyber Games programjának kialakításához.

A múlt esztendőben elhatározott terveknek megfelelően Samsung és az IDG ismét felméri a játékosok szokásait és ezzel együtt a véleményük, érdeklődésük változását is az internetes multiplayer játékokról.

Az idei kérdőív megtalálható a hu.worldcybergames.com oldalon. Az érdeklődők 2007. szeptember 16-ig küldhetik el a kérdésekre adott válaszaikat. Érdemes regisztrálni és kitölteni a kérdőívet, mert a World Cyber Games főtámogatója, a Samsung három darab értékes U3 Mp3 lejátszót sorsol ki a válaszadók között.

A World Cyber Games hazai döntőjét 2007. szeptember 2-án rendezik meg egy egész napos, ingyenes esemény keretében a Millenáris Park, Jövő Háza épületében.
2 hozzászólás

Vendég

17 éve, 8 hónapja és 9 napja

szeretném hogy szépen irjakmeglepődött smiley

válasz erre

Vendég

19 éve, 4 hónapja és 9 napja

kaka

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
DNS profilja