A készítők lehetővé tették virtuális fizetőeszközök vásárlását, így 1 dollár befizetésével 1000 kreditet kapnak azok a játékosok, akik élnek a lehetőséggel. A kreditek megérkezésével egy időben új játékbeli tartalmak is érkeztek a virtuális üzletbe, úgy mint a buggy, a különféle fegyverek, vagy a hangár díszítésére szolgáló poszterek.
Az új megvásárolható tartalmak kiverték a biztosítékot néhány rajongónál, ugyanis a buggy ugyanannyiba kerül, mint az Aurora űrhajó. Az árak nyilván változhatnak még, azonban sokan hangot adtak azon félelmüknek, hogy a készítők rosszul implementálják a mikrotranzakciót, mivel az ár nincs szinkronban a kínált tartalom értékével.
Cris Roberts a Star Citizen hivatalos oldalán ad magyarázatot a történtekre. Roberts szerint a kész játékban nem lesz lehetőség kreditek vásárlására, és megnyugtatott mindenkit, hogy a most beszerzett tartalmak sem fognak előnyöket biztosítani, hiszen azok csak promóciós jellegűek, nem lesznek elérhetőek a játék kezdésekor, így azzal csak a projekt fejlesztését támogatják a vásárlók.
A Star Citizen várható megjelenése 2014 novembere, a készítők pedig nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy feltámasszák az egykoron hatalmas népszerűségnek örvendő űrszimulátorok műfaját, a Kickstarter kampány abszolút sikere pedig azt mutatja, hogy hatalmas az érdeklődés a játék iránt.