Az elvárások hatalmasak, de egyelőre nyugodtak lehetünk, hiszen olyan információk láttak napvilágot az egyik külföldi újság hasábjain, amik alapján komoly újításokra lehet számítani. Az egyik legfontosabb maga a grafikus motor, amely alapos változáson ment át. A Halo 3: ODST még az eredeti Halo 3 engine-jét használta, s már láthatóan korosnak számított, így érthető, hogy ez a része lesz a legjobban átdolgozva az új epizódnak.
Nem csupán a textúrák lesznek sokkal szebbek a Reach-ben, hanem jelentősen emelkedik a képernyőn egyszerre látható ellenfelek száma is. A csaták emiatt jóval grandiózusabbak lesznek, mint amit eddig megszokhattunk, igaz, ezen a téren egyik résszel se volt probléma. Szintén fontos megjegyezni, hogy az első rész sérülésrendszere is visszatér, tehát a pajzs mellett az életerő is fontos szerepet játszik. Amitől igazán különlegessé válhat a játék, az a karakterek arcmimikája, hiszen ezúttal a Bungie az Image Metrics csapatára bízta a Reach karaktereinek arc-animációját. Egyre inkább úgy fest, hogy a Halo:Reach igazi unikumnak fog számítani a sorozat életében.