Ezt a régi időkben, amikor többnyire csak két oldal harcolt, általában úgy oldották meg, hogy csak a grafikában különböztek egymástól az ellenfelek. Viszont mióta 3 sőt 4 oldal is küzd egymással fokozottan figyelni kell arra, hogy minél jobb játékmenetet kapjon a stratégiakedvelő játékos válassza akármelyik oldalt is.
Ez azonban egy meglehetősen macerás feladat, és nincs ez másképp a Starcraft 2-nél sem. Úgy néz ki a protossok már megint túlságosan erősek főleg az emberekkel vívott harcokban. A Zergek esetében pedig a játékmenetet kellene jobbá tenni, mert bár nem mutatnak a statisztikák semmilyen hátrányt, néhány esetben túl alacsonynak érzik a pontszámaikat. A Blizzard bejelentette, a Protoss vs. Terran dilemmán még jelenleg dolgoznak, de a következő patch a Zergeket fogja kicsit felturbózni a következőképpen.
- a roachok ezentúl nagyobb csapatban többet fognak sebezni, amely főleg a játék közepén fog meglátszódni
- a Fungal Growth ezentúl meg tudja majd gátolni a blinking opciót
- a barakkok létrehozását ezentúl suplly depotok építéséhez kötik
- a reaperek sebességének növelése ezentúl megköveteli a factoryk építését
- a zerg épületek életerejét szignifikánsan megnövelik így ezentúl egy-egy támadásnál nem tudják őket szétverni másodpercek alatt