Újabb részletek érkeztek a Rockstar alkalmazottainak rettenetes munkakörülményeiről

2018. október 24.
4.8201
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Alaposan meglepte a játékvilágot, amikor a Rockstar néhány korábbi munkatársa a saját nevének vállalásával döbbenetes részleteket osztott meg a világgal arról, hogy gyakorlatilag rabszolgamunka folyik a csapat berkein belül, ahol nem ritkák a 100 órás munkahetek sem.
 

Most a Kotaku munkatársai néhány meg nem nevezett ex-Rockstar munkatársra hivatkozva újabb részletekkel szolgáltak a témában, így többen is megerősítették, hogy gyakran kellett 80 órát dolgozniuk egy héten a stúdió falai között, ami gyakran éjszakákba vagy hétvégékbe nyúló munkát jelentett, a stressz és a félelem pedig folyamatosan ott dolgozott bennük, mert rettegtek attól, hogy nem teljesítik a várakozásokat, esetleg a csapat vezetői kérdőjelezik meg őket, ami vélhetően súlyos következményekkel járt volna.

Az egyik alkalmazott szerint "néhány ember számára a félelem nagy motivátor, másokat viszont csak lázadásra ösztönöz", és míg pár ex-munkatárs egyáltalán nem tapasztalt ilyesmit, mások szerint részlegtől és vezetőtől függött a dolog, de azt mindegyikük elismerte, hogy minél kevesebb időt töltöttek az irodában, annál jobban csökkent a bónuszuk, ami sokaknál a munka minőségére is negatív hatást gyakorolt a túlhajszolás miatt.

A Kotaku szerint a fentiek nemcsak a Red Dead Redemption 2 munkálataira vonatkoztak, hanem a Rockstar összes projektjére, és amennyiben valaki úgy döntött, hogy lelép, teljesen mindegy, hogy milyen sokat dolgozott az adott játékon, hovatovább milyen jelentős munkát végzett rajta, a neve nem lett feltüntetve a készítők között.
rabszolgamunka folyik a csapat berkein belül, ahol nem ritkák a 100 órás munkahetek sem.'>
5 hozzászólás

totyak

7 éve, 2 hónapja és 25 napja

Simán benne van a pakliban, hogy ez tényleg mind igaz, de könyörgöm, ezek játékfejlesztők, egyik nap felállnak, másik nap már új munkájuk lehet. Mondjuk nyilván családdal, esetleges hitellel, számlákkal a háta mögött nem ugrál úgy az ember.

válasz erre

WarriorAutobot

7 éve, 2 hónapja és 25 napja

Mondjuk még most se értem hogy hogyan lehet ilyen kegyetlen munkaóra szám mellett produktivitást elérni.
Viszont azt meg kell hagyni hogy nagyon magasra pakolják folyton a lécet.

válasz erre

Gólem

7 éve, 2 hónapja és 26 napja

Az úgy elég durván hangzik! meglepett smiley

válasz erre

Mordorer

7 éve, 2 hónapja és 26 napja

Ha ez az egész igaz, akkor furcsa hogy nem léptek le a fejlesztők. Viszont a RockStar játékok maximalisták, mindig is azok voltak, gondolom aki odamegy ezt tudja is. Itthon is volt olyan fejlesztőbrigád ahol felvételkor megmondták, van amikor bent kell aludni...

válasz erre

DrThezeus

7 éve, 2 hónapja és 26 napja

Pont most értem a Kotakus cikk végére, elég masszív anyag, az biztos. Ezek alapján durva, mik mentek/mennek arrafelé. Azt meg továbbra sem értem, hogy milyen logika alapján lehet túlhajszolt emberektől minőségi munkát várni.

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
VaPe profiljarDAVE profiljaMonyo profilja