Ennek köszönhetően kiderült, hogy Garret életereje és fókusza a játékban nem töltődik vissza automatikusan, így nekünk kell majd gondoskodni erről - vélhetően evéssel és ivással -, máskülönben nehezebben teljesíthetjük a feladatokat, lévén a fókusz segítségével például a zártörés is könnyebben megy, köszönhetően annak, hogy a kérdéses zárszerkezetet nem csak kívülről, hanem belülről is láthatjuk majd.
Friss Thief információ még, hogy a játékban több HUD közül is válogathatunk magunknak, a pályákon pedig kutyák is lesznek, de egyelőre még kérdéses, hogy milyen szerepet kapnak a játékmechanika terén. A Thief pályáin való tájékozódásban egy mini-térkép mellett ugyanakkor egy teljes térkép is a segítségünkre lesz, ami nem csak a játéktér pontos felderítésekor jöhet jól, hanem akkor is, ha szeretnénk kicselezni vagy elkerülni az őröket, akik rendkívül figyelmesek lesznek majd, így bár a falakon nem látnak át, de akár a tetőn is kiszúrhatnak minket.
Az E3-as részletek alapján kiderült továbbá, hogy Garret egy különleges kiegészítővel is rendelkezik majd, amit a "karom" névvel illettek a készítők, és segítségével a magasabb helyekre is eljuthat hősünk, sőt, a leeséstől is megvédhetjük őt ezzel a kampós szerkezettel.